نخبگان علمی، حمایت مهارتی و معیشتی می‌شوند


نخبگان علمی، حمایت مهارتی و معیشتی می‌شوند

قم-ایرنا- مدیرعامل مجمع حامیان جامعه نخبگان علوم اسلامی و انسانی گفت: برای جلوگیری از افت علمی، حمایت از افراد نخبه و بسترسازی برای رشد و تعالی جامعه، حمایت های معیشتی، مهارتی و خدماتی از جامعه نخبگانی انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حسین فخر روحانی روز یکشنبه در نشست تشریح عملکرد یکساله مجمع حامیان جامعه نخبگانی در جمع خبرنگاران، افزود: پیگیری امور نیازمندان و خدمات اجتماعی یکی از وظایف مهم جامعه روحانیت است، همچنین حمایت از نخبگان دانشگاهی و حوزوی در دستور کار این مجمع قرار گرفته است.

به گفته وی، در راستای شناسایی و حمایت از نخبگان حوزوی و دانشگاهی مطالعات سه ساله انجام گرفته است و در این زمینه حمایت هایی در زمینه معیشتی، خدمات علمی و امور مهارتی به آنها ارائه می شود.

فخر روحانی یادآور شد: تا زمانی که نخبگان علمی با مشکلات معیشتی و نیازهای پایه ای دست و پنجه نرم کنند نمی توانند به حل مسله مشکلات جامعه ورود پیدا کنند.

مدیرعامل مجمع حامیان جامعه نخبگان علوم اسلامی و انسانی خاطرنشان کرد: مجمع حامیان جامعه نخبگانی از فروردین ماه سال جاری فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرده است و اهداف این مجمع به نحوی تنظیم شده که با کارهای مرکز خدمات حوزه علمیه موازی کاری نشود.

فخر روحانی گفت: حمایت های مجمع حامیان جامعه نخبگانی منحصر به طلاب نیست و شامل تمام نخبگان علوم انسانی و اسلامی می شود و حمایت های معیشتی این مجمع از نخبگان نیز به صورت ویژه تری صورت می گیرد.

به گفته وی، مجمع حامیان جامعه نخبگانی در امر شناسایی نخبگان ورود پیدا نمی کند و اسامی نخبگان علوم اسلامی و انسانی از نهادهای تخصصی دریافت می شود و بعد از آن حمایت های لازم از این افراد در مسیر بهبود مشکلات و معضلات جامعه عملیاتی می گردد.

وی تصریح کرد: تمام بودجه مجمع حامیان جامعه نخبگانی از طریق خیرین تامین می شود و از این نظر به هیچ نهاد یا سازمانی وابستگی ندارد.

مدیرعامل مجمع حامیان جامعه نخبگان علوم اسلامی و انسانی با اشاره به احصای ۷ هزار نخبه علوم انسانی و اسلامی گفت: تاکنون ۶۵۰ نخبه علوم انسانی و اسلامی شناسایی شده و به زودی تعداد این افراد به هزار تن در رشته های مختلف علوم اسلامی و انسانی ارتقا می یابد.

وی افزود: به محض شناسایی نخبگان علوم انسانی و اسلامی حمایت های معیشتی، خدمات علمی و مهارت آموزی لازم عملیاتی می شود.

فخر روحانی اظهار داشت: تاکنون در ۵ نوبت بسته های معیشتی به صورت گسترده در بین جامعه نخبگانی علوم انسانی و اسلامی توزیع شده است.

وی یادآور شد: تاکنون فعالیت مجمع نخبگان علوم انسانی و اسلامی جزء استان قم در ۵ استان دیگر کشور نیز آغاز شده و ۱۵ میلیارد ریال توسط این مجمع به صورت بلاعوض به جامعه نخبگانی اهدا شده است.

وی تاکید کرد: در سال ۹۹، با حمایت های مجمع حامیان جامعه نخبگان علوم اسلامی و انسانی ۳۹ کتاب و مقاله چاپ و منتشر شده است.

وی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری دوره های مدیریت بیان، مدیریت زمان، مهارت ارتباط موثر و دوره مدیریت اسلامی توسط این مجمع برگزار شده است.

فخر روحانی افزود: توسعه وقف مشارکتی برای ایجاد درآمد پایدار یکی از اهداف مهم این مجمع برای حمایت های بی شائبه از جامعه نخبگانی علوم اسلامی و انسانی است.

وی تصریح کرد: ارتباط با مراکز علمی و پژوهشکده ها و حمایت از اشتغال خانگی و مهارت آموزی افراد علاقه مند از اهداف این مجمع در سال ۱۴۰۰ خواهد بود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بیوگرافی نسرین جواد زاده زیباترین بازیگر ایرانی / در جذابیت تک است + عکس شوهرش