تحقق 100 درصد درآمد مالیاتی دولت تا 20 اسفند/ دژپسند: صادرات غیرنفتی از 33 میلیارد دلار گذشت


تحقق 100 درصد درآمد مالیاتی دولت تا 20 اسفند/ دژپسند: صادرات غیرنفتی از 33 میلیارد دلار گذشت

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: بدون اینکه به بخش خصوصی و بخش اقتصادی کشور فشار اضافه وارد شود تا 20 اسفند 100 درصد درآمد مالیاتی مصوب که 180 هزار میلیارد تومان بوده محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، فرهاد دژپسند در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی گفت: در حالی که پیش‌بینی می‌شد صادرات غیرنفتی امسال حدود 27 میلیارد دلار باشد تا شب گذشته صادرات غیرنفتی 33 میلیارد و 400 میلیون دلار بوده است.

وزیر اقتصاد افزود: البته با برآورد‌هایی که همکاران ما دارند تا پایان امسال صادرات غیرنفتی به 35 میلیارد دلار هم می‌رسد.

وی با بیان اینکه تشکیل جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و پیگیری مصوبات آن یکی از عوامل اصلی در تحقق درآمد‌های صادراتی بوده است اضافه کرد: در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی سیاست‌های ارزی دولت و ارز متقاضی بررسی و مصوبات جلسه شورا در ستاد اقتصادی دولت نیز مطرح و مصوب شد که در این‌باره کمک کننده بود.

وزیر اقتصاد پیگیری بحث واگذاری‌ها در جلسات شورای اصل 44، مشوق‌های مالیاتی، همراهی بانک مرکزی و اقدامات کارگروه‌های تخصصی شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی همچنین حذف مفاسا حساب مالیاتی را از دیگر عوامل مهم در دستیابی به درآمد‌های صادرات غیر نفتی بیان کرد.

دژپسند گفت: در سه ماهه سوم امسال هم رشد کل اقتصادی و هم رشد اقتصاد غیر نفتی مثبت بوده است.

وی افزود: همچنین سود شرکت‌های بورس نیز در 9 ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل سه برابر افزایش داشته است.

تحقق درآمد مالیاتی 180 هزار میلیارد تومانی تا 20 اسفند

وزیر اقتصاد با بیان اینکه برخی‌ها در خوشبینانه‌ترین حالت تحقق درآمد مالیاتی را بیش از 140 هزار میلیارد تومان نمی‌دانستند گفت: بدون اینکه به بخش خصوصی و بخش اقتصادی کشور فشار اضافه وارد شود تا 20 اسفند 100 درصد درآمد مالیاتی مصوب که 180 هزار میلیارد تومان بوده محقق شده است.

وزیر اقتصاد درباره چالش موجود در بخش خصوصی سازی‌ها گفت: تعداد واحد‌هایی که در خصوص سازی با چالش مواجه شده یک درصد کل واگذاری‌ها و ارزش آن‌ها 3 درصد ارزش کل واگذاری‌ها بوده است و ما در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی با حضور نمایندگان سه قوه بررسی کردیم تا بخش خصوصی کمترین آسیب را در این حوزه ببیند.

وزیر اقتصاد همچنین با بیان اینکه در جلسه‌ای درباره پرداخت سود سهام عدالت شرکت می‌کند گفت: به احتمال زیاد تا قبل از پایان امسال سود سهام عدالت به حساب سهامداران واریز می‌شود.

انتهای پیام/

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


لاوروف درباره تضمین های امنیتی در صورت مذاکرات درباره اوکراین صحبت کرد