اتاق های تعاون خوزستان در واردات کالاهای اساسی فعالیت کنند


اتاق های تعاون خوزستان در واردات کالاهای اساسی فعالیت کنند

اهواز-ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان گفت: اتاق های تعاون در تامین و واردات کالاهای اساسی و مورد نیاز در استان همکاری و مساعدت بیشتری داشته باشند.

به گزارش ایرنا سید نوراله حسن زاده دوشنبه در کارگروه صادرات غیر نفتی خوزستان در سرسرای استانداری بیان کرد: اخیرا امکان واردات کالاهای اساسی با توجه به نیاز و مشکل کشور برای تعاونی ها نیز فراهم شده که برهمین اساس انتظار داریم که تعاونی ها از این ظرفیت قانونی استفاده کنند و به استان و کشور در این مسیر کمک کنند و در حوزه واردات کالاهای اساسی عملکرد بهتری را داشته باشند.

حسن زاده با اشاره به اینکه تعاونی های استان تا کنون در بخش واردات کالاهای اساسی عملکرد خوبی نداشتند اظهار داشت: نیازی به تعاونی ها در بخش توزیع کالا نیست اصناف در این حوزه به خوبی کار می کنند، از تعاونی ها انتظار می رود در بحث واردات کالا حرکت مثبتی داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: لازم است که اتاق تعاون استان با سازمان صمت خوزستان نشستی در خصوص رفع مشکلات در بخش واردات کالا داشته باشند تا از ظرفیت تعاونی ها در این بخش بهتر استفاده شود.

وی با اشاره به عدم تعامل تعاونی های مرزنشین در استان افزود: بارها ز تعاونی های مرز نشین درخواست کردیم که کارت های اعتباری خود را دریافت کنند اما متاسفانه همکاری نکردند و امروز که هزینه سوخت این تعاونی ها به حساب این کارت ها واریز شد هزاران نفر برای دریافت کارت خود در استان به پست و بانک مراجعه کردند، متاسفانه این نشان دهنده عدم تعامل و همکاری تعاونی ها با بخش اقتصادی خوزستان است.

حسن زاده درادامه با اشاره به وضعیت صادرات کالا از مرزهای استان ادامه داد: متاسفانه در برخی موارد شاهد ناهماهنگی هایی در مرزهای چذابه و شلمچه برای صادرات کالا هستیم و این ناهماهنگی ها باعث وارد شدن ضرر و زیان به فعالان اقتصادی استان می شود.

وی گفت: از این پس در صورت تایید بهداشت و استاندارد ،مجوز صدور کالاها از مرزهای استان بدون هیچگونه مشکلی صادر می شود.

حسن زاده ادامه داد: متاسفانه انبارهای اموال تملیکی خوزستان مملو از کالاهای بخش خصوصی و دولتی است که به بهانه های مختلف از صادرات و یا وارد شدن آن ها به استان جلوگیری شده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: می توان با سرعت عمل بهتر و هماهنگی بیشتر از هدررفت و نابود شدن کالاها در این شرایط سخت اقتصادی کشور جلوگیری کرد و به نفع اقتصاد مردم عمل کرد.

رایزنی با کشور عراق برای فعال بودن مرز چذابه در ایام تعطیل

فرماندار دشت آزادگان در ادامه این نشست بیان کرد: با رایزنی که با کشور عراق انجام دادیم مقرر شد که مرز چذابه در روزهای تعطیل نیز فعال باشد و کشور عراق نیز با این پیشنهاد موافقت کرده است.

حمید سیلاوی گفت: ۲ آزمایشگاه سیار برای انجام آزمایش سریع کرونا در مرز چذابه ایجاد شده است و تمامی رانندگان و فعالان اقتصادی که در مرز تردد دارند حتما باید تست کرونا را انجام دهند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خوزستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


سرخآبی‌ها رسماً واگذار شدند