کتاب رستاخیز مردگان یا کتاب نکرومیکون (Necronomicon) چیست؟ این کتاب چگونه نوشته شد و آیا داستان هایی که درباره این کتاب گفته شده منبعی معتبر دارند؟ در این مطلب توضیحات بیشتری را درباره کتاب رستاخیز مردگان یا نکرومیکون خواهیم گفت.

کتاب رستاخیز مردگان چیست؟ (7 راز نگفته شده)

کتاب همواره به عنوان دوست مهربان انسان شناخته می شود اما آیا تمامی کتاب ها چنین ویژگی را دارند. باید به این نکته اشاره کرد که برخی از کتاب ها مرموز، خطرناک، عجیب و حتی فوق العاده ترسناک هستند. مطمئنا مطالعه این کتاب ها به جز تباهی و تاریکی هیچ چیزی برای شما به ارمغان نخواهد آورد. در این مطلب قصد داریم تا به سراغ یکی از عجیب ترین و خطرناک ترین کتاب های تاریخ جهان رفته و شما را با کتاب رستاخیز مردگان آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید تا نگاهی به این کتاب انداخته و در رابطه با آن توضیحاتی را به شما ارائه دهیم.

معرفی کتاب رستاخیز مردگان

کتاب رستاخیز مردگان یا کتاب نکرومیکون توسط عبدالحضرت نوشته شده و از آن به عنوان مرموز ترین و خطرناک ترین کتاب جهان نیز یاد می شود. اثری جادویی و ترسناک که راز آن تا به امروز حل نشده باقی مانده است. اگر بخواهیم در رابطه با این کتاب توضیحاتی را به شما ارائه دهیم باید گفت که از این کتاب به عنوان خطرناک ترین متن نوشته شده جهان یاد می شود، چرا که بسیاری از افراد اعتقاد دارند که شما با خواندن این کتاب می توانید علاوه بر دانستن راز های جهان خلقت، دست به کارهای عجیبی مثل احضار روح و ارتباط با موجودات ماورا طبیعی و ترسناک بزنید. همین مسئله باعث شد تا این کتاب جایگاه ویژه ای در بین افراد علاقه مند به حوزه علوم غریبه دست پیدا کند.

بر اساس بررسی های صورت گرفته فردی به نام عبدالحضرت که یک انسان بدوی اهل منطقه شام بود، در سال ۶۹۹ این کتاب را نوشت و پس از به پایان رساندن آن بدن تکه تکه شده است، پیدا شد و هیچکس دلیل و نحوه قتل او را نتوانست متوجه شود. موضوعات مختلف و تاریخچه عجیب این کتاب باعث محبوبیت کتاب رستاخیز مردگان شده است که در بخش های بعدی توضیحات کاملی در این زمینه را ارائه خواهیم داد.

تاریخچه کتاب رستاخیز مردگان (Necronomicon)

همان طور که اشاره کردیم نگارش کتاب رستاخیز مردگان به عبدالحضرت نسبت داده شده است. او به حوزه های مختلف و یادگیری مطالب عجیب علاقه داشت. او در دوران خود به مجنون مشهور بود چرا که برای دیدن آینده و پیش گویی به شیوه عجیبی عمل می کرد. در واقع او برای برقراری ارتباط با آینده و همچنین روشن تر شدن گذشته از داروها و مواد مخدر استفاده می کرد تا بتواند با موجودات فرا طبیعی ارتباط برقرار کرده و اطلاعات مختلفی در این حوزه را بدست بیاورد.

یکی از نکات مهمی که باید بدانیم این است که با معیارهای شخصیتی که در حال حاضر در زمینه روانشناسی به آن پرداخته می شود، عبدالحضرت به هیچ عنوان یک فرد طبیعی و عادی به حساب نمی آید. البته نباید این نکته را فراموش کرد که هیچ مدرکی که وجود ندارد که بتواند دیوانگی را تایید کند. در حال حاضر وجود ندارد می توان نتیجه گرفت که اکثر توانایی های او به دلیل قدرت برقراری ارتباط اش با جنیان بود و همین مسئله باعث شده بود تا با سایر افراد هم دوره اش تفاوت های اساسی داشته باشد.

بر اساس شواهد تاریخی بدست آمده، عبدالحضرت روزهای خود را در ویرانه های شهر بابل، ممفیس و ربع الخالی عربستان میگذراند. او در سال های آخر عمر خود به دمشق و شام مهاجرت کرد و کتاب رستاخیز مردگان را در این شهر نوشت. در سال 950 کتاب رستاخیز مردگان توسط تئودوروس فیلتاس به زبان یونانی ترجمه شد و نام آن نیز به نکرونومیکون تغییر کرد.

کتاب رستاخیز مردگان در عصر معاصر

پس از گذشت سال های متمادی از نگارش کتاب رستاخیز مردگان (کتاب نکرومیکون) و ترجمه آن به زبان یونانی، شاهد اتفاقات گوناگونی در اروپا بودیم و افراد بسیار زیادی تلاش کردند تا به این کتاب دست پیدا کنند.

کتاب رستاخیز مردگان چیست؟ (7 راز نگفته شده)

در تمام این سال ها این کتاب دست نخورده باقی ماند و افراد بسیار زیادی تلاش کردند تا آن را به زبان های خودشان ترجمه کنند. یکی از این افراد دکتر جان دی دستیار و مشاور ملکه الیزابت بود. دکتر جان دی به قدری توانست به مطالب گفته شده در این کتاب تسلط پیدا کند که در سال 1587 او از برقراری ارتباط و صحبت با موجودات غیر طبیعی حرف زد و همین مسئله باعث شد تا دید بسیار بدی مردم جامعه به او پیدا کنند. پس از گذشت سال ها، آلیستر کرولی به عنوان یک هنرمند، شاعر و محقق اقدام به مطالعه کتاب رستاخیز مردگان که در کتابخانه بالدوین وجود داشت کرد و توانست در نهایت این کتاب را به پایان برساند.

او پس از مطالعه این کتاب، آیین تلما را به وجود آورد و پس از آن بود که فعالیت های بسیار زیادی توسط آلیستر کرولی در حوزه جادو صورت گرفت. بسیاری از افراد شیطان پرستی نوین را به آلیستر کرولی نسبت داده اند. نکته جالب توجه این است که در سال ۱۹۱۸ در یک کنفرانس ادبی در نیویورک آلیستر کرولی با فردی به نام سونیا گرین ملاقات کرده و با او در رابطه با ادبیات و شعر مدرن صحبت کرد.

پس از این صحبت و آشنایی بود که آلیستر کرولی و سونیا گرین تا چند ماه دیگر به صورت نامنظم با یکدیگر ملاقات داشتند و در رابطه با موضوعات مختلف صحبت کردند تا این که پس از دو سال از آن اتفاقات سونیا گرین با اچ پی لاوکرفت، نویسنده ژانر ترس آمریکایی ملاقات کرد و با یکدیگر ازدواج کردند. پس از این ازدواج بود که اچ پی لاوکرفت در کتاب های خود از عبدالحضرت، کتاب رستاخیز مردگان، نکرونومیکون و... بارها نام برد. گویا سونیا گرین در همان مدتی که با آلیستر کرولی دوست بود و با یکدیگر ارتباط داشتند، توانسته بود تا اطلاعات مختلفی در رابطه با این کتاب را به دست بیاورد و بعد از ازدواج با لاوکرفت نیز این اطلاعات را به او داد. در نهایت اچ پی لاوکرفت با دانستن اطلاعات نسبتا خوبی از کتاب رستاخیز مردگان اقدام به نگارش کتاب خود کرد.

محتوای کتاب رستاخیز مردگان چیست

یکی از سوالات بسیار مهمی که پرسیده می شود این است که محتوای اصلی کتاب رستاخیز مردگان چیست؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که در حال حاضر هیچکس نمی داند که عبدالحضرت به صورت کامل در کتاب رستاخیز مردگان خود چه چیزی نوشت و به چه مواردی اشاره کرده است اما نکته مهم این است که این کتاب باعث فروریختن تمامی باورها و ذهنیت افراد درباره زندگی شده و همین مسئله باعث می شود تا کسانی که کتاب رستاخیز مردگان را مطالعه می کمند، دچار تاریکی و شوک بزرگی در زندگی خود می شوند.

مطمئنا اگر فردی کتاب رستاخیز مردگان را به صورت کامل مطالعه کند، حتی اگر به مرز جنون نیز نرسد مجبور است در تاریکی و بی هدفی کامل زندگی کند، چرا محتوای این کتاب به قدری تاریک، عجیب و ترسناک است که هر کسی را می تواند به جنون و دیوانگی برساند. در رابطه با محتوای اصلی این کتاب باید به این نکته اشاره کرد که راهب وارمیوس به عنوان یکی از افرادی که توانست این کتاب را به دست بیاورد، پس از مطالعه آن در رابطه با کتاب مردگان گفت که پس از آن که ترجمه این کتاب را بدست آورد، شروع به مطالعه آن کرد اما بعد از خواندن کمی از آن کتاب را در آتش سوزاند، چرا که در این کتاب حقایقی فاش می شود که هیچکس برای آن آمادگی ندارد و برای درک آن زمان بسیار زیادی لازم است.

البته نکته مهمی که باید بدانید این است که راهب وارمیوس در مورد آتش زدن کتاب دروغ گفته است، چرا که بسیاری از افراد نسخه ای از ترجمه کتاب رستاخیز مردگان که سال ها بعد در پراگ کشف شده است را به او نسبت داده اند و می گویند که او در رابطه با کتاب رستاخیز مردگان دروغ گفته و آن را نسوزانده است. کتاب راهب وارمیوس بعدها در دستان فردی پیدا شد که به او در پراگ جادوگر می گفتند.

حرف آخر

کتاب رستاخیز مردگان چیست؟ (7 راز نگفته شده)

در این مطلب نگاهی به کتاب رستاخیز مردگان انداخته و در رابطه با این کتاب و تاریخچه آن توضیحاتی را به شما ارائه دادیم. مطمئنا پس از گذشت سالیان سال، این کتاب همچنان به عنوان یکی از مهم ترین و عجیب ترین رازهای سر به مهر دنیا در حوزه ادبیات به حساب می آید و تلاش های بسیار زیادی برای شکستن این راز شده است. نکته مهمی که باید بدانید این است که با وجود سال ها که از نگارش این کتاب می گذرد، همچنان انسان ها برای درک حقایق موجود در این کتاب آمادگی پیدا نکرده اند و مطالعه آن بسیاری از افراد را به جنون کشانده است.

برای دیدن توضیحات بیشتر درباره این کتاب، کلیک کنید