یکی از انواع وسایل جالب و ساده ای که می توان از آن ها برای زیبایی بخشیدن به دکوراسیون داخلی منزل بهره گرفت انواع درکوب می باشد که می توانید به راحتی در منزل با استفاده از هر آن چه که در دسترس دارید این وسیله تزیینی زیبا را متناسب با دیگر اجزای دیزاین منزل خود بسازید و مورد استفاده قرار دهید. از این رو قصد داریم در این مطلب شما عزیزان را با نحوه ساخت درکوب به چند روش مختلف آشنا کنیم.

آموزش ساخت درکوب با وسایل مختلف

از جمله کارهای خلاقانه و جذاب که می توان با ساده ترین وسایل و با الگو گرفتن از ایده های مختلف به انجام آن پرداخت ساخت درکوب می باشد که یک کاردستی و اکسسوری شیک و جالب بوده و جذابیتی خاص به دیزاین داخلی منزل خواهد داد. ایده ها و روش های مختلفی در این زمینه وجود دارد که با داشتن کمی خلاقیت و ذوق هنری می توان از آن ها الهام گرفت و به ساخت انواع منحصر به فردی از مدل های درآویز و انواع استند تزیینی برای درب پرداخت.

آموزش ساخت درکوب و آویز تزیینی درب با ایده های جدید

بسیاری از بانوان هنرمند و خوش سلیقه همیشه به دنبال ایده های خاص و جدید می باشند تا بهترین تزیین درب را ارائه دهند که در همین راستا در ادامه این مطلب به آموزش درست کردن نمونه های مختلفی از انواع درکوب به منظور یادگیری شما عزیزان پرداخته ایم که البته از این مدل های جذاب می توانید در تزیین دیوار نیز استفاده نمایید. بنابراین اگر تمایل دارید در این زمینه با روش های جالب و خلاقانه ای آشنا شوید و از آن ها ایده بگیرید پیشنهاد می کنیم که در ادامه این مطلب ما را همراهی نمایید.

آموزش ساخت درکوب و آویز تزیینی درب با ایده های جدید

وسایل لازم برای درست کردن درکوب انار انار خشک شده در سایز های مختلف سیم مفتولی برگ های مصنوعی طلایی روبان طلایی دریل با مته نازک یک تکه چوب

آموزش ساخت درکوب و آویز تزیینی درب با ایده های جدید

مراحل درست کردن :

در مرحله اول ابتدا با استفاده از دریل و مته خیلی نازک انار های خشک شده را سوراخ نمایید و بعد سیم های مفتولی را از درون آن بگذرانید. سپس قسمت انتهایی سیم را گرد کرده تا بدین صورت انار از داخل سیم های مفتولی خارج نگردد. این عمل را برای کل انارها اجرا نمایید و در صورت امکان برای انارهایی که سایز بزرگتری دارند از سیم بزرگتر استفاده نمایید.

آموزش ساخت درکوب و آویز تزیینی درب با ایده های جدید

از قسمت انتهایی تکه چوبی بستن و پیچیدن انارها را شروع نمایید. در ابتدا انارهای کوچک را به دور میله چوبی پیچ دهید و به هر اندازه که به طرف بالای چوب می روید از انارهای بزرگتر استفاده نمایید. این عمل را تا زمانی که تمامی سطح چوب با استفاده از انارها پوشانده شود ادامه بدهید. در پایان برگ های طلایی را در میان انارها چسب بزنید. بخش بالایی چوب را با استفاده از یک پاپیون طلایی بزرگ پوشش دهید. از این درآویز زیبا می توانید برای تزیین و زیبا سازی درب ورودی منزل و یا درهای اتاق خواب استفاده نمایید.

آموزش ساخت درکوب و آویز تزیینی درب با ایده های جدید

درست کردن درکوب رنگی با تخم مرغ

یکی از شیوه های راحت و ساده برای ساختن یک درکوب زیبا و جذاب استفاده نمودن از تخم مرغ است که برای این کار به حدود ۱۲ عدد تخم مرغ پلاستیکی نیاز دارید که باید با استفاده از یک قلمو بر روی آن ها طرح های دلخواه و زیبایی در رنگ های مختلف ایجاد نمایید. همچنین می توانید در صورت تمایل بر روی سطح آن ها کاغذ رنگی بچسبانید و آن ها را به شکل های مختلف درآورید.

پس از آن با استفاده از یک سوزن قسمت سر و ته کل تخم مرغ ها را سوراخ نموده و بعد یک سیم فلزی نازک از داخل آن عبور دهید. باید توجه داشته باشید که کل تخم مرغ ها از یک سمت وارد سیم گردند. در آخر کمی از سیم را به صورت اضافه نگه دارید و روی آن را یک روبان رنگی زیبا بزنید و پس از آماده شدن آن را به درب آویزان نمایید.

آموزش ساخت درکوب و آویز تزیینی درب با ایده های جدید

وسایل لازم برای درست کردن درکوب پاییزی شبیه گل : یک تخته از جنس فیبر با روکش کاغذی سفید تعدادی قیف در سایزهای مختلف به رنگ چوب چسب حرارتی
مراحل ساختن درکوب :

این روش برای ساخت درکوب ایده ای بسیار ساده و کم هزینه بوده که بدون داشتن مهارت خاصی می توانید آن را انجام دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که در صورتی که قیف در دسترس ندارید می توانید با استفاده از تعدادی کاغذ رنگی این قیف ها را در اندازه های مختلف بسازید و مورد استفاده قرار دهید.

آموزش ساخت درکوب و آویز تزیینی درب با ایده های جدید

برای انجام این کار در ابتدا با استفاده از چسب حرارتی کل قیف ها را از قسمت لبه بیرونی تخته فیبر چسب بزنید. برای قسمت ردیف اول قیف ها را به شکل کاملا خوابیده چسبانده و برای ردیف بعد قیف ها را به صورت مایل قرار داده و چسب بزنید. به همین ترتیب ادامه دهید تا قسمت رویی تخته به طور کامل با قیف ها پوشانده شود. این روند باید به شکلی ادامه یابد که در بخش وسط قیف ها به طور کامل ایستاده باشند. لبه های تخته را با استفاده از قیف های بزرگ و هر ردیف به سمت داخل را با استفاده از قیف های کوچک بچسبانید.

آموزش ساخت درکوب و آویز تزیینی درب با ایده های جدید

درست کردن درکوب با لوبیا قرمز

این روش ایده بسیار جالب و منحصر به فردی می باشد که خیلی راحت با استفاده از لوبیای قرمز انجام می گیرد. برای انجام این کار باید حرف اول اسم یکی از افراد خانواده را بر روی یک کاغذ رسم کرده و بعد لوبیای قرمز را بر روی آن چسب بزنید و آن را به گونه ای از لوبیا پر کنید که اثری از کاغذ دیده نشود. در گام بعدی روی آن را با کمک اسپری در هر رنگی که می خواهید رنگ بزنید ولی باید توجه نمایید که باید به صورت تک رنگ باشد. برای این کار از چسب حرارتی استفاده نمایید و صبر کنید تا به طور کامل خشک گردد و بعد با استفاده از یک نوار روبان آن را به درب موردنظر آویزان نمایید.

آموزش ساخت درکوب و آویز تزیینی درب با ایده های جدید

امیدواریم که در مطلب ارائه شده با نحوه ساخت درکوب به شیوه های مختلف آشنا شده باشید و بتوانید با یادگیری این بخش آموزشی درکوب های زیبا و جذابی مطابق با سلیقه خود بسازید و از هنر دست خود لذت ببرید.