طراحی دیزاین داخلی ساختمان با استفاده از شیشه


طراحی دیزاین داخلی ساختمان با استفاده از شیشه

شیشه یکی از متریال هایی است که به دلیل تنوع بالا در طرح و رنگ و کیفیت، برای ساخت اجسام مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از گذشته تا به آلان از شیشه ها برای ساخت انواع ظروف شیشه ای و ساخت درب و پنجره استفاده می کنند. شیشه یکی از متریال هایی است که […]

شیشه یکی از متریال هایی است که به دلیل تنوع بالا در طرح و رنگ و کیفیت، برای ساخت اجسام مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. از گذشته تا به آلان از شیشه ها برای ساخت انواع ظروف شیشه ای و ساخت درب و پنجره استفاده می کنند. شیشه یکی از متریال هایی است که از جذابیت بالایی برخوردار است و به همین دلیل در طراحی دیزاین داخلی ساختمان و محصولات شیشه ای زیبا مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به این که شیشه ها در طراحی دیزاین داخلی و خارجی ساختمان ها بسیار پر کابرد هستند، کارخانه های زیادی به تولید انواع شیشه در کیفیت های مختلف پرداختند. در این مقاله به بررسی طراحی دیزاین داخلی ساختمان با استفاده از شیشه می پردازیم. با ما همراه باشید.

طراحی دیزاین داخلی ساختمان با استفاده از پارتیشن شیشه ای

امروزه در طراحی دیزاین داخلی ساختمان از راه هایی برای بهینه سازی فضا استاده می کنند. پارتیشن شیشه ای کی از محصولاتی است که با تقسیم بندی فضا و ایجاد فضای جدید در طراحی دیزاین داخلی استفاده می شود. پارتیشن های شیشه ای فضای کمی را اشغال می کنند. بر همین اساس این دسته از محصولات برای ساختمان هایی با فضای داخلی کوچک بسیار مناسب هستند. برای ساخت پارتیشن شیشه ای از شیشه هایی با ضخامت بالا استفاده می شود. شیشه سکوریت و شیشه لمینت دو نوع از شیشه های مقاومی هستند که برای ساخت محصولاتی با حساسیت بالا استفاده می شوند. این دو شیشه در صورت شکستن باعث آسیب کسی نمی شوند. پارتیشن های شیشه ای انواع مختلفی دارند و با توجه به شکل ظاهری و کیفیت شیشه برای محیط های اداری و فضای مسکونی استفاده می شوند. انواع پارتیشن های شیشه ای عبارتند از پارتیشن شیشه ای دو جداره، تک جداره، پارتیشن فریم لس، فریم دار و… که هر کدام از متریال ها و فریم های مختلفی ساخته می شوند و در محیط خاصی کاربرد دارند.

طراحی دیزاین داخلی سرویس بهداشتی با استفاده حمام شیشه ای

سرویس بهداشتی شامل حمام، توالت، روشویی و بخش های دیگر می شود که امروزه به دلیل کمبود فضا در آپارتمان، این بخش ها در یک محیط ساخته می شوند. حمام های شیشه ای محصولاتی هستند که مانند پارتیشن شیشه ای باعث تقسیم بندی بخش های مختلف در سرویس بهداشتی می شوند. از حمام شیشه ای برای جداسازی فضای دوش یا حمام از بخش های دیگر استفاده می کنند. فضای توالت به دلیل تولید گازهای سمی و شرایط رششد باکتری و قارچ باعث بروز بیماری های مختلفی می شود. استفاده از حمام شیشه ای برای جدا کردن فضای دوش از توالت از بروز انواع بیماری های پوستی و عفونی جلوگیری می کند . همچنین شیشه حمام مانع از خیس شدن بخش های مختلف سرویس بهداشتی در هنگام دوش گرفتن می شود. برای ساخت حمام شیشه ای شیشه سکوریت استفاده می کنند. شیشه سکوریت در ضخامت های مختلفی تولید می شود و به صورت مات و شفاف در ساخت حمام شیشه ای به کاربرده می شود. حمام های شیشه ای انواع مختلفی دارند و با توجه به فضای سرویس بهداشتی در دو نوع فریم لس و فریم دار تولید می شوند. حمام شیشه ای فریم لس که در ساختارش از فریم استفاده نمی شود، نسبت به مدل فریم دار از زیبایی یشتری برخوردار است و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

طراحی دیزاین داخلی ساختمان با استفاده از شیشه

طراحی دیزاین داخلی ساختمان با استفاده از شیشه بالکن

از دیگر محصولاتی که با استفاده از شیشه ساخته می شوند و در طراحی داخلی ساختمان مرد استفاده قرار می گیرند، بالکن های شیشه ای هستند. بالکن های شیشه ای با پوشش اطراف بالکن از خیس شدن و ورود سرما به داخل ساختمان جلوگیری می کنند. همچنین بالکن های شیشه ای مانع از سقوط افراد و اشیائ می شوند. بالکن های شیشه ای امکان استفاده از بالکن را برای فصل زمستان فراهم می کنند. برای ساخت بالکن شیشه ای از شیشه های سکوریت در ضخامت های بالا استفاده می کنند تا در برابر سرما، بارش برف و باران و طوفان مقاوم باشند. بالکن های شیشه ای به صورت فریم دار و بدون فریم ساخته می شوند. بالکن های فریم دار نسبت به بالکن های بدون فریم از استحکام بیشتری برخوردار هستند . برای ساخت فریم ها از آلومینیوم و استیل که در برابر رطوبت مقاوم هستند و از استحکام بالایی برخوردار هستند، استفاده می کنند.

طراحی دیزاین داخلی ساختمان با استفاده از راه پله شیشه ای

امروزه به دلیل استفاده زیاد از شیشه برای دیزاین ساختمان و ساخت محصولات متنوع، تولید کنندگان شیشه های نشکنی را که از مقاومت بالایی برخوردار هستند تولید کنند. طراحان دکوراسیون داخلی برای دیزاین دکوراسیون داخلی ساختمان و پاساژ ها از راه پله و پله های شیشه ای استفاده می کنند که از جذابیت منحصر به فردی برخوردار هستند. برای ساخت پله و راه پله شیشه ای از شیشه هایی استفاده می کنند که علاوه بر مقاومت بالا در برابر ضربه، باعث آسیب دیدن کسی نشوند. شیشه لمینت و شیشه سکوریت دو نوع از شیشه هایی هستند که از ایمنی بالایی برخوردار هستند و باعث آسیب کسی نمی شوند. از راه پله شیشه ای برای ورودی هتل ها، پاساژها، پل های عمومی و… استفاده می کنند.

طراحی دیزاین داخلی ساختمان با استفاده از شیشه

سخن پایانی

در این مقاله به بررسی طراحی دیزاین داخلی ساختمان با استفاده از شیشه پرداختیم. شیشه ها یکی از متریال های بسیار جذابی هستند که با ورود نور به داخل ساختمان باعث زیبایی، روشنایی و دلباز دیده تر شدن فضای داخل می شوند. برای ساخت محصولات شیشه ای از شیشه های متنوعی مانند شیشه سکوریت، شیشه لمینت، شیشه سندبلاست شده، شیشه لاکوبل و… به صورت شفاف و مات استفاده می شوند. از شیشه ها برای ساخت محصولات مختلفی مانند پارتیشن شیشه ای، کابین دوش شیشه ای، حمام شیشه ای، راه پله و پله شیشه ای نیز استفاده می شود. با استفاده از شیشه می توان در کمترین زمان به تغییر فضای داخلی ساختمان به بهترین شکل پرداخت.

برای دیدگاه ها کلیک کنید

جوابی بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه

نام

ایمیل

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه مدل لباس مردانه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی