جامعه امروز بیش از هر زمانی به همدلی و مشارکت نیاز دارد


جامعه امروز بیش از هر زمانی به همدلی و مشارکت نیاز دارد

مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: جامعه ما بیش از هر دوره ای به همراهی و مشارکت نیاز دارد و هر چند حرکت های مومنامه در راستای کمک به نیازمندان می تواند کمی گره گشا باشد اما به عنوان کارشناس اجتماعی اعتقاد دارم افراد جامعه بیشتر به همدلی نیازمند هستند.

"عباس صادق زاده" در مراسم تجلیل از خیران مشارکت کننده در طرح "پازل همدلی" اظهار کرد: این طرح در قالب ارسال نوشت افزار برای 60 هزار دانش آموز نیازمند و بازمانده از تحصیل تحت پوشش سازمان بهزیستی انجام شد.

وی از آغاز پویش سراسری "سقف همدلی" در راستای تامین مسکن مددجویان بهزیستی خبر داد و افزود: طرح پازل همدلی مصداق کوچکی از همراهی و همدلی یک جامعه در راستای توجه به آسیب ها و موضوعات اجتماعی است.

صادق زاده با تاکید بر اینکه جامعه تنها به کمک هایی از جنس مادی نیازمند نیست بلکه بیشتر به همفکری و همدلی افراد جامعه نیاز دارد، اظهار کرد: جامعه ما بیش از هر دوره ای به همراهی و مشارکت نیاز دارد و هر چند حرکت های مومنامه در راستای کمک به نیازمندان می تواند کمی گره گشا باشد اما به عنوان کارشناس اجتماعی اعتقاد دارم افراد جامعه بیشتر به همدلی نیازمند هستند .

مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: همدلی یعنی مشکلات وآسیب های اجتماعی گروه های مختلف اجتماعی را درک کنیم زیرا مشکلات بعضی از خانواده ها از باب فقدان سواد اجتماعی است.

وی افزود: هرچند در گذشته مردم با مشکلات اقتصادی شدیدتری نسبت به امروز روبرو بوده اند؛ اما رفاه و آسایش بیشتری داشتند زیرا همدلی و همبستگی های اجتماعی در دوره های گذشته بیشتر بوده است.

صادق زاده با تاکید بر اینکه درک خانواده ها از یکدیگر زمینه ساز و تامین کننده بهداشت روانی آن جامعه است؛ ادامه داد: امروز با رشد آسیب های اجتماعی نوپدید مواجه هستیم که هیچ چیز جز همدلی در رفع آن موثر نخواهد بود.

وی افزود: جامعه امروز نیازمند تفکر همدلی و گره گشایی از کار دیگران بوده و این توصیه ها به صورت مکرر در دین اسلام آورده شده است.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان تصریح کرد: در شرایط جامعه امروز از لحاظ آسیب های اجتماعی در وضعیت خوبی قرار نداریم بنابراین باید در جامعه همراه تر و منسجم تر عمل کرده و در کنار یکدیگر باشیم.

"سیدمهران عالم زاده" شهردار کرمان نیز در این مراسم با تشکر از تمامی کسانی که در موضوعات اجتماعی دغدغه دارند، گفت: حوزه اجتماعی از لحاظ موضوع و حیطه جغرافیایی بسیار گسترده و متنوع است و براین اساس ابعاد و پیچیدگی های خاص خود را دارند.

وی افزود: یک رکن موضوعات اجتماعی نهادهای حاکمیتی هستند که دراین خصوص اداره کل بهزیستی استان پیشتاز است و در حیطه وظایف خود ارتباط مستقیمی با موضوعات اجتماعی دارد.

عالم زاده با بیان اینکه در کنار بهزیستی دستگاه ها و نهادهای دیگر با قراردادن معاونت اجتماعی در چارت سازمانی خود به نوعی در موضوعات اجتماعی دخیل هستند و به فراخور وظایف خود اقداماتی انجام می دهند.

شهردار کرمان تصریح کرد: سازمان های مردم نهاد با ساختاری مردمی و داوطلبانه، به صورت خودجوش تکمیل کننده پازل بزرگ مشارکت در موضوعات اجتماعی هستند که این ظرفیت خوب در کشور باید تقویت شود.

گفتنی است: در راستای اجرای طرح سراسری پازل همدلی و قدردانی از خیران مشارکت کننده دراین طرح، از سوی بهزیستی استان کرمان از 25 نفر از خیرین شرکت کننده در این طرح تقدیر و از شهردار کرمان به نیز به صورت ویژه تجلیل به عمل آمد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


مریم کاویانی واقعا پلنگ شد ! / در 53 سالگی 25 ساله شد + عکس های جدید بعد طلاق