راه 130 روستای شیروان بازگشایی شد


راه 130 روستای شیروان بازگشایی شد

بجنورد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شیروان گفت: راه 130 روستای این شهرستان خراسان شمالی که در پی بارش برف و کولاک شدید اخیر بسته شده بود با تلاش راهداران شنبه شب بطور کامل بازگشایی شد.

حمید جوان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این مدت ۷۴۰ کیلومتر در ۱۷ محور روستایی بخش مرکزی، سرحد و قوشخانه و همچنین ۹۰ کیلومتر جاده اصلی از شیروان به سمت بجنورد و شیروان به سمت فاروج در چندین نوبت بازگشایی شد.

وی با بیان اینک تمامی راه های روستایی شهرستان هم اکنون باز و ترد در آن برقرار است گفت: برای بازگشایی راه های مزبور ۴۰۰ تن شن و نمک در قالب ۲۰ دستگاه کامیون استفاده شد که محور شیخ حسن در بخش قوشخانه شهرستان چندین مرتبه برف روبی و همچنین محورهای جاده های اصلی ۱۰ نوبت برفروبی انجام شد.

جوان افزود: در این مدت ۳۵ نفر از نیروهای راهداری با ۳۰ دستگاه کامیون سبک و سنگین مشغول عملیات برف روبی بودند که در برخی از مناطق ارتفاع برف به یک متر هم رسیده بود.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شیروان گفت: امسال ۲ هزار تن مخلوط شن و نمک برای رفع یخبندان راه‌های ارتباطی این شهرستان در فصل بارش‌های زمستانی ذخیره شده است که این میزان برای بازگشایی۱۷ محور اصلی و فرعی به طول هزار و ۱۰۰ کیلومتر استفاده شده و خواهد شد.

شیروان ۶۵۰ کیلومتر راه روستایی دارد که ۷۰ درصد آن مربوط به مناطق کوهستانی است که از کل راه های روستایی این شهرستان ۴۸۰ کیلومتر آسفالته است.

شیروان به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!