Avatar دوباره پرفروش ترین فیلم تاریخ شد؛ شکست Avengers: Endgame


Avatar دوباره پرفروش ترین فیلم تاریخ شد؛ شکست Avengers: Endgame

Avatar با اکران مجدد در چین، توانست به فروشی بالاتر از Avengers: Endgame دست پیدا کند و دوباره به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ تبدیل شود.

همان‌طور که از چند روز قبل می‌شد حدس زد، فیلم «آواتار» ساخته جیمز کامرون، در جدول فروش فیلم‌های دنیا، جای خود را با Avengers: Endgame عوض کرد و یک بار دیگر به پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینما تبدیل شد.

این فیلم علمی-تخیلی محصول سال ۲۰۰۹، از روز جمعه دوباره در سینماهای چین به نمایش گذاشته شده و طی دو روز اخیر حدود ۱۲٫۳ میلیون دلار فروش داشته است. با این حساب، فاصله ۷٫۸ میلیون دلاری بین دو فیلم مذکور جبران شده و حالا فیلم Avatar با مجموع فروش ۲٫۸۰۲ میلیارد دلار، بالاتر از فیلم Avengers: Endgame ایستاد که فروش کلی آن به ۲٫۷۹۷ میلیارد دلار می‌رسد.

فیلم آواتار اولین‌بار در اوایل سال ۲۰۱۰ در چین نمایش داده شد و در آن زمان حدود ۲۰۳ میلیون دلار فروش داشت. با توجه به اینکه صنعت سینمای چین در آن زمان به اندازه امروز بزرگ نبود و سالن‌های سینمای کمتری در این کشور وجود داشتند، این فروش در نوع خود بسیار چشمگیر محسوب می‌شد.

در حال حاضر نمایش فیلم همچنان ادامه دارد و به نقل از زومجی، احتمالا طی روز‌های آینده، فروش کلی آواتار بیشتر می‌شود. بر اساس آمار، بیشترین پیش‌فروش بلیط در سینماهای چین تا روز سه‌شنبه متعلق به فیلم Avatar است.

سرویس چینی Maoyan که به فروش بلیط و همچنین رتبه‌بندی فیلم‌ها از سوی کاربران می‌پردازد، امتیاز فیلم آواتار را ۹٫۲ اعلام کرده که در مقایسه با قبل کمی بهتر شده است (تا قبل از اکران مجدد، رتبه فیلم ۹٫۱ بود.) این سرویس پیش‌بینی کرده که تا پایان مدت اکران، فروش فیلم به ۵۸ میلیون دلار برسد. به نظر می‌رسد تا زمان اکران فیلم Godzilla Vs Kong در تاریخ ۶ فروردین ۱۴۰۰ (۲۶ مارس)، همچنان فیلم آواتار اصلی‌ترین انتخاب سینماروهای چینی باشد.

امروز شرکت دیزنی به‌عنوان صاحب مجموعه Avatar این خبر را تأیید کرد. بد نیست یادآوری کنیم که پس از خریداری شرکت فاکس به‌وسیله دیزنی، مجموعه Avengers نیز تحت مالکیت این شرکت درآمده است.

جان لندو، تهیه‌کننده فیلم آواتار، درباره اکران مجدد آن در سینماهای چین گفت: «ما افتخار می‌کنیم که به چنین مرحله مهمی رسیده‌ایم. ولی من و جیم (جیمز کامرون) بسیار هیجان‌زده هستیم که در چنین دوران بی‌سابقه‌ای، این فیلم دوباره به سینماها بازگشته است. ما می‌‌خواهیم از طرفداران چینی خود تشکر کنیم. ما در حال حاضر به‌سختی مشغول کار روی فیلم‌های آینده آواتار هستیم و منتظریم که ادامه این داستان حماسی را طی سال‌های آینده با شما به اشتراک بگذاریم.»

از مدت‌ها پیش گفته می‌شد فیلم Avatar دوباره در چین اکران خواهد شد؛ اما این اتفاق به‌تازگی رخ داد و باعث شد که این فیلم به اولین عنوان غیر چینی در سال جاری تبدیل شود که رتبه اول باکس آفیس در این کشور را تصاحب می‌کند. آواتار موفق شد فیلم کمدی Hi Mom را برای رسیدن به این جایگاه کنار بزند.

کامرون روز پنجشنبه گذشته، در مصاحبه با China.org گفت اگرچه بیشتر از یک دهه از زمان اکران فیلم می‌گذرد، اما آواتار همچنان تازگی خود را حفظ کرده است. او توضیح داد: «در حال حاضر ما تغییرات آب و هوایی و همچنین جنگل‌زدایی را داریم و رابطه ما با طبیعت، بیش از هر زمان دیگری در معرض خطر قرار گرفته است. آواتار هم درباره همین موضوعات است؛ ضمن اینکه این فیلم وابسته و محدود به زمان نیست. این یک فیلم جهانی است که هر کسی در هر جایی می‌تواند آن را بفهمد و به لحاظ احساسی با آن ارتباط برقرار کند.»

فیلم Avatar از زمان اولین اکران تا به امروز، بارها اکران مجدد داشته؛ اما فیلم Avengers: Endgame همه فروشش را مدیون اکران در سال ۲۰۱۹ است. کامرون در حال حاضر روی دنباله‌های فیلم آواتار کار می‌کند. دیزنی اعلام کرده است که فیلم Avatar 2 در تاریخ ۲۵ آذر ۱۴۰۱ (۱۶ دسامبر ۲۰۲۲) اکران می‌شود و قسمت‌های سوم تا پنجم برای سال‌های ۲۰۲۴، ۲۰۲۶ و ۲۰۲۸ برنامه‌ریزی شده‌اند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه فناوری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا