اصلاح بودجه 99 «شهرآرا» به دلیل افزایش 75 درصدی مصارف


اصلاح بودجه 99 «شهرآرا» به دلیل افزایش 75 درصدی مصارف

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه فناوری اطلاعات  منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه، اصلاح بودجه 99 موسسه فرهنگی شهرآرا به دلیل افزایش 75 درصدی مصارف این موسسه است، گفت: در زمان بررسی بودجه 99 شهرآرا نسبت به سال گذشته تصمیم گرفته شد که در سال 99 ویژه‌نامه‌ها دیگر توزیع نشوند. بعد از تعطیل شدن این ویژه‌نامه‌ها 204 نفر از این نیروها تا...

امروز در یکصدوبیست‌وپنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد که در تالار شهر برگزار شد، لایحه اصلاح و متمم بودجه سال ۱۳۹۹ موسسه فرهنگی شهرآرا به تصویب رسید که بتول گندمی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه فناوری اطلاعات منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد در خصوص این لایحه، اظهار کرد: اصلاح بودجه ۹۹ موسسه فرهنگی شهرآرا به دلیل افزایش ۷۵ درصدی مصارف این موسسه است. یکی از دلایل این افزایش هزینه افزایش قیمت کاغذ است. یکی از موارد دیگر افزایش نیروهای انسانی و خدماتی است.

وی افزود: در زمان بررسی بودجه ۹۹ شهرآرا نسبت به سال گذشته تصمیم گرفته شد که در سال ۹۹ ویژه‌نامه‌ها دیگر توزیع نشوند. بعد از تعطیل شدن این ویژه‌نامه‌ها نیروهای مازاد به بخش‌های دیگری از شهرداری منتقل شدند اما کماکان حقوق خود را از موسسه شهرآرا تا تیرماه دریافت می‌کردند. این تعداد ۲۰۴ نفر بودند. به دلیل اینکه وضعیت مستند وجود نداشت، تعداد ارقام و اعداد تغییر پیدا کرد.

براساس مصوبه اصلاح و متمم بودجه سال ۱۳۹۹ موسسه فرهنگی شهرآرا که از حیث منابع به مبلغ ۴۶۵ میلیارد و ۴۳۶ میلیون و۲۲۳ هزار ریال و از حیث مصارف به مبلغ ۴۶۵ میلیارد و ۴۳۶ میلیون و۲۲۳ هزار ریال که منابع و مصارف آن نسبت به بودجه سال ۱۳۹۹ به میزان ۷۵ درصد افزایش پیدا کرد، با ۱۲ رای موافق و یک مخالف به تصویب رسید.

همچنین در جریان تصویب بودجه سال ۱۴۰۰سازمان‌های شهرداری، بودجه موسسه فرهنگی شهرآرا به تصویب رسید که بتول گندمی در این راستا بیان کرد: بودجه سال ۱۴۰۰ موسسه فرهنگی شهرآرا از حیث منابع ۵۰۴ میلیارد و ۴۰۹ میلیون و ۵۹ هزار ریال و از حیث مصارف هم به مبلغ ۵۰۴ میلیارد و ۴۰۹ میلیون و ۵۹ هزار ریال است که منابع و مصارف نسبت به اصلاح بودجه ۹۹ به میزان ۸ درصد افزایش داشته است.

لایحه دریافت بهای خدمات اتوبوس‌رانی مبتنی بر QR Code با قید دوفوریت امروز در شورای اسلامی شهر مشهد مطرح و تصویب شد که براساس آن شهرداری مشهد مکلف است تا درخصوص فرسودگی تجهیزات الکترونیکی دریافت بهای خدمات اتوبوسرانی و عدم صرفه اقتصادی در نوسازی آن، به‌دلیل تغییرات سریع در حوزه‌های فناوری مرتبط و برآورد بالای هزینه نوسازی، نگهداری و پشتیبانی این تجهیزات در برابر بهای خدمات ناچیز دریافتی از مسافران و در راستای تشویق شهروندان به استفاده از حمل‌ونقل عمومی و دستیابی به شهر انسان‌مدار و هوشمند، نسبت به انجام مطالعات امکان سنجی استفاده از روش‌های هوشمند و با صرفه در دریافت بهای خدمات اتوبوسرانی از قبیل رمزینه پاسخ سریع - QR Code با همکاری مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر و نظارت کارگروه فناوری اطلاعات کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر اقدام و نتایج آن را حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ جهت بررسی، تصویب و به شورای اسلامی شهر ارائه کند. نحوه اجرای پروژه طراحی و تولید سامانه شهری جامع اتوبوسرانی و هزینه‌کرد اعتبارات مربوطه، منوط به نتایج مطالعات امکان سنجی و تصویب موضوع در شورای اسلامی شهر خواهد بود.

از دیگر مصوبات امروز شورای شهر مشهد اصلاح مصوبه ساماندهی دکل‌های مخابراتی بود که در ان آمده است: « در راستای لزوم تحقق و توسعه زیرساخت‌های شهر هوشمند و با عنایت به ضرورت پایش‌های حرفه‌ای و اعمال نظارت‌های دوره‌ای مستمر در طول هر سال بر عملکرد مستحدثات موجود از حیث رعایت قوانین و دستورالعمل‌ها، از ابتدای سال ۱۴۰۰، مدت اعتبار مجوزهای صادره برای سایت‌های مخابراتی، ارتباطی و ...، مندرج در ماده ۷ مصوبه شماره ۵/۹۶/۲۱۸۰۹/ش مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۱۵ از دو سال به یکسال تغییر یافته و سایر شرایط ماده مذکور کماکان به قوت خود باقی است».

همچنین لایحه اقاله قرارداد پروژه مشارکتی مجتمع ایستگاهی ۱۷ شهریور نیز به تصویب رسید که بر اساس این مصوبه «به شهرداری مشهد اجازه داده می شود به منظور تعیین تکلیف قرارداد پروژه مشارکتی مجتمع ایستگاهی ۱۷ شهریور به شماره ۲۱/۲۵۷۷۸۰ مورخ ۱۳۹۱/۳/۳ نسبت به اقاله قرارداد مزبور با اسقاط مطالبات احتمالی طرفین قرارداد و هم زمان انعقاد قرارداد صلح در خصوص واگذاری مالکیت عرصه متعلق به شهرداری در پروژه و همچنین واگذاری امتیاز پروانه ساختمانی مورد درخواست سرمایه گذار (مطابق جدول پیوست) در ازای موضوعات پیشنهادی سرمایه گذار بر مبنای نظریه هیات کارشناسی دادگستری با رعایت تبصره زیر اقدام نماید:

تبصره: شهرداری مشهد مقدس مکلف است متن نهایی اقاله نامه و صلح نامه را برای تصویب به شورای اسلامی شهر ارسال نموده و پیشنهادات و برنامه کارشناسی و توجیهی خود را به منظور تبیین چگونگی بهره برداری از معوضات پیشنهادی سرمایه گذار ارائه نماید».

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان رضوی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


معافیت معاملات بورس از مالیات بر عایدی سرمایه