بزرگترین مرکز فروش صنایع دستی استان کرمان راه اندازی می‌شود


بزرگترین مرکز فروش صنایع دستی استان کرمان راه اندازی می‌شود

کرمان- ایرنا - بزرگ‌ترین مرکز ارائه صنایع دستی و محصولات خانگی در فروشگاه 'دست‌آفرین' با همکاری مشترک شهرداری کرمان و صندوق کارآفرینی امید راه اندازی می‌شود.

به گزارش ایرنا ، مدیر صندوق کارآفرینی امید استان کرمان شامگاه دوشنبه در نشست امضای این توافقنامه با اشاره به اینکه تلاش داریم این مرکز فروش در روز ۲۸ اردیبهشت‌ماه سال آینده، روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی افتتاح شود گفت: رویکرد مثبت شهردار و مجموعه شهرداری کرمان به مقولات فرهنگی و اشتغال‌زایی در این زمینه‌ها موجب شکل‌گیری این اتفاق شد و بعد از تهران، شهر کرمان دومین شهر در کشور است که اقدام به تأسیس «مرکز ارائه صنایع دستی و محصولات خانگی فروشگاه دست‌آفرین» خواهد کرد.

یوسف پورواجد هدف اصلی از این اقدامات را معرفی و بها دادن بیشتر به صنایع دستی استان کرمان بیان کرد و افزود: مکان در نظر گرفته شده برای راه‌اندازی فروشگاه صنایع دستی دست‌آفرین پارک «شهید» در مجاورت شهرداری کرمان به مساحت ۵۰۰مترمربع است که فضای وسیع و مطلوبی دارد.

شهردار کرمان نیز در این نشست مساله اشتغال و به‌ویژه اشتغال زنان سرپرست خانواده را یکی از دغدغه‌های مهم جامعه دانست و خاطرنشان کرد: حوزه صنایع دستی شهر کرمان به‌لحاظ قدمت تاریخی و نیز به دلیل ارزش افزوده و اشتغال‌آفرینی که ایجاد می‌کند، واجد ارزش است و باید یک سازوکار مشخص و منسجمی جهت اشتغال پایدار در این حوزه ایجاد شود.

سید مهران عالم‌زاده با بیان اینکه مدیریت شهری نسبت به همۀ اقشار جامعه حس مسئولیت دارد، افزود: شهرداری باید متولی کامل شهر و هر آنچه مربوط به شهر است، باشد اما پیش از این، این نوع نگاه جامع به شهرداری، مغفول مانده بود و به مسئولیت‌های اجتماعی و فرهنگی شهرداری توجهی نمی‌شد.

شهردار کرمان یادآور شد: در این دوره با حمایت خوب شورا و به‌ویژه کمیسیون‌های فرهنگی و اجتماعی شورا، نشان دادیم شهرداری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی هم حرف برای گفتن دارد و می‌تواند اقدامات مهم و مؤثری را انجام دهد و اقدامات ارزنده‌ای در این زمینه‌ها توسط سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری انجام شد.

عالم‌زاده تأکید کرد: در مرکز ارائه صنایع دستی و محصولات خانگی در فروشگاه «دست‌آفرین» که قرار است با مشارکت صندوق کارآفرینی امید استان کرمان، راه‌اندازی شود، باید همۀ مراحل اشتغال از تولید تا فروش و برندسازی در نظر گرفته شود تا به موفقیت برسد، اگر به این موضوع به‌صورت تخصصی پرداخته نشود، آسیب آن بیش از منافعش خواهد بود.

شهردار کرمان، ضمن تشکر از صندوق کارآفرینی که به این حوزه ورود کرده، ابراز امیدواری کرد با استفاده از ظرفیت ایجادشده، شاهد اتفاقات خوب و اشتغال‌آفرینی پایدار برای شهر کرمان باشیم.

عالم‌زاده افزود: در این راه به همکاری، حمایت و نظارت اداره‌کل میراث فرهنگی و کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی و نهادهای مربوطه نیاز داریم، چراکه با نظارت و نگاه تخصصی ارگان‌های متولی می‌توان کار باکیفیتی ارائه کرد.

وی، امضای توافقنامه جهت راه‌اندازی مرکز ارائه صنایع دستی و محصولات خانگی در فروشگاه «دست‌آفرین» را عیدی شهرداری کرمان به فعالان صنایع دستی و زنان سرپرست خانواده شهر کرمان بیان کرد و افزود: در این دوره همچنین مرکز کارآفرینی زنان سرپرست خانواده با مشارکت شهرداری و موسسه خیریه اسرا راه‌اندازی شد که مورد استقبال جامعه هدف قرار گرفت.

شهردار کرمان خاطرنشان کرد: در صورتی که سایر مجموعه‌های دولتی و سازمان‌های مردم‌نهاد نیز تمایل به ورود به این عرصه‌ها داشته باشند، شهرداری حمایت می‌کند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود اهنگ عزیز منی جون منی تو همه میدونن مال منی