اخبار مناطق تهران؛ نصب 122 آبگرمکن‌ خورشیدی در 22 بوستان شاخص منطقه 6


اخبار مناطق تهران؛ نصب 122 آبگرمکن‌ خورشیدی در 22 بوستان شاخص منطقه 6

تهران - ایرنا- شهردار منطقه 6 تهران از نصب تعداد 122 دستگاه آبگرمکن خورشیدی در سطح 22 بوستان شاخص این منطقه تهران از جمله بوستان‌های ساعی، شفق، لاله، هنرمندان، نظامی گنجوی، اسدآبادی، قزل قلعه، بهجت‌آباد و بیهقی خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا؛ «تورج فرهادی» افزود: بیشترین تعداد آبگرمکن خورشیدی در بوستان‌های لاله با ۳۲ دستگاه، ساعی با ۱۷ دستگاه و هنرمندان با ۱۰ دستگاه آبگرمکن نصب شده است.

وی عنوان کرد: جانمایی این آبگرمکن‌های خورشیدی بر روی بام ساختمان‌ها اداری و سرویس‌های بهداشتی بوستان‌ها صورت گرفته و بر اساس برآوردهایی که صورت گرفته است بکارگیری آنها طی یکسال اخیر منجر به کاهش ۱۰ درصدی مصرف انرژی در ۲۲ بوستان شاخص و بزرگ سطح منطقه ۶ تهران داشته است و نظارت بر عملکرد و نگهداشت این آبگرمکن‌ها به صورت دوره‌ای انجام می‌شود.

فرهادی بابیان اینکه انرژی خورشید منبع بی‌کران، قابل دسترس، رایگان و تجدیدپذیری است که استفاده از آن به میزان قابل توجهی از وابستگی به منابع تجدیدناپذیر انرژی، سوخت‌های فسیلی و برق می‌کاهد، عنوان کرد: نصب آبگرمکن‌های خورشیدی در بوستان‌های سطح شهر، گام موثری در زمینه حفاظت از محیط زیست شهری و ذخیره منابع انرژی است و هر چند نصب آبگرمکن‌ها دارای هزینه اولیه است اما به مرور زمان شاهد صرفه‌جویی اقتصادی در نتیجه استفاده از آنها هستیم.

شهردار منطقه ۶ تهران، فرایند تامین انرژی توسط آبگرمکن‌های خورشیدی را دارای کارآمدی و راندمان بالا دانست و گفت: از جمله مزایای استفاده از آبگرمکن‌های خورشیدی این است که علاوه بر آرام، بی‌صدا و بی‌خطر بودن، نصب و استفاده آنها بسیار ساده است.

اخبار مناطق تهران؛ نصب 122 آبگرمکن‌ خورشیدی در 22 بوستان شاخص منطقه 6


کاروان های نوروزی در منطقه ۳ به حرکت در آمد
«کاظم کمالی نسب» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ با اشاره به برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری متنوع همزمان با اعیاد شعبانیه و عید سعید نوروز گفت: ۱۰ کاروان نوروزی در میادین و معابر اصلی و پرتردد منطقه در راستای افزایش امید به زندگی، تامین آرامش روانی و ایجاد روحیه نشاط شهروندان در حال برگزاری است.

به گفته کمالی نسب، کارناوال های عروسکی از جمله: اقوام ایران زمین، عمو نوروز، سه چرخه های نوروزی، نوروزگاه سیار، بومی و محلی، سین سلامتی و حاجی فیروز از ۲۰ تا ۲۹ اسفند ۱۳۹۹ و سوم تا ۱۲ فروردین ۱۴۰۰ برای شهروندان برنامه اجرا می کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه ۳ بیان کرد: حرکت کاروان های نوروزی در میدان مادر، شهرک فجر، میدان ونک تا ابتدای میرداماد، صدر، بوستان ملت، بلوار میرداماد حدفاصل میدان مادر تا زیر پل مدرس، مرکز نگهداری معلولان «بچه های آسمان»، شریعتی از حسینیه ارشاد تا دو راهی قلهک، شهید کلاهدوز، قبا، میدان اختیاریه، ده ونک، خیابان ولیعصر(عج) و بوستان شریعتی برنامه ریزی شده است.

کمالی نسب تاکید کرد: هشدار و آموزش مسائل مربوط به مبارزه با کرونا با اجرای نمایش عروسکی «تخم مرغ های رنگی، اقوام و غول پیکر»، آواز های نوروزی توسط عمو نوروز، مادربزرگ و پدربزرگ همراه با موسیقی زنده محلی، نماد و سین های سفره هفت سین، عمو نوروز همراه با ارابه سفره هفت سین و ایجاد نوروزگاه سیار شامل یک کامیون مجهز به استیج و سیستم صوت در محلات محروم از جمله برنامه های این کاروان خواهد بود.

راه اندازی نخستین خانه هلال، در جنوب‌شرق تهران
«وحیدرضا انارکی محمدی» شهردار منطقه ۱۴ تهران، گفت:‌ نخستین خانه هلال جمعیت هلال احمر در منطقه ۱۵ به منظور استفاده بیشتر از ظرفیت های مردمی در ارتقای تاب‌آوری جامعه در برابر حوادث احتمالی در محله کیانشهر راه اندازی شد.

وی گفت: خانه هلال منطقه ۱۵ با مشارکت هلال احمر استان تهران و شهر ری با هدف، آموزش و ساماندهی ظرفیت‌ فعالیت‌های داوطلبانه در سرای محله کیانشهر جنوبی راه اندازی شد.

شهردار منطقه ۱۴ با اشاره به اینکه آموزش بهترین روش برای بالا بردن سطح آگاهی است، افزود: هر چقدر تعداد خانه های هلال را افزایش دهیم به همان اندازه آگاهی و اطلاعات مردم افزایش پیدا کرده و در حوادث می توانند نسبت به خودامدادی و دگرامدادی اقدام کنند.

انارکی محمدی اضافه کرد: خانه هلال تشکیلاتی داوطلب محور است و تمامی خدمات جمعیت از قبیل آموزش، امداد و نجات در سوانح و بحران ها و کمک های معیشتی از طریق این خانه ها به شهروندان نیازمند خدمات ارایه می شود.

نقشه گردشگری منطقه ۱۱ تهران منتشر شد
«علی اسماعیل زاده» مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ تهران در آستانه نوروز ۱۴۰۰ از معرفی ۱۱۰ نقطه گردشگری با محوریت معرفی ۴۰جاذبه گردشگری خیابان ولی عصر (عج)، بر روی نقشه های جدید گردشگری این منطقه خبر داد.

وی با اشاره به تعطیلات پیش رو در ایام نوروز که امسال نیز با توجه به شیوع بیماری کرونا امکان سفر را از شهروندان گرفته است؛ گفت: در نوروز ۱۴۰۰ شهروندان تهرانی می توانند از جاذبه های گردشگری و بافت تاریخی حصار ناصری در محله های مرکزی پایتخت بازدید کنند.

اسماعیل زاده ضمن تأکید بر رعایت پروتکل های بهداشتی در تمامی مکان رویدادهای تاریخی افزود: در نقشه گردشگری منطقه ۱۱ که امسال با محوریت خیابان ولی عصر (عج) به روز رسانی شده است؛ ۱۱۰ مکان رویداد با قابلیت گردشگری وبازدید در اوقات فراغت معرفی شده است که ۴۰جاذبه گردشگری آن در بلند ترین خیابان خاورمیانه جانمایی شده است.

مدیر روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۱ تهران با بیان این که خیابان ولی عصر (عج) به زودی ثبت جهانی خواهد شد؛ ادامه داد: ۵ کیلومتر از این خیابان ۱۸کیلومتری در منطقه ۱۱ قرار دارد که از میدان تاریخی راه آهن تا خیابان انقلاب را در برمی گیرد و ۴۰ مکان گردشگری از جمله قهوه خانه ۱۰۰ ساله آذری، قدیمی ترین ساعت شهری در مسجد مشیرالسلطنه که در دوران قاجار ساخته شده، خانه انیس الدوله، موزه و خانه مینایی، قدیمی ترین قنادی های شهر تهران، مسجد فخریه، موزه هنر ایران (کاخ مرمر)، خانه متین دفتری، تئاتر نوفل لوشاتو، تئاتر شهر و ... را می توان نام برد.

وی همچنین بیان کرد: نقشه گردشگری به معرفی ۵ مسیر پیشنهادی برای گردش یک روزه پرداخته است که در این مسیرها علاقمندان می توانند از جاذبه هایی همچون میدان حسن آباد، موزه ثبت احوال، کوچه لولاگر (تنها کوچه قرینه شهر تهران)، عمارت منشی باشی، موزه مقدم، موزه قرآن موزه هنر ایران، انجمن فلسفه و حکمت، میدان حر، موزه روان پزشکی، مسجد توتونچی، موزه دخانیات، خانه امیر بهادر، خانه تیمور تاش (موزه جنگ) بازدید کنند.

به گفته اسماعیل زاده این نقشه ها در موزه های محدوده منطقه ۱۱ به صورت رایگان توزیع خواهند شد و فایل نقشه نیز در شبکه های اجتماعی و سایت منطقه۱۱ در دسترس علاقمندان قرار خواهد گرفت.

اخبار مناطق تهران؛ نصب 122 آبگرمکن‌ خورشیدی در 22 بوستان شاخص منطقه 6


از کاروان های شادی تا کمپین نور، شهر و امید
«مجتبی شکری» شهردار منطقه ۱۳ تهران از راه اندازی کاروان شادی در آستانه ایام عید باستانی نوروز در منطقه خبر داد و گفت: برنامه های مفرحی با توجه به شرایط کرونایی برای ایام نوروز توسط اداره فرهنگی شهرداری منطقه تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه ۲۰ کاروان از ۲۰ اسفند ماه تا پایان تعطیلات نوروزی اجرای برنامه خواهند داشت، گفت : این کاروان ها با طراحی شخصیت ها و نماد نوروز و اجرای سفره هفت سین همراه با موسیقی زنده در محلات منطقه حرکت کرده و پیام آور، تولد بهار هستند و کلام‌شان حاکی از زدودن کهنگی و برپایی آیین دوستی و کنارگذاشتن کینه‌ورزی و دشمنی است.

شهردار منطقه ۱۳ ادامه داد: ۱۰ کاروان شامل حاجی فیروزها، تخم مرغ های رنگی، عروسکی اقوام، عروسک های نوروزی، اقوام ایران زمین، عمو نوروز ها، سه چرخه های نوروزی، عروسک های غول پیکر، نوروزگاه سیار، عروسک های بومی و محلی قبل از عید در خیابانهای اصلی منطقه به راه افتاده و موجب ایجاد نشاط و شادی قبل از نوروز و ایام سال جدید در این منطقه خواهند شد.

شکری افزود : ۱۰ کاروان دیگر نیز با محوریت سین سلامتی، حاجی فیروز ها، تخم مرغ های رنگی، عروسکی اقوام، عروسک های نوروزی، اقوام ایران زمین، عمو نوروز ها، سه چرخه های نوروزی، عروسک های غول پیکر، برنامه نوروز گاه سیار در ایام تعطیلات نوروزی اجرای برنامه دارند.

شکری در خصوص راه اندازی کمپین «نور، شهر، امید» در منطقه توضیح داد: این کمپین با ترغیب و تشویق شهروندان نسبت به چراغانی، آذین بندی و رنگ بندی بالکن یا پنجره های ساختمان های بلند مرتبه مشرف به خیابان با استفاده از پرچم، بادکنک، ریسه کاغذی و یا سایر اقلام رنگی در دسترس از نوزدهم اسفند ماه لغایت دوازدهم فروردین ماه اجرایی می شود.

وی اضافه کرد: در کنار تدارک برنامه های فرهنگی، منطقه ۱۳ برای نوروز ۱۴۰۰ آماده شده و خدمات مختلفی به شهروندان در زمینه فرهنگی، اجتماعی، خدمات شهری و محیط زیست ارائه می شود.

به گفته وی تجلیل از فعالان عرصه مهدویت و خادمان مهدوی در قالب بهار جانها، تکریم از قهرمانان جوان نخبه و مدال آور، گلباران و عطر افشانی مزار شهدا در آخرین پنجشنبه سال، تکریم جانبازان و خانواده شهدای مدافعان سلامت و کاشت درخت برای آنها از دیگر برنامه های منطقه به مناسبت اعیاد شعبانیه است.

اجرای طرح بهسازی و شستشوی تجهیزات شهری منطقه ۴
«حمیدرضا فرخی» معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه ۴ از شستشو، نظافت و مرمت امکانات و تجهیزات شهری خبر داد و گفت: در آستانه عید نوروز رسیدگی به المان ها و تجهیزات شهری در منطقه ۴ در حال اجراست.

وی افزود: به منظور افزایش طول عمر وسایل و امکانات شهری و افزایش رضایتمندی شهروندان، شستشو و رفع مشکلات احتمالی پل های عابر مکانیزه و همچنین سایر امکانات شهری در قالب طرح استقبال از بهار در دستور کار قرار گرفت.

معاون شهردار منطقه ۴ افزود: در این طرح رسیدگی و بازبینی از پل های عابر مکانیزه، نظافت دیواره های شهری، نظافت و ضدعفونی المان های بوستانی از جمله سرویس های بهداشتی، نیمکت ها، مجموعه های بازی کودکان، مجموعه های ورزشی شهروندان، غرفه های بازیافت، رنگ آمیزی هندریل ها و... در حال اجراست.

فرخی در ادامه با اشاره به سایر اقدامات این معاونت در طرح و نگهداشت شهری افزود: در آستانه فصل گرما و به منظور جلوگیری از رشد و تکثیر حیوانات موذی علاوه بر طعمه گذاری و شناسایی کلونی ها، نظافت و پاکسازی کانیوهای سطح منطقه در دستور کار قرار دارد.

وی رسیدگی به زیبایی و ظاهر شهر را از دغدغه های مدیریت شهری خواند وگفت: حذف آلودگی های بصری و پاکسازی برچسب های تبلیغاتی از دیواره های شهری یکی دیگر از اقدامات استقبال از بهار است.
فرخی اعلام کرد: شستشو، ضدعفونی، رنگ آمیزی و رفع مشکلات جداول، گاردریل ها، المان های شهری، تابلو های ترافیکی، مخازن و زیر مخزنی ها، انهار و جوی ها، ایستگاه های اتوبوس، بی آر تی و پل های عابر از دیگر اقدامات طرح استقبال از نوروز ۱۴۰۰ می باشد.

اخبار مناطق تهران؛ نصب 122 آبگرمکن‌ خورشیدی در 22 بوستان شاخص منطقه 6

آماده باش منطقه ۸ برای پیشگیری از حوادث چهارشنبه سوری
«مسعود رنجبریان» شهردار منطقه ۸ تهران در این خصوص افزود: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا در سطح جامعه از همه شهروندان درخواست می‌کنیم با همکاری و رعایت نکات ایمنی نسبت به فرهنگ‌سازی و جلوگیری از بروز حوادث کمک ویژه داشته باشند. نباید با سهل‌انگاری باعث ایجاد زحمات برای کادر درمانی و پزشکان در بیمارستان‌ها در این روزهای سخت شویم.

وی افزود: تمامی تدابیر لازم به‌منظور افزایش ضریب ایمنی مردم و مقابله با حوادث احتمالی در روزهای پایانی سال در دستور کارشهرداری و معاونت ها قرار گرفته است.

رنجبریان اضافه کرد: سازمان ها و ارگان های امدادی باید در این روزها مشارکت بیشتری کنند و برای اطلاع رسانی می توان از طریق بیلبوردهای شهری، ایستگاه های مترو، اتوبوسرانی و ... موارد ایمنی را به گوش شهروندان رساند. البته بر هیچ کس پوشیده نیست که سازمان آتش نشانی همواره دین خود را به مردم ادا کرده است و امید است شهروندان با رعایت موارد ایمنی، پایان سالی بی خطر را در کنار خانواده های خود سپری کنند.

شهردار منطقه ۸ همچنین ضمن قدردانی از زحمات مدافعان حوزه سلامت به پیشگیری از ابتلا به کرونا با اجرای طرح شهید سلیمانینیز اشاره گفت: کادر درمانی به عنوان مدافعان سلامت، همواره در خط مقدم مقابله با کرونا، اقدامات قابل تقدیر داشتند و مدیریت شهری نیز با نگاه مسؤلیت اجتماعی و با اجرای برنامه‌های متنوع درابعاد مختلف پیشگیری، غربالگری، حمایتی همواره همراه این قشر بوده است و امیدواریم در نوروز ۱۴۰۰ شاهد ریشه کن شدن این ویروس منحوس در کشور و همه دنیا باشیم.

اخبار مناطق تهران؛ نصب 122 آبگرمکن‌ خورشیدی در 22 بوستان شاخص منطقه 6



نوروز ۱۴۰۰ با حرکت ۲۰ کاروان شاد نوروزی در محلات شمال تهران
«سید عباس سجادی» معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه یک تهران گفت: کاروان های شاد نوروزی با هدف ارتقاء شادی و نشاط در جامعه و حفظ آداب و رسوم ایرانی، در آستانه نوروز ۱۴۰۰ در محلات شمال تهران به حرکت در آمدند.

وی افزود: در آستانه نوروز ۱۴۰۰ و اعیاد شعبانیه ۲۰ کاروان شاد فرهنگی از ۲۰ اسفند تا ۱۲ فروردین هر روز ساعت ۱۰ صبح در یکی از محلات شمال تهران به اجرای موسیقی سنتی، نمایشی، شعر خوانی می پردازند تا شهروندان سالی پر نشاط و امید را آغاز نمایند.

معاون شهردار منطقه یک افزود: کاروان اقوام ایران زمین ۲۵ اسفند در کوی لاله، عمو نوروزها ۲۶ اسفند در شهرک نفت و بلوار آبادان، سه چرخه های نوروزی ۲۷ اسفند در باغ فردوس تا پارک وی، عروسک های غول پیکر ۲۸ اسفند باغ فردوس تا تجریش، نوروزگاه سیار ۲۹ اسفند حدفاصل قیطریه تا میدان قدس حرکت می کنند.

وی ادامه داد: عروسک های محلی و بومی ۳ فروردین از میدان نیاوران تا خیابان شهید بازدار، نوروزی و سین سلامتی ۴ فروردین از میدان قدس تا سه راه مژده، حاجی فیروز ها ۵ فروردین در بلوار اوشان، تخم مرغ های رنگی ۶ فروردین از خیابان شهید پور ابتهاج تا جمال آباد، عروسکی اقوام ۷ فروردین از پاسداران تا چهار راه فرمانیه، عروسک های نوروزی ۸ فروردین از خیابان مقدس اردبیلی تا میدان الف، اقوام ایران زمین ۹ فروردین در میدان دربند، عمو نوروزها ۱۰ فروردین از مترو قیطریه تا بلوار، سه چرخه های نوروزی ۱۱ فروردین در محله ازگل و عروسک های غول پیکر نیز ۱۲ فروردین از بلوار تا بوستان قیطریه به اجرای برنامه می پردازند.

سجادی برپایی تور گردشگری خیابان ولیعصر (عج) تا میدان راه آهن ۱۱ فروردین ماه، کاروان خودرویی به مناسبت سوم شعبان میلاد امام حسین (ع) و روز پاسدار- ۲۷ اسفند - و ۱۵ شعبان ولادت حضرت مهدی (عج) - ۹ فروردین- و تورهای قدم زنان در شمیران را از دیگر برنامه های اجرایی این ایام دانست.

تغییر وضعیت چراغ راهنمایی و رانندگی در تقاطع بهار-شریعتی
«حمیدرضا رنجبر» معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه ۷ از تغییر وضعیت چراغ راهنمایی و رانندگی تقاطع خیابان های شریعتی و بهار شیراز از چشمک زن به زماندار با هدف افزایش ایمنی خودروهای عبوری و کاهش تصادفات جرحی و خسارتی در این تقاطع خبر داد.

وی افزود: با همکاری شرکت کنترل ترافیک شهر تهران تقاطع خیابان شریعتی و خیابان بهار شیراز که یکی از تقاطع های مهم در سطح منطقه ۷ به لحاظ جریان ترافیکی است و با توجه به تردد بالای خودروها در این تقاطع و احتمال افزایش تصادف در حالت چشمک زن، به سیستم زماندار مجهز شد.

رنجبر خاطرنشان کرد: پس از اتمام عملیات عمران و الکتریکال و همچنین نصب شناسگرهای لازم در تمامی ورودی‌های این تقاطع، چراغ راهنمایی و رانندگی تقاطع مذکور فعال شده و با اتصال به سیستم STATS نسبت به بهره برداری با عملکرد زماندار اقدام شد.

معاون شهردار منطقه ۷ در خصوص نحوه عملکرد چراغ زمان دار در این تقاطع، یادآور شد: در حال حاضر این تقاطع به صورت زماندار کنترل می‌شود و کلیه پارامترهای تعریف شده جهت زمان دهی مناسب در سیستم کنترل مرکزی بازنگری و بهینه شده و تاثیر آن بر جریان ترافیکی محدوده نیز به صورت روزانه رصد می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه تهران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دیکته شب | دیکته کلاس اول دبستان