نخبگان و احزاب برای رقابت سازنده در انتخابات حضور پیدا کنند


نخبگان و احزاب برای رقابت سازنده در انتخابات حضور پیدا کنند

بیرجند - ایرنا - دبیر ستاد انتخابات استان خراسان جنوبی با بیان اینکه 26 اسفند آخرین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر است از همه نخبگان، متخصصان و گروه‌های سیاسی دعوت کرد برای ایجاد رقابتی سازنده در عرصه انتخابات حضور پیدا کنند.

مهدی قهرمانی روز دوشنبه در نشست شورای اداری شهرستان خوسف افزود: ۲۸ خرداد سال آینده انتخابات حساس و سرنوشت‌ساز ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سراسر کشور در استان خراسان جنوبی برگزار خواهد شد و امیدواریم همچون سال‌های گذشته شاهد حماسه‌ای دیگر در این عرصه باشیم.

وی با اشاره به تحریم‌های ظالمانه دشمن علیه ملت ایران گفت: در نتیجه تحریم‌ها و شیوع کرونا فشارهای اقتصادی و معیشتی سختی به کشور وارد شده و در یک سال اخیر کادر درمان زحمات بسیار زیادی کشیده‌اند که در نوع خود حماسه بزرگی است.

مدیرکل سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری خراسان جنوبی انتخابات سال ۱۴۰۰ را دومین انتخابات در گام دوم انقلاب عنوان کرد و افزود: انتخابات، تعیین سرنوشت و مردم‌سالاری دینی نقطه عطفی در نظام جمهوری اسلامی است که اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی اظهار داشت: سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت چهار اصل انتخابات است که در این راستا دو مقوله سلامت و امنیت دو وظیفه ذاتی وزارت کشور است و در راستای تحقق آن تلاش‌های مضاعفی صورت می‌گیرد.

قهرمانی گفت: برای شکل‌گیری رقابت و مشارکت نیز باید از همه ظرفیت‌های نخبگان و دستگاه‌های مسوول به نحو احسن استفاده کرد.

وی ادامه داد: در هر عرصه‌ای که مردم مشارکت و حضور فعالی داشته‌اند توفیقات زیادی داشته‌ایم و در انتخابات نیز با مشارکت مردم، دولت و شوراهای اسلامی شهر و روستا با پشتوانه خوب مردمی شکل خواهند گرفت.

وی همچنین گفت: شهرستان خوسف در بخش‌های مختلف دارای ظرفیت‌های زیادی است که بسیاری از این ظرفیت‌ها باید بالفعل و در راستای توسعه بیشتر و نمایان شدن عواید آن در زندگی مردم نهایی استفاده شود.

نام‌نویسی داوطلبان عضویت در انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر از روز چهارشنبه ۲۰ اسفند آغاز شد و به مدت هفت روز تا پایان وقت اداری سه‌شنبه ۲۶ اسفند ادامه دارد.

برای ثبت‌نام داوطلبان چهار روش الکترونیک و حضوری در نظر گرفته شده است که ثبت‌نام از طریق اپلیکیشن موبایلی (بارگذاری شده در پورتال وزارت کشور) و دریافت کد رهگیری، ثبت‌نام از طریق نسخه دسکتاپ (کامپیوتر) و دریافت کد رهگیری و ثبت‌نام از طریق دفاتر پیشخوان دولت و دریافت کد رهگیری از جمله این روش‌ها است.

داوطلبانی که از این سه روش و به‌صورت غیرحضوری ثبت‌نام ‌کنند، پس از دریافت کُد رهگیری و تایید نهایی ثبت‌نام که از طریق ارسال پیامک از سوی ستاد انتخابات مربوطه به داوطلب اعلام می‌شود، نیازی برای مراجعه به فرمانداری ندارند.

ثبت‌نام از طریق مراجعه حضوری به فرمانداری شهرستان از ساعت ۸ تا ۱۸ یکی دیگر از شیوه‌های تعیین شده برای ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراهای اسلامی شهر است.

همچنین داوطلبان عضویت در شوراهای اسلامی روستاها و تیره‌های عشایری از دوشنبه ۱۶ فروردین سال آینده به مدت یک هفته ثبت‌نام خواهند کرد.

انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا ۲۸ خرداد سال آینده همزمان با سراسر کشور در ۱۱ شهرستان خراسان جنوبی برگزار می‌شود.

خراسان جنوبی ۳۱ شهر دارد که تعداد اعضای شوراها برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر پنج عضو اصلی، برای شهرهای ۵۰ تا ۲۰۰ هزار نفر هفت عضو اصلی و برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر جمعیت ۹ عضو اصلی انتخاب می‌شوند.

فرماندار خوسف هم در نشست شورای اداری این شهرستان گفت: خوسف در ۳۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد که سال ۹۱ تاسیس شد و طبق سرشماری سال ۹۵ با ۲۷ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت، شهرستان کم جمعیتی محسوب می‌شود.

محمدعلی آخوندی افزود: با اجرای طرح‌های مختلف در دولت در راستای مهاجرت معکوس به روستاها، افزایش اشتغال در واحدهای تولیدی و سرمایه‌گذاری در شهرستان، جمعیت خوسف نسبت به پنج سال گذشته رشد زیادی کرده است که با توجه به توزیع اعتبارات براساس سرشماری سال ۱۳۹۵ این اعتبارات کفاف اجرای بسیاری از پروژه‌های شهرستان را ندارد.

وی با اشاره به وسعت بسیار زیاد خوسف گفت: با توجه به قرار گرفتن بخش زیاد این شهرستان در کویر و پراکندگی بسیار زیاد اجرای بسیاری از پروژه‌ها با هزینه‌های هنگفتی به سرانجام می‌رسد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مهم شهرستان خوسف در بخش‌های کشاورزی، دامداری و معادن افزود: بخش زیاد عناب تولیدی استان خراسان جنوبی با بیشترین سطح زیرکشت در شهرستان خوسف تولید می‌شود همچنین گل نرگس با بیشترین سطح زیرکشت در استان و پنبه مله به عنوان دیگر محصولات استراتژیک شهرستان است.

فرماندار خوسف با بیان اینکه خوسف به عنوان قطب معادن استان خراسان جنوبی است گفت: در پنج معدن طلای خوسف شاهد سرمایه‌گذاری خوبی در این بخش بوده‌ایم و با راه‌اندازی آنها در زمینه ایجاد اشتغال و رفع بیکاری در این منطقه تحول خوبی شکل خواهد گرفت.

وی افزود: ستاد توسعه خاوران با تدبیر استاندار برای توسعه سرمایه‌گذاری‌ها و همکاری‌های اداری شکل گرفته است و باید در راستای احصای زمینه‌های سرمایه‌گذاری و حمایت از آنها فعالیت کند.

آخوندی گفت: در ستاد توسعه شهرستان چند طرح با سرمایه‌گذاری چشمگیر مطرح شده و کارهای اداری آن در جریان است که یکی از آنها بیش از ۸ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری است.

وی از همه دستگاه‌های اداری شهرستان و مدیران خواست در راستای ایجاد فضای مشارکتی و افزایش مشارکت مردم با رعایت مر قانون و بی‌طرفی اقدام کنند.

فرماندار خوسف، شوراها را یکی از ارکان تصمیم‌گیری در کشور دانست و از همه احزاب و گروه‌های سیاسی خواست در این انتخابات حضور فعال داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه خوسف در مسیر تردد مسافر و کالا قرار دارد ادامه داد: لازم است در راستای مدیریت کرونا و رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی اهتمام ویژه‌ای باشد تا شاهد از بین رفتن این بیماری در شهرستان باشیم.

آخوندی از ادارات جهاد کشاورزی و صنعت، معدن و تجارت خواست به منظور کنترل قیمت‌ها در ایام نوروز نظارت بیشتری در سطح بازار داشته باشند.

در پایان این نشست حامد خزائی به عنوان معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی امور عمرانی و حسین مالکی بیرجندی به عنوان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری خوسف با حکم استاندار خراسان جنوبی معرفی شدند و از خدمات چهار ساله مسعود قلی زاده در سمت معاون سیاسی فرمانداری تقدیر شد.

مسعود قلی زاده به سمت مشاور استاندار خراسان جنوبی منصوب شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه خراسان جنوبی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


صبحانه خبری، 1 اردیبهشت 1403؛ از دفع حمله منتسب به اسرائیل به تاسیساتی در اصفهان تا اطل...