عضو شورای شهر مشهد: شتاب در روند واکسیناسیون کرونا ضروری است


عضو شورای شهر مشهد: شتاب در روند واکسیناسیون کرونا ضروری است

مشهد- ایرنا- عضو شورای اسلامی شهر مشهد گفت: ظرف یک سال اخیر شاهد از دست دادن شماری از هموطنان بخاطر ابتلا به ویروس همه‌گیر کرونا بوده‌ایم لذا جلوگیری از تداوم این روند نیازمند شتاب در ایمن‌سازی یا واکسیناسیون است.

علیرضا شهریاری روز دوشنبه در نطق پیش از دستور نشست شورای اسلامی شهر مشهد ساخت و تامین واکسن را اصلی‌ترین روش برای ایمن‌سازی مردم ذکر و بیان کرد: زیرساختهای این کار در کشور فراهم است لذا اگر واکسن مورد نیاز تامین شود می‌توان ظرف یک ماه همه را واکسینه کرد.
وی افزود: ۲۴۸ طرح مطالعاتی مبتنی بر تولید واکسن کرونا تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی انجام شده و در ایران نیز مطالعات روی شش نوع واکسن در مراکز تحقیقاتی صورت گرفته که سه مورد از آنها "مجوز کارآزمایی" را کسب کرده‌اند لذا امیدواریم کشور تا تابستان ۱۴۰۰ وارد مرحله تولید انبوه واکسن کرونا شود.

عضو هیات علمی انجمن داروسازان کشور در ادامه همچنین گفت: ایجاد تفرقه و بوجود آوردن مشکلات اقتصادی، از ترفندهای دشمنان علیه نظام جمهوری اسلامی ایران است، مسوولان نظام برای برون رفت از مشکلات باید دست به اتخاذ تصمیم بزرگی بزنند.
وی افزود: باید شیوه‌های نوین و کارآمد جایگزین روش‌های شکست‌ خورده آزمون و خطا شود.
شهریاری ادامه داد: وحدت بین مردم و مسوولان منجر به افزایش اعتماد و امید در جامعه می‌شود، مسوولان باید با شفافیت مشکلات را برای مردم بازگو کنند تا در سایه اتحاد، شاهد شکوفایی امید در کشور باشیم.
وی گفت: شورای شهر و مدیریت شهری مشهد نیز در این دوره برای افزایش رفاه مردم تلاش خود را به کار بسته‌ است و به رغم وضعیت نامناسب اقتصادی در کشور، هیچ پروژه‌ای در این کلانشهر متوقف نشده و برای تمام پروژه‌ها تامین اعتبار شده است.
طبق آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاکنون مجموع بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور به یک میلیون و ۷۴۶ هزار و ۹۵۳ نفر و تعداد جان باختگان ناشی از این بیماری در ایران به ۶۱ هزار و ۲۳۰ نفر رسیده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف: سران ارمنستان به دنبال برهم زدن روابط با روسیه هستند