نشست «تبیین پیوست تفسیری ماده 21 طرح جهش تأمین و تولید مسکن»


نشست «تبیین پیوست تفسیری ماده 21 طرح جهش تأمین و تولید مسکن»

نشست تخصصی «تبیین پیوست تفسیری ماده 21 طرح جهش تأمین و تولید مسکن» با حضور حجت الاسلام علی کشوری و حجت الاسلام رضوی و جمعی از اساتید حوزه علمیه قم برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سرویس فرهنگی و اجتماعی خبرگزاری رسا، نشست تخصصی «تبیین پیوست تفسیری ماده ۲۱ طرح جهش تأمین و تولید مسکن» در سالن جلسات شهید محمدحسن دهقانی در خبرگزاری رسا، با حضور حجت الاسلام علی کشوری و حجت الاسلام رضوی و جمعی از اساتید حوزه علمیه استان قم برگزار شد.

در این جلسه حجت الاسلام رضوی به آسیب‌های آپارتمان نشینی و سبک فعلی معماری و خانه سازی در کشور پرداخت و گفت: این تناقضی که در ساخت و ساز‌های آپارتمان‌ها و خیلی از ساختمان‌ها می‌بینیم با فرهنگ ما و فرهنگ اصیل اسلامی تنافی دارد. رهبر انقلاب می‌فرمایند: «این تناقض در آغاز، مشکل ساز است.» ما احساس اشکال می‌کنیم، آشپزخانه‌های باز، محیط تنگ، اتاق‌های محدود.

وی در ادامه گفت: «اما به مرور از فرهنگ فرد، حساسیت زدایی شده و فرهنگ ساختمان چیره می‌شود.» در اینجا دیگر غلبه فرهنگ را از ناحیه ساختمان بر اهل خانواده خواهیم داشت.

حجت الاسلام کشوری نیز در این نشست به تبیین پیوست تفسیری پرداخت. او در بخشی از سخنان خود به اشکالات اساسی قانون اساسی در حوزه اسلامی‌گری پرداخت و مکرراً اظهار داشت:

حرف صریح ما این است که اگر ماده ۲۱ به همین اجمال باقی بماند، قانون گذار تأکید کرده است که فرهنگ اسلامی و ایرانی رعایت شود. اگر به همین اجمال ماده ۲۱ رها شود به این دلیل که مجری وزارت راه و شهرسازی است، احتمالاً این برداشت را خواهند داشت که دستشویی‌ها رو به قبله نباشد. وقتی قانون گذار در اسلامیت و موضوع اسلام در قانون به اجمال می‌پردازد، در نهایت کار ما چیزی غیر از تغییرات جزئی در ساختمان را شاهد نخواهیم بود. البته این نوع قانون نویسی بد که ویژگی‌اش این است که در مورد اسلام اجمال گویی کرده، در طول چهل سال گذشته تکرار شده است. ظاهراً قانون گذار خواسته است که رفع تکلیفی یک نگاهی به اسلام داشته باشد.
گفتنی است این مراسم به طور همزمان و برخط از طریق آپارات خبرگزاری رسا نیز منتشر ‌شد و متن تفصیلی و مشروح این جلسه بزودی تقدیم مخاطبان محترم خبرگزاری رسا خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گوناگون

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟