تجلیل از برگزیده جایزه فعالیت بشردوستانه صنعت چاپ/ اظهار امیدواری برای معرفی خیرین در جشنواره چاپ


تجلیل از برگزیده جایزه فعالیت بشردوستانه صنعت چاپ/ اظهار امیدواری برای معرفی خیرین در جشنواره چاپ

نخستین جایزه فعالیت بشردوستانه صنعت چاپ و بسته بندی به کوشش اتحادیه صادرکنندگان چاپ برگزار و مجتمع چاپ صلاحی به عنوان برگزیده نخستین دوره تجلیل شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم مراسم معرفی برگزیده اولین جایزه فعالیت بشردوستانه اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ و بسته‌بندی در اتاق بازرگانی ایران برگزار شد.

در این مراسم که مجتمع چاپ صلاحی به دلیل فعالیت در حوزه تولید ماسک در دوره شیوع ویروس کرونا به عنوان برگزیده دوره نخست معرفی و تجلیل شد‌، بابک عابدین رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ‌، محسن شمس مدیراجرایی بیستمین جشنواره صنعت چاپ و بسته‌بندی‌، مظفر علیخامی معاون امور تشکل‌ها و استان‌های اتاق بازرگانی و جمعی از خیرین صنعت چاپ و بسته‌بندی حضور داشتند.

مظفر علیخانی معاون امور تشکل‌ها و استان‌های اتاق بازرگانی در این مراسم در سخنانی با اشاره به سنت دیرین خبرخواهی و کار نیکو در تمدن هفت هزار ساله ایرانیان گفت:‌ با آمدن اسلام به ایران و استفاده از مفاهیمی چون «باقیات صالحات»، «امور عام‌المنفعه» و گره خوردن این اقدامات با رفتارهای عبادی ما و و عده پاداش الهی برای خیری،‌ اسنت خیر رواج بیشتری پیدا کرده است.

وی ادامه داد:‌ از همین رو بوده که همیشه بازار و خیرین بازار با حوزه علمیه نزدیک بوده‌اند. خوشبختانه در جامعه امروز نیز خیرین به فراوانی در امور خیریه حضور دارند.

علیخانی با اشاره به سنت وقف در ایرات گفت:‌ به نظر من ما باید افراد خیر را به جامعه معرفی کنیم،کار خیر باید در میان افکار عمومی و جامعه گسترش پیدا کند،‌ هر چند تا امروز چنین یاد گرفته‌ایم که کار خیر باید بین فرد و خدایش بماند،‌ اما در جوامع امروز برای الگوسازی و فرهنگ‌سازی باید امر خیر را رواج داد.

در بخش دیگری ازاین نشست،‌ محسن شمس مدیر اجرایی جشنواره صنعت چاپ و نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به مجتمع چاپ صلاحی و اقداماتی که در دوره کرونا برای تولید ماسک داشته‌اند،‌ گفت:‌ اردیبهشت ماه سال جاری بود که بازدیدی از مجتمع چاپ صلاحی داشتیم، برای ما جالب بود که این مجتمع کار خود را رها کرده و کلاً سالن چاپ را تعطیل کرده بودند، در روزهایی که کسادی بازار به علت کرونا شامل همه صنوف شده بود، این دوستان نه تنها اشتغال‌زایی کرده بلکه نیروهای خود را سه شیفت مشغول به کار گرفته‌ تا بتواند نیاز جامعه ماسک را برآورده کنند.

وی اظهار امیدواری کرد که در دروه‌های آتی جشنواره صنعت چاپ بتوانند بخشی را به تجلیل از خیرین این صنعت اختصاص دهند.

بابک عابدین رئیس اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ نیز در سخنانی گفت: امسال اتحادیه به همت خیرین «کمپین مهر» صنعت چاپ را راه‌اندازی کرد که جهت کاهش فشار مضاعف بر کارکنان صنعت چاپ در دوران اول کرونا توانست به 700 خانوار کمک هزینه معیشتی برساند.

وی ادامه داد: اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ امروز در کنار این تجلیل از مجتمع چاپ صلاحی از تعدادی از خبرنگاران رسانه‌های فعال در حوزه چاپ که در دوران کرونا مسئولیت خطیر اطلاع‌رسانی را برعهده داشتند و در دوران تعطیلی صنوف توانستند دولت و افکار عمومی را مجاب کنند که فعالیت چاپخانه‌ها در دوران مبارزه با کرونا ضروری است و بخشی از مبارزه است،‌ تجلیل خواهد کرد. خبرگزاری کتاب، خبرگزاری تسنیم و نشریه صنعت چاپ و نشر از جمله این رسانه‌های فعال هستند.

عابدین با اشاره به برادران صلاحی و مجتمع چاپ صلاحی گفت:‌ در سایه کرونا دوران سختی به وجود آمده است؛،‌ اما ما نیازمند فعالیت‌ بیشتر واحدهای تولیدی هستیم، برای نمونه برادران صلاحی اقدام به تعویض خطوط تولیدی مجتمع خود برای تولید ماسک از ماشین‌آلاتی که برای این کار ساخته نشده بود،‌ کردند و در تراشکاری‌ها دنبال قطعات جایگزین بودند، این مجتمع زمانی که قیمت ماسک 5 تا 6 هزار تومان بود، در همکاری با وزارت بهداشت دو خط تولیدی مستقیم خود را در اختیار آنها قرار داد‌، بدون هیچ چشمداشتی به سود کلان.

وی ادامه داد:‌ حتی برخی چاپخانه‌های کوچک و متوسط ما برای تامین ماسک مورد نیاز کارگران خود دچار مشکل بوده و مجبور به تعطیلی شده بودند که به پیشنهاد خود برادران صلاحی ماسک این افراد تهیه و در اختیار اتحادیه برای توزیع قرار گرفت.

در پایان این مراسم از برادران صلاحی و مجتمع چاپ صلاحی به عنوان برگزیده نخستین دوره این جایزه و خبرنگاران رسانه‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ خبرگزاری تسنیم و نشریه صنعت چاپ تجلیل شد.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فرهنگی و هنری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی