فوتی های کرونا در کشور سه رقمی شد/وضعیت کرونا در استان زنجان


سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به شناسایی 7980 بیمار جدید مبتلا به کرونا، گفت: همچین در شبانه روز گذشته متاسفانه 100 تن از مبتلایان به کووید19 جان خود را از دست دادند.

به گزارش سایت طلا ،دکتر سیما سادات لاری گفت: از دیروز تا امروز ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۷ هزار و ۹۸۰ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۹۶۳ نفر از آنها بستری شدند.

وی افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۵۴ هزار و ۹۳۳ نفر رسید.

لاری ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۶۱ هزار و ۳۳۰ نفر رسید.

وی افزود: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۴۹۹ هزار و ۳۰۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت تاکید کرد: سه هزار و ۸۳۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستانها تحت مراقبت قرار دارند.

به گفته وی، تا کنون ۱۱ میلیون و ۷۸۱ هزار و ۳۱۷ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

فوتی های کرونا در کشور سه رقمی شد/وضعیت کرونا در استان زنجان

وضعیت کرونا در استان زنجان / سفر نروید

سخنگوی وزارت بهداشت، با اشاره به وضعیت شکننده بیماری در استان زنجان، گفت: با توجه به تاثیر جدی سفرهای بین شهری در افزایش شیوع بیماری از هموطنان می‌خواهیم در نوروز ۱۴۰۰ از هرگونه اقدام به سفر به شهرستان‌های استان زنجان خودداری کنند.

دکتر سیما سادات لاری، گفت: میانگین بروز هفتگی موارد مثبت بستری در استان زنجان پایین تر از میانگین کشوری است میانگین بروز موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان بالاتر از متوسط کشوری بوده و در مجموع وضعیت بیماری در این استان ناپایدار و شکننده است.

وی در ادامه تاکید کرد: در حال حاضر ۱۳۹ بیمار مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان زنجان حضور دارند که ۲۱ نفر از آنها به دلیل شرایط بالینی نامناسب در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

وی افزود: از نقاط قوت مدیریت اپیدمی در زنجان می‌توان به تشکیل همتایاران پیشگیری و کنترل بیماری کرونا، انجام اقدامات ویژه در راستای حمایت از گروه‌های آسیب پذیر استان و اجرای موفق طرح شهید سلیمانی اشاره کرد. ضمن تشکر از کادر درمان و سایر دستگاه‌های اجرایی استان امیدواریم با همکاری جدی مردم در عمل به پروتکل‌های بهداشتی شاهد پیشگیری از بروز خیز جدید بیماری باشیم.

وی گفت: با توجه از تاثیر جدی سفرهای بین شهری در افزایش شیوع بیماری از هموطنان می‌خواهیم در نوروز ۱۴۰۰ از هرگونه اقدام به سفر به شهرستان‌های استان زنجان خودداری کنید.

سایر خبر های مفید در 1 روز گذشته

عمیق ترین رکود در بازار خودرو /قیمت روز محصولات سایپا و ایران خودرو | 14.0 هزار جزئیات واریز سود سهام عدالت | 31.2 هزار 5 قدم طلایی برای افزایش عمر زندگی عاطفی شما و همسرتان | 22.5 هزار عکس هایی از جشن تولد بازیگر سرشناس سینما و تلویزیون ! | 25.0 هزار اگر در کمتر از 10 ثانیه تفاوت را پیدا کردید، چشمان قدرتمندی دارید | 133.2 هزار خبری مهم از اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان | 114.5 هزار ریزش 2 میلیونی محصولات سایپا و ایران خودرو/انتخاب سال 1400 برای خرید خودرو! | 45.7 هزار پاسخ آزمون قدرت چشم | 15.1 هزار

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ارز و طلا

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کامرون به نتانیاهو: سپاه را به عنوان نهاد تروریستی شناسایی نمی‌کنیم