دستورالعمل سفر نامزدهای انتخابات به استان مرکزی تهیه شود


دستورالعمل سفر نامزدهای انتخابات به استان مرکزی تهیه شود

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در زمینه سفرهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به استان مرکزی نیازمند تهیه یک دستورالعمل کامل هستیم و همه باید به آن متعهد باشند، سفرهای استانی نباید به گونه ای باشد که اصل انتخابات و مسائل اصلی استان را به حاشیه ببرد و نیاز است دعوت کننده ها در این خصوص کاملا توجیه شوند و قوانین را به خوبی رعایت کنند.

حجت‌الاسلام عبدالمهدی موسوی روز یکشنبه ۲۴ اسفند در دومین جلسه ستاد استانی پیشگیری و رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی استان مرکزی اظهار کرد: این ستاد به دنبال ایجاد مانع نیست بلکه فلسفه این ستاد برخورد با موانع موجود بر سر راه مردم است که سبب سلب نشاط و حضور مردم در انتخابات می‌شود. برای حفاظت از حق الناس که همان رای و انتخاب مردم است باید تمام اقدامات قانونی انجام و برخورد قاطع بدون نگاه سیاسی صورت گیرد.

وی افزود: از وظایف انقلابی و اخلاقی مسئولان ترویج نشاط و امید است، همچنین باید با انعکاس صادقانه خدمات نظام، سبب اعتمادسازی بین مردم شد. اصل انتخابات توسعه مشارکت و تامین امنیت است که در همین راستا باید بدون نگرش سیاسی، فضای حقیقی و مجازی را رصد و تنور انتخابات را گرم کرد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: ستادهای شهرستانی باید به صورت منظم در بازه زمانی ۲۰ روزه تشکیل و تمامی دغدغه های موجود در این ستادها رصد شود. در بخش ها نیز در صورت ضرورت این ستاد تشکیل شود، ستادها باید اخبار را به صورت مستمر ارائه دهند.

موسوی اضافه کرد: تمامی نامزدهای انتخاباتی با هر ایده و عقیده و حزبی که دارند در صورت تایید صلاحیت، باید جهت گرم شدن تنور انتخابات حمایت شوند.

وی ادامه داد: استان باید به سه نقطه حساس، نیمه حساس و معمولی تقسیم بندی شود و برای هر کدام برنامه ریزی مشخص و حداگانه صورت گیرد تا توان اجرایی مطابق هر منطقه بکار گرفته شود.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به توسعه مشارکت مردم گفت: مسئولین در این راستا باید اقدامات لازم را انجام دهند، همچنین در شرایط کنونی بیماری، فضای مجازی باید برای مردم امیدآفرین باشد.

موسوی با تاکید بر مشارکت حداکثری در انتخابات بیان کرد: در خصوص دعوت نامزدهای انتخاباتی باید ممنوعیت و محدودیت های قانونی تدوین شود و به دور از رفتار جناحی و حزبی اقدامات لازم صورت گیرد. همچنین در راستای توسعه مشارکت مردم باید از ظرفیت دانشگاهیان، نخبگان و رسانه ها بهره گیری کرد و رصد سیاسیون و مدیران نیز در فضای مجازی و حقیقی باید انجام شود.

وی اضافه کرد: در زمینه سفرهای نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به استان مرکزی نیازمند تهیه یک دستورالعمل کامل هستیم و همه باید به آن متعهد باشند، سفرهای استانی نباید به گونه ای باشد که اصل انتخابات و مسائل اصلی استان را به حاشیه ببرد و نیاز است دعوت کننده ها در این خصوص کاملا توجیه شوند و قوانین را به خوبی رعایت کنند.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: جلوگیری از تنبلی، توصیه به صبر و حق و امیدآفرینی در فضای مجازی از مهم‌ترین تاکیدات مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر است که همه باید این مسئله را در ابعاد مختلف عملیاتی کنند.

دادستان اراک نیز در این نشست گفت: در بحث انتخابات، دعوت کنندگان و کاندیداهای ریاست جمهوری باید توجیه شوند، خط قرمز ما نظام و رعایت اصول نظام است که باید رعایت شود.

عباس قاسمی بیان کرد: ملاک و معیار برگزاری انتخابات سالم فارغ از نگاه و جناح بندی سیاسی باید برگزاری انتخابات سالم، رعایت قانون و مشارکت حداکثری باشد. در جریان انتخابات هیچ حزبی برای ما اهمیت ندارد.

وی‌ادامه داد: در بحث شوراها نباید از املاک و امکانات دولتی به نفع شخص سوءاستفاده شود.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مرکزی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ دوباره نخوابیدم افکار پریشون ریمیکس اینستا