نمکی: نگران دید و بازدیدهای عید و سفرهای نوروزی هستیم


نمکی: نگران دید و بازدیدهای عید و سفرهای نوروزی هستیم

تهران- ایرنا- وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی گفت: من و همکارانمان همواره این دلهره و نگرانی را داریم که تجمع‌ها برگزار شود و دید و بازدیدهای نوروزی بدون رعایت پروتکل‌ها ادامه پیدا کند و باعث جابجایی ویروس بسیار چموش جهش یافته کرونا ‌شود.

به گزارش ایرنا، سعید نمکی روز یکشنبه در آیین رونمایی از بیمارستان سیار ۱۲۸ تختخوابی زمینی سپاه در جمع خبرنگاران گفت: امروز افتخار دارم که مهمان عزیزانم در نیروی زمینی سپاه باشم از سردار پاکپور و همکارانش و همه نیروهای مسلحی اعم از سپاه، ارتش، بسیج، ناجا که در طول بیش از یک سال از مدیریت کوید ۱۹ در کنار ما بودند قدردانی می‌کنم.

وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی افزود: من به عنوان سرباز کوچکی از نظام سلامت به حماسه بزرگی که این عزیزان امروز خلق کردند افتخار کردم و به آن بالیدم. این سامانه مجموعه‌ای از بیمارستان و امکانات مجهز رسیدگی به بیماران اورژانسی در شرایط صحرایی و سیار است.

نمکی ادامه داد: مجموعه‌ای که امروز دیدم شاید به جرأت می‌توانم بگویم یکی از نفیس‌ترین و ارزشمندترین مجموعه‌های سیار درمانی و اورژانسی دنیاست که کار عظیم و ارزشمندی را در دقایق بسیار محدود انجام می‌دهد. برای سرپا کردن این مجموعه که هیچ کم از بیمارستان‌های فوق تخصصی پیشرفته ندارد در عرض چند ساعت می‌شود این مجموعه را برپا کرد و به مردم خدمت داد.

وی عنوان کرد: این مجموعه دارای اتاق‌های عمل، سیستم‌های تصویربرداری آزمایشگاه‌های مجهز است و واقعا کار بزرگی است که فقط در شان عزیزانی است که توانستند هشت سال دفاع مقدس را به زیبایی اداره کنند.

وزیر بهداشت و درمان ادامه داد: تجربه بسیار گرانسنگی از دفاع مقدس داریم و شیوه مدیریت مجروحان عزیزمان در طول دفاع مقدس شیوه منحصر به فرد در جهان بود. برخلاف همه جای دنیا که مریض‌های سخت‌تر را به پشت خط می‌فرستند یک مدلی در جمهوری اسلامی ایران طراحی شد که پیچیده‌ترین عمل‌ها را در بیمارستان‌های خط مثل بیمارستان علی بن ابیطالب و بقیه انجام دادند و هم این مدل را امروز ما به شکل بسیار پیشرفته‌تر باتجربه‌ای که عزیزان در طول این سال‌ها فراهم شده در خدمت مردم روزهای سختی که پیش بیاد به عنوان ذخیره استراتژیک برای خدمت‌رسانی به نظام سلامت انجام دهند.

نمکی درباره شرایط کشور با توجه به نزدیک شدن به سال نو گفت: با وجود هجمه ویروس انگلیسی که توانست کشورهای اروپایی را با همه امکانات اقتصادی و زیرساختی که داشت به زانو در بیاورد خوشبختانه بعد از یک ماه از ورود این ویروس به کشورمان و با ویترین سخت و سنگین که ما در استان خوزستان پیدا کردیم توانستیم آن را کنترل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه می‌توانم به جرات بگویم شهرهای قرمزی که در استان خوزستان ما را تحت هجوم قرار داده بود به نارنجی و زرد تبدیل شده است، گفت: امروز با همت همه دست اندرکاران و از جان گذشتگی ایثارگران ما در نظام سلامت که شب و روز نشناختند در کنار بسیج، هلال احمر و بقیه سازمان‌های مردم نهاد، مردم را در سراسر کشور پایش می‌کنیم و در استمرار طرح بسیار موفق سردار شهید سلیمانی اگر نقاطی مشتعل از ویروس جدید دیدیم بلافاصله به آن حمله کنیم.

وزیر بهداشت و درمان تصریح کرد: می‌توانم بگویم وضعیت کشور وضعیت مناسبی است و توانستیم مرگ‌ها را به لطف خدا با همکاری همه عزیزان و ایثار نظام سلامت ما کاهش دهیم.

نمکی افزود: همان روزهایی که این ویروس در کشوری مثل انگلیس دو هزار مرگ را در روز رقم زد ولی ما امروز توانستیم این مرگ‌ها را دو رقمی نگه داریم و امیدوارم که مردم به حرف‌ها گوش دهند چرا که سفرها عامل نقل و انتقال ویروس است ما بسیار از این بابت نگرانیم که مردم ویروس را از نقاط آلوده‌تر به نقاط کمتر آلوده ببرند و گرفتاری تازه ایجاد کنند.

وی تاکید کرد: از مردم تقاضا کردیم همانطور که رهبری فرمودند و رییس جمهوری در ستاد ملی توصیه کردند همه مسئولین و دلسوزان نظام امسال هم علیرغم خستگی مردم و از اینکه بعد از یک سال در خانه ماندن و واقعا روحشان افسرده شده باز هم در خانه بمانند و به مسافرت نروند.

وزیر بهداشت و درمان خاطرنشان کرد: اگر این توصیه‌ها رعایت شود امیدواریم که روزهای بهتری داشته باشیم اما ما و همکاران ما همواره این دلهره و نگرانی را داریم که تجمع‌ها برگزار شود و دید و بازدیدهای نوروزی بدون رعایت پروتکل‌ها ادامه پیدا کند و باعث جابجایی ویروس بسیار چموش جهش یافته کرونا ‌شود.

نمکی درباره آخرین وضعیت تولید واکسن کرونا در کشور، گفت: انشالله سه‌شنبه صبح از چندمین واکسن ایرانی در سازمان سپند وزارت دفاع رونمایی خواهیم کرد و در آنجا خواهم گفت که در ماه‌های آینده در عرصه بین‌المللی چه افتخاری را در عرصه تولید واکسن کسب خواهیم کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه دولت

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نقاشی سیزده بدر | 70 نقاشی کودکانه و رنگ آمیزی درباره سیزده به در