تشکیل چهار کمیته بازآفرینی شهری در رشت


تشکیل چهار کمیته بازآفرینی شهری در رشت

فرماندار رشت از تشکیل چهار کمیته باز آفرینی شهری در رشت خبر داد و گفت: در انجام فعالیت‌های توسعه‌ای شهرستان رشت نگاه جزیره‌ ای نداشته باشید.

علی فتح‌اللهی امروز در جلسه ستاد باز آفرینی شهری که در فرمانداری رشت برگزار شد، اظهار کرد: شهر رشت از دیرباز تاکنون یکی از مراکز مهم کشور از لحاظ فرهنگی و شهرنشینی محسوب می‌شود.

فرماندار رشت با بیان اینکه شهرستان رشت دارای قدمت تاریخی کهن است، افزود: در این راستا وظایف سنگین و خطیری بر عهده مسئولان اجرایی این شهرستان است.

فتح‌اللهی از شهر رشت به عنوان شهر اولین‌ها یاد کرد و گفت: با توجه به شرایط موجود و موقعیت جغرافیایی این شهرستان جز اولین‌ها محسوب می‌شد.

وی با اشاره به اینکه شهر رشت تنها از یک بعد به عنوان اولین‌ها نبود، ادامه داد: با نگاهی گذرا خواهیم دید که این شهرستان در حوزه‌های مختلف از جمله عمرانی، علمی که در کشور و هم در برخی موارد در منطقه آسیا و هم چنین از لحاظ بهداشتی و نخبگان نیز جز اولین‌ها شمرده می‌شود.

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان با تاکید بر اینکه شهرستان رشت دارای پتانسیل‌های بالایی است و بایستی از آن بهره لازم را برد، تصریح کرد: در گذشته این مدعا ثابت شده و امروز با وجود تکنولوژی روز و داشتن تحصیلات عالیه مسئولان، بایستی این شهر بیش از گذشته در کشور توسعه یافته‌تر شناخته شده باشد.

فرماندار رشت به ظرفیت‌های بالای شهرستان رشت در حوزه‌های مختلف مذهبی، طبیعی و اقتصادی اشاره و خاطرنشان کرد: شهرستان رشت دارای اماکن مذهبی از جمله خواهر امام رضا(ع)، رودخانه و تالاب است که با نگاه ویژه به این شاخص‌ها می‌توان زمینه اشتغال و توسعه این شهرستان را فراهم کرد.

وی اضافه کرد: با توجه به توانمندی‌ها موجود و ظرفیت‌های شاخص این شهرستان، شرایط موجود این چنینی فعلی زیبنده این شهرستان نیست.

فتح‌اللهی با تاکید بر اینکه از فرصت‌های موجود نهایت بهره گرفته شود، خاطرنشان کرد: به مشکلات و حل مسائل موجود و توسعه در شهرستان نگاه جزیره‌ای نداشته باشید و هر مسئولی به قانون خودش نگاه نکند.

‌وی با تاکید بر اینکه باز آفرینی شهرستان رشت نیازمند تعامل و همکاری همه دستگاه‌ها با یکدیگر است، تصریح کرد: از روزمرگی در شهر بپرهیزید و از اعتبارات و امکانات موجود نهایت بهره در راستای توسعه این شهرستان گرفته شود.

فرماندار رشت تصریح کرد: پایان سال دولت است همه مسئولان شهرستانی به این مقوله مهم توجه داشته و از ظرفیت‌های موجود نهایت استفاده را کنند.

نماینده عالی دولت در مرکز گیلان با تاکید بر اینکه نگاه تک بعدی در توسعه شهرستان نداشته باشید، بیان کرد: اختصاص اعتبارات باز آفرینی شهری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان و همچنین پروژه‌های مصوب در شهرستان تعیین شده است، در این راستا به بهترین شکل ممکن اقدامات لازم را انجام دهید.

فتح‌اللهی از تشکیل چهار کمیته باز آفرینی شهری در رشت خبر داد و تصریح کرد: کمیته توانمندسازی اجتماعی و فرهنگی، کمیته توانمندسازی اقتصادی و مشارکت‌های مردمی، کمیته ساماندهی کالبدی و زیرساختی و کمیته حقوقی و پیشنگری و پیشگیری گسترش بافت‌های نابسامان از جمله کمیته‌های باز آفرینی شهری است که احکام روسا و دبیر کمیته‌های مذکور صادر و وظایف‌شان مشخص شده است تا با سرعت بیشتر فعالیت‌ها انجام شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گیلان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


طَرح ِ اَندام ِ درد