مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را در ایام نوروز فراموش نکنند


مردم رعایت پروتکل های بهداشتی را در ایام نوروز فراموش نکنند

کرج - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار البرز اعلام کرد که مردم در سفرهای نوروزی با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی ، مسوولانه عمل کنند.

علی درویش پور عصر دوشنبه در این نشست که با حضور روسای کمیته‌های اجرایی و دستگاه‌های مربوط به سفرهای نوروزی در سالن شهدای دولت برگزار شد، افزود:با توجه به تصویب و ابلاغ دستورالعمل کشوری، مدیریت و انجام سفرهای مسوولانه در چارچوب ضوابط مشخص شده امکان‌پذیر است و در این راستا همواره سلامت مردم و گردشگران در رأس امور قرار دارد.

وی خاطر نشان کرد: با وجود ظرفیت‌های تاریخی، طبیعی و گردشگری استان، البرز همچنان یک مسیر عبوری است و این ضعف باید با ارائه برنامه‌ها و راهکارهای اجرایی برطرف شده تا با رونق صنعت گردشگری بخشی از صدمات وارده از شیوع کرونا به فعالان این حوزه جبران شود.

درویش‌پور گفت: استقرار کشیک‌ نوروزی و تعامل اعضای ستاد خدمات سفر با دبیرخانه مستقر در اداره‌ کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، استقرار نیروی انتظامی با تجهیزات کامل در محورهای مواصلاتی، بازبینی پل‌ها، آبراهه‌ها و علائم راهنمایی در طول مسیر، افزایش پایگاه‌های راهداری، ساماندهی و زیباسازی میادین اصلی و روستایی، گشت‌های مشترک اصناف، تعزیرات و میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با هدف تشدید بازرسی و نظارت جدی مفاد بهداشتی در مراکز پذیرایی و گردشگری با توجه به شیوع کرونا در صدر طرح‌های اجرایی قرار گرفته و همواره حضور و تعامل جدی رؤسای کمیته‌ها و اعضای ستاد مرکزی مورد تأکید است.

وی اظهارداشت: علاوه‌ براین رصد و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های مربوطه در اجرای صحیح مفاد و دستورالعمل‌های قرارگاه عملیاتی به صورت پیوسته انجام خواهد شد تا با همکاری مردم و حمایت از کادر درمان ایمنی و آرامش مسافران نوروزی فراهم شود.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع ‌دستی البرز به عنوان دبیر اجرایی ستاد مرکزی خدمات سفر استان بیان داشت: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا، استان البرز در محدوده شهرهای‌ قرمز و نارنجی نبوده و بنابراین سفرهای نوروزی در آن برقرار است و پیرو این موضوع رؤسای کمیته‌های حمل‌ونقل، نیروی انتظامی، اطلاع‌رسانی و تبلیغات و مدیران‌کل راهداری، هلال‌احمر در ارتباط با برنامه‌های خود در طول ایام نوروز توضیحاتی ارائه کردند.

محمدی افزود: بدین‌منظور ستاد مرکزی خدمات سفر در محل این اداره‌کل مستقر بوده و نقش هماهنگ‌کننده داشته و تمهیدات بهداشتی و نظارت لازم توسط دستگاه‌های متولی فعال در ستاد اجرایی انجام خواهد شد. براین‌اساس شناسایی و اعمال محمدویت تردد برای افراد تست مثبت کرونا، جلوگیری از برپایی چادرهای مسافرتی و فعالیت اماکن غیرمجاز و فاقد مجوز در دستور کار قرار گرفته است.

وی در ادامه، اظهار داشت: با توجه به وجود ۱۰ کمیته تخصصی از جمله خدمات انتظامی، امنیتی و ترافیک شهری، حمل‌ونقل، خدمات اسکان‌ورفاه، امدادونجات، هماهنگی امور شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، برنامه‌ریزی و آمار، نظارت و تنظیم بازار، رسیدگی به شکایات، سلامت و محیط‌زیست و کمیته اطلاع‌رسانی، تبلیغات، امور فرهنگی و فضای مجازی در ستاد خدمات سفر مقرر شد برحسب توانمندی‌ها و شرایط موجود با همکاری بخش‌خصوصی و انجمن‌های مردم‌نهاد برنامه‌های پیشرو اجرایی شود.

محمدی گفت: جابه‌جایی مسافر با ناوگان حمل‌ونقل عمومی، عدم پیش‌فروش بلیط، فاصله‌گذاری اجتماعی، ضدعفونی اتوبوس‌ها و پایانه ‌های مسافربری، حضور به موقع و توقف در اماکن بین‌راهی ایمن، نظارت بر ارتقای سطح خدمات و افزایش ایمنی از جمله تمهیداتی است که به منظور انجام سفرهای مسئولانه در نوروز ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده تا علاوه‌بر حمایت از کسب‌کارهای آسیب‌دیده سفرها را به سمت مقاصد ایمن با حفظ آرامش جامعه هدف و گردشگران هدایت کنیم.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه البرز

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا