جرائم نظامی در گلستان 14 درصد کاهش یافت


جرائم نظامی در گلستان 14 درصد کاهش یافت

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان گفت: در سایه تعامل سازنده با فرماندهان نظامی و انتظامی، جرائم نظامی استان در سال 99 نسبت به سال گذشته حدود 14 درصد کاهش داشته است.

حجت‌الاسلام محمد اسماعیل زارعی کیاپی اظهار کرد: سازمان قضایی یک مرجع قضایی مهم است که اگر مقتدرانه عمل نکند لطمات جبران ناپذیری به نیروهای مسلح وارد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه بسیاری از اهداف سازمان قضایی با نیروهای مسلح در یک سمت‌وسو بوده و جدای از هم نیست، گفت: با این اوصاف، در بین نهادهای حاکمیتی و دستگاه‌های دولتی این سازمان یکی از نزدیک‌ترین سازمان‌ها به نیروهای مسلح است.

زارعی با بیان اینکه پیشگیری از وقوع جرم نظامی یک مأموریت مهم برای سازمان قضایی محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: برای تحقق این مهم، سازمان قضایی به دنبال اجرای علمی برنامه‌های پیشگیرانه، پیشگیری از وقوع تخلفات و جرائم را در بستر ریشه‌ها، علت‌ها و زمینه‌های جرم جستجو می‌کند.

رئیس سازمان قضایی استان در خصوص دلایل کاهش جرائم نظامی استان در سال جاری، گفت: مؤثرترین و کم‌هزینه‌ترین ابزار برای فعال نگاه داشتن مکانیزم پیشگیری از وقوع جرم برگزاری کلاس‌های آگاه‌سازی حقوقی است. خوشبختانه کلاس‌های پیشگیری از وقوع جرم در سرتاسر نیروهای مسلح گسترده شده و در کاهش وقوع جرائم نظامی بسیار مؤثر بوده است.

وی خاطرنشان کرد: تعیین مجازات‌های تکمیلی مانند تنزیل درجه، تبعید از محل خدمت و اقدامات تأمینی و تربیتی مانند اشتغال به امور فرهنگی نیز می‌تواند در پیشگیری کیفری تأثیرگذار باشد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان، زارعی با بیان اینکه هدف اصلی مجازات، اصلاح افراد است و در برخی جرائم سنگین، فرد به‌عنوان مکافات و بازدارندگی کیفری جرم مجازات خواهد شد، تصریح کرد: قضات سازمان با در نظر گرفتن ابعاد شخصیتی مجرم، میزان مجازات و وضعیت ارتکابی جرم، رویکرد مجازاتی مستدلی دارند.

وی با بیان اینکه سازمان قضایی به دور از هر حاشیه، با قانون شکنان در سطح نیروهای مسلح برخورد خواهد کرد، گفت: قطعاً در شدت برخورد و مجازات یک سرباز فراری با مرتکبین جرائم مهم در نیروهای مسلح تفاوت قائل خواهیم شد.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه گلستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لخته خون گوشتی شبیه جگر در پریودی چیست و چه علتی دارد‌؟ +‌روش درمان