آمریکا نمی تواند با کره شمالی تماس بگیرد


آمریکا نمی تواند با کره شمالی تماس بگیرد

آمریکا از طریق کانال های ارتباطی از اواسط فوریه سعی دارد گفتگو با پیونگ یانگ را آغاز کند، اما تا به این لحظه پاسخی دریافت نکرده است.

به گزارش اسپوتنیک، شبکه سی ان ان به نقل از منابع خود در کاخ سفید در اینباره گزارش داد.

اوایل فوریه وزیر امور خارجه آمریکا انتونی بلینکن اعلام کرد که رئیس جمهور جو بایدن از تیم امنیت ملی خود خواسته است که سیاست مربوط به پیونگ یانگ را در همه جهات بررسی کنند تا روش های موثرتری برای خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره حاصل شود.

یک مقام عالی دولت بایدن به شبکه سی ان ان اطلاع داد که مقامات آمریکایی سعی کردند از اواسط فوریه با کره شمالی از طریق چندین کانال ارتباط برقرار کنند از جمله از نیویورک و از طریق سازمان ملل متحد.

این مقام گفت: « تا به امروز ما هیچ پاسخی از پیونگ یانگ نگرفته ایم.»

به گفته ی وی بین ایالات متحده و کره شمالی گفتگوی فعال بیش تر یک از سال وجود ندارد علی رغم تلاش های چندین باره آمریکا این ارتباط برقرار نشده است.

این منبع خاطر نشان کرد که مقامات بررسی بین سازمانی سیاست در ارتباط با کره شمالی را پیش گرفته اند که ارزیابی تمامی گزینه های فرضی واکنش به تهدیدات درحال رشد که کره شمالی برای همسایگان و جامعه بین الملل به همراه دارد، را شامل می شود. وی افزود که مقامات با کارمندان سابق از جمله برخی افراد دولت رئیس جمهور سابق دونالد ترامپ و همچنین شرکا در ژاپن و کره جنوبی مشورت می کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کره شمالی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تقویم حجامت 1403