شمار داوطلبان ثبت نام شده شورای شهر زنجان  به 100 نفر رسید


شمار داوطلبان ثبت نام شده شورای شهر زنجان  به 100 نفر رسید

زنجان - ایرنا - فرماندار زنجان گفت: از ابتدای 20 اسفند سال جاری تا پایان وقت روز یکشنبه 100 نامزد شورای شهر مربوط به شهرهای زنجان، نیک پی و ارمغانخانه ثبت نام قطعی کرده‌اند که از این تعداد 11 نفر سابقه عضویت ادوار گذشته شورای شهر را در کارنامه خود دارند.

رضا عسگری روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاز ایرنا افزود: تا کنون و از زمان آغاز ثبت نام شورای اسلامی شهرها ۱۰۰ نفر از راه‌های مختلف دسترسی اقدام به ثبت نام کردند که از این تعداد ۹۰ نامزد برای شهر زنجان،۶ نامزد برای شهر نیک پی و چهار نفر نیز مربوط به ارمغانخانه بوده است.

وی با اشاره به جنسیت ثبت نام شدگان اضافه کرد: تاکنون از ۱۰۰ نامزد ثبت نام شده ۹۱ داوطلب مرد بوده و ۹ داوطلب دیگر زن هستند.

این مسوول در خصوص رده های سنی داوطلبان شورای شهر زنجان گفت: بر این اساس در این دوره از شوراها تا کنون ۱۲ نفر زیر ۳۰ سال، ۱۲ نفر بین ۳۰ تا ۳۵ سال، ۲۴ نفر بین ۳۶ تا ۴۰ سال، ۱۷ نفر بین ۴۱ تا ۴۵ سال، ۱۸ نفر بین ۴۶ تا ۵۰ سال،۱۲ نفر بین ۵۱ تا ۵۵ سال، چهار نفر نیز بین ۵۶ تا ۶۰ سال بوده و یک نفر نیز بالای ۶۰ سال ثبت نام کرده است.

وی با اشاره به اینکه به میزان تحصیلات ثبت نام شدگان قطعی یک نفر با تحصیلات حوزوی و یک نفر نیز دیپلم بوده است، اضافه کرد: این فرد با مدرک تحصیلی دیپلم به دلیل آنکه سابقه شورایی در محل ثبت نام داشته، بر اساس قانون اجازه انجام چنین کاری به او داده شده است.

این مسوول ادامه داد: بر این مبنا چهار نفر فوق دیپلم، ۴۵ نفر از داوطلبان دارای مدرک تحصیلی لیسانس،۴۶ داوطلب دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و ۳ نفر هم دارای مدرک دکتری هستند.

فرماندار شهرستان زنجان گفت: ۱۲ نفر از ثبت نام شدگان بازنشسته، ۲ نفر استاد دانشگاه، ۳۱ نفر کارمند، ۱۱ نفر فرهنگی، ۲۱ نفر شغل آزاد و ۱۸ نفر از سایر مشاغل، ۲ نفر بیکار و یک نفر پزشک هستند.

وی با بیان اینکه یک نفر از ثبت نام شدگان ادعا کرده که دارای سابقه نمایندگی مجلس شورای اسلامی است، اظهار داشت: بررسی های اولیه نشان می دهد این فرد نمایندگی مجلس ادوار گذشته زنجان را نداشته، اما برای بررسی دقیق صحت و سقم این موضوع در هیات اجرایی مورد بررسی قرار می گیرد.

به گفته فرماندار زنجان، از مجموع ثبت نام شدگان قطعی ۱۶ نفر از خانواده ایثارگران هستند.

عسگری با اشاره به روند ادامه ثبت نام نامزدها طی روزهای آینده به ویژه روزهای پایانی مهلت تعیین شده افزود: براساس تبصره سه ماده ۳۰ قانون انتخابات شوراهای اسلامی، ارائه گواهی عدم سوء پیشینه از سوی داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی هنگام ثبت نام الزامی است و ارائه این گواهی در این دوره از انتخابات باید قبل از فرایند ثبت نام نامزدها و در هنگام ثبت نام ارائه شود.

وی ادامه داد : ثبت نام نامزدهای شورای شهر زنجان با هماهنگی های انجام گرفته در ۵۰ دفتر پیشخوان در سطح شهر طی روزهای ثبت نام امکان پذیر بوده و دفاتر پیشخوان هیچگونه تعطیلی ندارند.

فرماندار زنجان با بیان اینکه ۲ دفتر پیشخوان برای تسهیل در امور ثبت نام نامزدها در محل فرمانداری برای ثبت نام مستقر شده است گفت: نامزدهای شورای شهر باید با مدارک کامل به محل ثبت نام مراجعه کنند و هرگونه نقص در مدارک می تواند فرایند ثبت نام را با مشکل مواجه کند.

وی با تاکید بر اینکه ثبت نام صرفا در دفاتر پیشخوان و یا الکترونیکی به منزله ثبت نام قطعی تلقی نمی شود خاطرنشان کرد: نامزدها باید بعد از ثبت نام غیرحضوری با اصل مدارک و کد پیگیری ثبت نام اولیه به فرمانداری مراجعه و ثبت نام خود را نهایی کنند.

این مسوول در پایان از نامزدهای انتخابات ششمین دوره شورای شهر خواست، ثبت نام را با توجه به احتمال تراکم در شرایط کرونایی در روزهای ابتدایی انجام دهند و این مهم را به روزهای پایانی مهلت تعیین شده موکول نکنند.

به گفته وی، سامانه ثبت نام شورای اسلامی شهر راس ساعت ۱۸ روز ۲۶ اسفند به پایان می رسد و در این میان صرفا افرادی مورد تایید قرار می گیرند که فرآیندها را طی کرده باشند، در غیر اینصورت پذیرفته نمی شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه زنجان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


حال خوش کمند امیرسلیمانی /عکس