طرح ابتکاری مسجد در طراز اسلام در کرمان اجرایی شد


طرح ابتکاری  مسجد در طراز اسلام  در کرمان اجرایی شد

کرمان - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان از عملیاتی شدن طرح مسجد در  طراز اسلام به منظور کاهش آسیب های اجتماعی برای اولین بار در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، سید مهدی قویدل روز دوشنبه در دیدار با حجت الاسلام تویسرکانی امام جمعه شهرستان راور افزود: این طرح ابتکاری با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی استان کرمان و با هدف پیشگیری از وقوع جرم،ترویج فرهنگ صلح و سازش، شناسایی آسیب ها به صورت محله محور، تقویت مشارکت های مردمی و در نهایت اصلاح و بازاجتماعی کردن مجرمین در مساجد شهر کرمان کلید خورده است.
این مقام قضایی با بیان اینکه محور اصلی این طرح مساجد است اعلام کرد: در این طرح از ظرفیت علماء، روحانیون، فرهیختگان، متنفذین، هیات های مذهبی و در نهایت از توان خود مردم استفاده خواهد شد.
قویدل یادآور شد: طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) مساجد پایگاهی برای رتق و فتق امور مسلمین هستند و مساجد مکانی برای انجام فعالیت های اجتماعی و فرهنگی هستند لذا در راستای منویات معظم له این طرح در کرمان اجرایی شده است.
وی خاطرنشان کرد: مسجد از مهمترین نهادهای جامعه اسلامی با کارکردی جامع و چند منظوره به شمار می آید و همواره در طول تاریخ اسلام نقش بنیادین و محوری در شکل گیری تمدن اسلامی و پیشرفت جامعه ایفا کرده است.
این مقام قضایی بیان کرد: در همین راستا و جلب مشارکت های مردمی و در اعتلای جایگاه مسجد و پیشگیری در جرائم و آسیب های اجتماعی و کاهش معضلات خانواده و طلاق تفاهم نامه همکاری فی مابین اداره کل تبلیغات اسلامی و معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان تدوین شده است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


جلب‌توجه مرجانه گلچین با یک استایل جوان‌پسند