پرونده‌های قاچاق کالا در چهارمحال و بختیاری 62 درصد افزایش داشت


پرونده‌های قاچاق کالا در چهارمحال و بختیاری 62 درصد افزایش داشت

شهرکرد-ایرنا - فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت مقابله و پیشگیری از قاچاق کالا در راستای حمایت از تولیدات داخلی گفت:امسال تعداد پرونده‌های تشکیل شده در حوزه قاچاق کالا و ارز در استان 62 درصد افزایش داشت.

سردار منوچهر امان‌اللهی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: در سالجاری ۸۶۱ پرونده قاچاق کالا در استان تشکیل و ۸۷۳نفر دستگیر شد که نسبت به سال قبل ۶۲ در افزایش داشته است.

به گفته وی، در این مدت ۲۸۳ دستگاه خودرو که در حوزه قاچاق کالا از آن استفاده می‌شد، توقیف شد که ۲۱ درصد افزایش داشته است.

امان‌اللهی افزود: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه بیش از ۵۶۲ میلیارد ریال بود که ۷۸ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: در حوزه جرائم زمین‌خواری، احتکار، جرائم اقتصادی و اختلاس و نظم‌اقتصادی نیز یک‌هزار میلیارد ریال جرائم کشف شد.

۵۲۱هزار تماس با فوریت پلیس ۱۱۰ برقرار ‌شد

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری گفت:بیش از ۵۲۱ هزار تماس با مرکز فوریت پلیس ۱۱۰ برقرار شد و آمار تماس با این مرکز هفت درصد افزایش داشته است.

وی گفت: همزمان با اجرای محدودیت‌های اتخاده در زمینه جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، در این مدت هشت هزار و ۲۱۱ خودرو به استان‌های مقصد بازگشت داده شد.

امان‌اللهی افزود:۸۹۸ فقره جریمه ۱۰میلیون ریالی، یک‌هزار و ۵۶۱ خودرو جریمه پنج میلیون ریالی و ۲۳ هزار و ۵۹۸ خودرو جریمه ۲ میلیون ریالی در این مدت برای رانندگانی که محدودیت مرتبط با کرونا را رعایت نمی‌کردند، صادر شد.

فرماندهی انتظامی استان اظهار داشت: در این مدت ۱۰هزار و ۱۹۸ مورد بازرسی اصناف از سوی ناجا انجام شد که سه هزار و ۶۹۶ واحد صنفی تذکر دریافت کردند و ۲۱۴ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند.

تصادفات رانندگی استان ۲۵ درصد کاهش داشت

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از کاهش ۲۵ درصدی تصادفات رانندگی در استان خبر داد و گفت: در این مدت سه هزار و ۳۴۶ فقره تصادف در استان رخ داد که تصادفات فوتی در استان ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت:در حوزه کاهش تصادفات درون شهری چهارمحال و بختیاری رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

امان‌اللهی افزود: امسال ۳۵ هزار و ۵۱۹ مورد بازرسی از اصناف استان انجام شد که نسبت به سال گذشته ۴۸ درصد افزایش داشته است و ۱۹ هزار و ۴۵۲ مورد تذکر به اصناف متخلف داده شده که ۲۱ درصد افزایش داشته است.

کشفیات سرقت در استان ۲۴ درصد افزایش داشت

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش ۲۴ درصدی کشفیات سرقت در استان افزود: امسال پنج هزار و ۶۱۰ مورد سرقت در استان انجام شد که سه هزار و ۳۲۵ نفر سارق دستگیری شده است.

وی به افزایش ۱۷ درصدی دستگیری سارقان در استان اشاره کرد و گفت:۱۸ باند سرقت در استان متلاشی شد.

۱۴۵۶ پرونده در حوزه فضای مجازی تشکیل شد

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از تشکیل یک‌هزار و ۴۵۶ فقره پرونده مرتبط با فضای مجازی در استان خبر داد و گفت: این تعداد نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: کشفیات جرائم سایبری در استان ۱۳ درصد افزایش و دستگیر شدگان نیز ۱۰ درصد افزایش داشته است.

۳ تن و ۲۰۰ کیلوگرم مواد مخدر کشف شد

امان‌اللهی افزود: امسال سه تن و ۲۰۰ کیلوگرم موادمخدر کشف شد که نسبت به سال گذشته افزایش پنج درصدی داشت و سه هزار و ۴۷۵ نفر دستگیر شدند که رشد ۲۴ درصدی داشته است.

وی اظهار داشت: در این مدت ۳۱ باند تهیه و توزیع مواد مخدر منهدم و ۵۰ باب منزل و مغازه مرتبط با توزیع مواد مخدر نیز پلمب شد.

وی گفت: در راستای مبارزه با مواد مخدر در استان یک‌هزار و ۸۳۳ طرح و ماموریت برخورد با قاچاقچیان و توزیع‌کنندگان مواد مخدر اجرا شد که رشد سه برابری داشته است.

طرح نوروزی پلیس از ۲۸ اسفندماه اجرایی می‌شود

فرمانده انتظامی چهارمحال و بختیاری از آغاز اجرای طرح نوروزی پلیس از ۲۸ اسفندماه ۱۳۹۹تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۰ خبر داد و گفت: در این طرح ۱۵۰ گروه نیروی انتظامی در تمام مناطق استان مستقر خواهد شد.

وی اظهار داشت: به منظور ایجاد امنیت در چهارشبه آخر سال و همچنین ایجاد امنیت در ایام نوروز و بازار شب عید ،نیروی انتظامی با تمام توان فعالیت دارد.

وی افزود: با خودروهای متخلف که خلاف قانون عمل کنند در ایام پایانی سال به خصوص چهارشنبه آخر سال برخورد خواهد شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه چهارمحال و بختیاری

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


کلمات پانتومیم | 350 سوژه سخت ،راحت ،خنده دار +150ضرب المثل