اختصاص 700 میلیارد ریال به اتصال ایلام به شبکه ریلی در بودجه 1400


اختصاص 700 میلیارد ریال به اتصال ایلام به شبکه ریلی در بودجه 1400

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار ایلام گفت: در بودجه 1400 ، 700 میلیارد ریال برای اتصال استان به شبکه ریلی کشور در نظر گرفته شده است.

«احمد کرمی» در نشست کمیسیون ایمنی راه های استان که با حضور ویدئوکنفرانسی وزیر راه و شهرسازی برگزار شد،اظهار کرد: توپوگرافی کوهستانی استان بویژه در شهرستان های شمالی هزینه اجرای پروژه های راهسازی و راهداری را افزایش داده اما با این وجود در طول سال‌های اخیر دولت توجه ویژه‌ای به ارتقای ایمنی راه‌های استان داشته است.

وی با اشاره به انجام ۹۵ درصدی ترددهای صورت گرفته از راه‌های زمینی استان گفت: امسال ۴۸۴۰ میلیارد ریال برای توسعه راه‌های استان و همچنین پروژه‌های مرتبط با راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام در نظر گرفته شده که بخش قابل توجهی از آن تخصیص یافت.

معاون عمرانی استاندار ایلام با بیان اینکه آزاد راه بیستون - کرمانشاه - حمیل از سمت استان کرمانشاه آغاز شده و انتظار داریم در قطعه حمیل - ایلام - مهران نیز با تخصیص اعتبار، سرعت بیشتری بگیرد، تصریح کرد: بخشی از پروژه چهاربانده کردن حمیل - ایلام به طول ۷۸ کیلومتر اجرا شده ولی به دلیل کوهستانی بودن مسیر نیازمند تزریق بیشتر اعتبار است.

کرمی گفت: مسیر مهران - دهلران - اندیمشک از مسیرهای ارتباطی پرترافیک است که در حوزه مهران به دهلران با وجود اخذ ماده ۵۶ در محدوده‌ای به طول پنج کیلومتر عرض آن به ۷ متر کاهش یافته که باید هرچه سریع تر نسبت به تعریض جاده اقدام شود.

وی تاکید کرد: اضافه شدن چهار شهرستان جدید به استان ضرورت ارتقا ایمنی راه‌ها را بیشتر کرده است و لازم است تا ۶۵ نقطه حادثه ساز در مسیرهای مواصلاتی استان هرچه زودتر حذف شود.

معاون استاندارایلام اتصال استان به شبکه ریلی را از مهم‌ترین پروژه های عمرانی ایلام برشمرد و گفت: امسال ۹۰ میلیارد ریال برای این پروژه در نظر گرفته شده و در بودجه ۱۴۰۰ نیز ۷۰۰ میلیارد ریال دیگر برای ادامه اجرای آن تخصیص یافته و از محل توازن نیز بین ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ هزار میلیارد ریال به پروژه اتصال راه آهن ایلام از طریق استان کرمانشاه اختصاص یافته است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انفجار حین مهار آتش در مغازه نقاشی خودرو در رشت