توزیع 600 تن پرتقال و سیب شب عید در مازندران آغاز شد


توزیع 600 تن  پرتقال و سیب شب عید در مازندران آغاز شد

ساری - ایرنا - مدیرکل هماهنگی دفتر امور اقتصادی استانداری مازندران از آغاز توزیع 200 تن پرتقال و 400 تن سیب عیدانه در شهرهای مختلف استان از خبر داد.

مهدی گلچوب روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا قیمت هر کیلو گرم سیب قرمز را ۱۰ هزار تومان ، سیب سفید ۹ هزار تومان و پرتقال ۱۰ هزار تومان به صورت جعبه ای اعلام کرد و گفت : امروز این میوه ها به شهرستان های مازندران حمل شده و از فردا سه شنبه در دسترس عموم مردم قرار می گیرد.

وی با ذکر این نکته که طبق قرارداد با مباشران فروش ، وزن جعبه باید از میوه کسر شود ، تاکید کرد : همچنین هیچ میوه پوسیده ای هم نباید داخل جعبه باشد و وزن میوه بدون پوسیدگی پس از کسر وزن جعبه باید محاسبه شود.

گلچوب گفت : با توجه به اهمیت جلوگیری از تجمع و تشکیل نشدن صف در شرایط کرونایی فرمانداران مباشران عرضه سیب و پرتقال شب عید را از میان دست اندرکاران بازار میوه و تره بار انتخاب کردند تا شهروندان بتوانند با رعایت پروتکل های بهداشتی و بدون ایجاد صف خرید میوه شب عیدشان را انجام دهند.

وی با اعلام این که به اندازه کافی سیب و پرتقال وجود دارد و محدودیتی در توزیع هم نیست ، از شهروندان خواست تا خودشان نسبت به خرید بیش از یک صندوق نظارت کنند و تاکید کرد : میوه های شب عید با یارانه توزیع می شود و برای تمامی شهروندان است و کسی حق فروش آن به صورت آزاد را ندارد.

مدیرکل هماهنگی دفتر امور اقتصادی استانداری مازندران گفت : بر اساس تصمیم کمیته تنظیم بازار مازندران توزیع سیب و پرتقال در ایام تعطیلات نوروز نیز ادامه می یابد و مردم اصلا نگران کمبود این ۲ میوه در بازار نباشند و به اندازه نیاز خرید کنند.

وی به انجام حمل و انتقال بیش از ۲۲ هزار تن پرتقال ذخیره شده برای شب عید در استان های مختلف کشور اشاره کرد و بیان داشت : امسال مقدار ذخیره در انبار های فنی باغداران بیشتر از سال گذشته بوده است و اصلا کمبودی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، در چند سال اخیر دولت با هدف تنظیم بازار میوه شب عید ، تامین و ذخیره سازی پرتقال مورد نیاز استان های کشور را بر عهده استان مازندران گذاشته است.
برداشت گونه های مختلف پرتقال در مازندران از اواخر ماه مهر آغاز می شود و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوائی تا اواخر ماه دی ادامه می یابد.
مازندران با داشتن ۱۱۰ هزار هکتار باغ مرکبات و تولید حدود ۲ میلیون و ۸۰۰ تن محصول ، رتبه نخست را دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مازندران

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


واکنش حکیم به وتوی عضویت فلسطین در سازمان ملل توسط آمریکا