پوستر کنفرانس ملی فناوری آتش نشانی در کرج رونمایی شد


پوستر کنفرانس ملی فناوری آتش نشانی در کرج رونمایی شد

کرج - ایرنا - پوستر نخستین کنفرانس ملی تخصصی فناوری های نوین آتش نشانی روز دوشنبه در شهرداری کرج رونمایی شد.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج در آیین رونمایی از این پوستر گفت : اولین کنفرانس ملی تخصصی فناوری های نوین آتش نشانی مرداد ماه سال آینده با محور بررسی امکانات و بهره گیری از فناوری ها در سازمان های آتش نشانی کشور با میزبانی کلانشهر کرج برگزار می شود.

عباس وحیدی بیان داشت: این کنفرانس با همکاری مراکز دانشگاهی و معاونت برنامه ریزی شهرداری کرج برگزار می شود و در این زمینه مقالات علمی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی ادامه داد: از آنجا که کرج یکی از کلانشهرهای کشور محسوب می شود، لذا میزبانی کنفرانس ملی تخصصی فناوری های نوین آتش نشانی را با هدف ارتقای سطح توانمندی ها و بهره گیری از ظرفیت ها در بخش ایمنی ، عهده دار شدیم .

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کرج به دیگر ضرورت های برگزاری این کنفرانس اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به گستردگی حوزه خدمات آتش نشانی در کرج و سایر کلانشهرها ، این کنفرانس کمک خواهد کرد تا میزان تاب آوری در برابر مخاطرات و حوادث و چگونگی پیشگیری یا مهار آنها اقدام لازم صورت گیرد.

وحیدی افزود: در چنین شرایطی بهره گیری از فناوری های نوین نقش مهمی در پیشگیری و مهار حوادث در حوزه آتش نشانی و ارتقای ایمنی شهروندان دارد.

وی بیان داشت : اولین کنفرانس ملی تخصصی فناوری های نوین آتش نشانی با توجه به شرایط کرونایی کشور به صورت غیر حضوری و ویدئوکنفرانسی برگزار می شود.

وحیدی از علاقه مندان به شرکت در این کنفرانس خواست تا پایان تیرماه سال آینده مقالات و مطالعات خود رابه دبیرخانه این کنفرانس به آدرس kara.ir بر روی سایت سازمان آتش نشانی ارسال کنند.

روح الله کیان کارشناس ارشد آتش نشانی و مدیر کل دفتر شهردار کرج در این آیین گفت: چند سالی است که برنامه ملی در حوزه آتش نشانی در کرج شاهد نیستیم و کنفرانس ملی تخصصی فناوری های نوین گام موثری برای بهنگام کردن امکانات ، تجهیزات و ظرفیت های آتش نشانی است.

وی ادامه داد: امروز جهان عصر صنعتی را پشت سرگذاشته و وارد فناوری های نوین شده و باید از این فناوری ها در تمام بخش ها به ویژه آتش نشانی و ایمنی استفاده کرد.

کیان گفت : حوزه ایمنی و پیشگیری از حوادث در مناطق مختلف کشور از جمله کلانشهر کرج از اهمیت بالایی برخوردار است ضمن آنکه فعالیت شرکت های دانش بنیان ظرفیت خوبی برای بهره گیری از توانمندی های آنها به ویژه در بخش ایمنی به شمار می رود.

وی تاکید کرد که ارتقای سطح امکانات و تجهیزات آتش نشانی می تواند به کارایی این سازمان در پیشگیری و مقابله با حواثد مختلف بیفزاید.

فرزانه کیانی دهکردی معاون مدیرکل نوسازی و تحول اداری شهرداری کرج نیز در این آیین گفت: سازمان آتش نشانی کرج اکنون از ظرفیت ها و توانمند های خوبی برخوردار است .

وی بیان داشت : این سازمان به لحاظ برخورداری از نیروی انسانی متخصص در وضعیت مناسبی قرار دارد.

کیانی دهکردی افزود: با توجه به وجود امکانات پیشرفته در حوزه آتش نشانی وقت آن فرا رسیده تا از این فناوری ها برای ارتقای سطح ایمنی شهرها استفاده شود.

کلانشهر کرج حدود ۳۳ ایستگاه آتش نشانی دارد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!