اگر این 7 نشانه را دارید از میانگین جامعه باهوش‌ترید!


اگر این 7 نشانه را دارید از میانگین جامعه باهوش‌ترید!

مطابق یک باور عمومی، افرادی که میزان بهره هوشی (هوش‌بهر - IQ) آن‌ها از حد مشخصی بیشتر باشد، تیزهوش نامیده می‌شوند

مطابق یک باور عمومی، افرادی که میزان بهره هوشی (هوش‌بهر - IQ) آن‌ها از حد مشخصی بیشتر باشد، تیزهوش نامیده می‌شوند. محققان طی پژوهشی نزدیک به ۷ مشخصه اصلی را به عنوان نشانه‌های افراد باهوش مشخص کرده اند. اما این ۸ نشانه و علت اهمیت آن‌ها چیست؟

محققان طی پژوهشی نزدیک به ۷ مشخصه اصلی را به عنوان نشانه‌های افراد باهوش مشخص کرده اند. اما این ۷ نشانه و علت اهمیت آن‌ها چیست؟

در سنجش‌های سنتی‌تر تیزهوشی، افرادی که میزان بهره هوشی (هوش‌بهر - IQ) آن‌ها از حد مشخصی بیشتر باشد، تیزهوش نامیده می‌شوند. این حد مشخص در نمونه‌گیری‌های مختلف، با توجه به نوع آزمون و جامعهٔ آماری که بهرهٔ هوشی به صورت نسبی نسبت به آن سنجیده می‌شود، متفاوت است.

۷ علامتی که نشان می‌دهد شما از میانگین ضریب هوشی جامعه، هوش بیشتری دارید:

۱. اگر شما بزرگترین فرزند خانواده باشید. پژوهش‌ها نشان می‌دهند که فرزندان بزرگتر معمولا افراد باهوش‌تری نسبت به فرزندان کوچکتر هستند این هوش بیشتر به سبب عوامل ژنتیکی نبوده بلکه ریشه در روانشناسی و تعادل خانواده دارد.

۲. اگر کلاس موسیقی رفته باشید. یک پژوهش در سال ۲۰۱۱ به این داده دست یافته است که هوش کلامی کودکان چهار تا شش سالی که به کلاس موسیقی رفته‌اند، افزایش پیدا کرده است.

۳. اگر سیگار نکشید. پژوهشی که در سال ۲۰۱۰ بر روی ۲۰ هزار مرد جوان انجام شده است. نشان می‌دهد که مردان سیگاری که ۱۸ تا ۲۱ سال سن دارند، متوسط ایکیوشان ۹۴ است درحالی که این عدد در میان غیر سیگاری‌ها ۱۰۱ می‌باشد.

۴. اگر لاغر باشید. یک بدن سالم ارتباط نزدیکی با یک ذهن سالم دارد. در این ارتباط یک پژوهش فرانسوی که در سال ۲۰۰۶ انجام شده است به داده‌هایی دست یافتند که افراد چاق در امتحان لغاتی که از آن‌ها گرفته‌شده است تنها ۴۴ درصد کلمات را درست بیاد می‌آوردند درحالی که این عدد در افراد لاغر ۵۶ بوده است.

۵. اگر چپ دست باشید. پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که افراد چپ دست دارای تفکر چندوجهی هستند که در ظهور خلاقیت‌های متفاوت بسیار تاثیرگذار است.

۶. اگر صاحب گربه هستید. یک پژوهش که در سال ۲۰۱۴ انجام شد، نشان داده است که افراد صاحب سگ افراد بیشتر اجتماعی هستند درحالی که افراد صاحب گربه از هوش بیشتری برخوردارند.

۷. اگر قد بلندی دارید. تحقیقی که در دانشگاه پرینستون انجام شده است نشان داده که در سنین کودکی به خصوص تا سه سالگی (یعنی قبل از آنکه مدرسه امکانی برای نقش بازی کردن داشته باشد) کودکانی که قد بلندتری نسبت به دیگر بچه‌ها داشته‌اند در آزمایش‌های شناختی بسیار بهتر عمل نمودند.

اما باز هم به صورت معمول می‌توان ۱۳۰ را عددی دانست که در بیشتر آزمون‌ها مرز تیزهوشی فرض می‌شود و به افرادی که بهرهٔ هوشی بیش از این مقدار را داشته باشند تیزهوش گفته می‌شود. آزمون‌های هوش بر مبنای جامعه آماری و شرایط خاص آن جامعه آماری تنظیم می شود و لزوماً نمی‌تواند برای تمامی جوامع یک هوش بهر را اختصاص دهیم.

منبع: بهداشت نیوز

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | ماجرای پخش شدن عکس‌های نعیمه نظام دوست در ویلای کردان؛ غافلگیر شدن خانم بازیگر...