ثبت نام 943 نفر برای شورای های شهر استان کرمان


ثبت نام 943 نفر برای شورای های شهر استان کرمان

استاندار کرمان گفت: ثبت نام ها در حد انتظار نیست و امیدواریم همه کسانی که توانمندی دارند به ویژه بانوان توانمند، در روز پایانی ثبت نام کنند و تاکنون 943 نفر ثبت نام کردند و 11 درصد از این داوطلبان زن هستند.

دکتر"علی زینی وند" صبح امروز ۲۶ اسفندماه در نشست خبری با تبریک اعیاد شعبانیه و تبریک فرارسیدن سالروز ولادت امام حسین علیه السلام و روز پاسدار اظهارکرد: سپاه از افتخارات جمهوری اسلامی است و در دل این نهاد جمهوری سلامی نام آورانی در دنیا وجود دارد که در راس این قله نام آوران سردار نام آشنای دنیا حاج قاسم سلیمانی است.

وی افزود: سپاه علاوه بر نقش آفرینی موثر در جنگ بعد از آن، در حوزه سازندگی، بهداشتی، شئونات زندگی مردم و در سختی ها کنار مردم بوده و تا امروز خدمت رسانی ادامه دارد.

زینی وند با اشاره به اینکه موضوعات مهمی در دستور کار کشور در سال جدید قرار دارد که انتخابات در راس آنهاست، تصریح کرد: در استان کرمان با آمادگی کامل فرآیند انتخابات را آغاز کردیم و امروز آخرین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات شورای شهر است.

وی بیان کرد: ثبت نام ها در حد انتظار نیست و امیدواریم همه کسانی که توانمندی دارند به ویژه بانوان توانمند، در روز پایانی ثبت نام کنند و تاکنون ۹۴۳ نفر ثبت نام کردند و ۱۱ درصد از این داوطلبان زن هستند.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه هیئت های اجرائی تشکیل شده و امیدواریم انتخاباتی سالم، پرشورو رقابتی داشته باشیم، اظهار کرد: فردای انتخابات وضعیت کشور می تواند متفاوت باشد و باید مدنظر داشت که اگر مشارکت پایین باشد در عرصه بین الملل با سختی هایی مواجه می شویم و در داخل نیز رییس جمهوری که با رای پایین انتخاب شود با چالش هایی مواجه خواهد شد.

وی تاکید کرد: امیدواریم در سه ماه آینده شور و نشاط انتخاباتی ایجاد شود و شاهد انتخابات سالم، رقابتی و مطمئن برای کشور باشیم و در استان کرمان آمادگی کامل وجود دارد

زینی وند با بیان اینکه مردم اطمینان داشته باشند فرآیند انتخابات قانونی و شفاف و با حضور نمایندگان خود مردم برگزار می شود، عنوان کرد: اکثر فرآیندهای انتخابات الکترونیک است و آراء تکراری حذف و فرمانداران در شهرستان ها مرّ قانون را رعایت می کنند و بنای کار استناد به مراجع چهارگانه و مبنای تائید صلاحیت افراد است.

وی در ادامه با اشاره به عملکرد ستاد استانی کرونا عنوان کرد: در دوره ای که طرح محدودیت های هوشمند اعلام شده، نقش ستادهای استانی کمتر است زیرا ممکن است تصمیمات متفاوت هر استان موجب دردسر مردم شود.

استاندار کرمان افزایش مشارکت مردم در انتخابات را از وظایف وزارت کشور به لحاظ قانون ندانست و بیان کرد: برگزاری انتخابات سالم و بی طرفانه وظیفه وزارت کشور است اما دولت به عنوان قوه مهم نظام اسلامی در کنار سایر قوا حتما احساس مسئولیت می کند و در جاهایی که باید رفتاری برای تشویق و ترغیب مردم در راستای افزایش مشارکت مردم انجام می دهد.

وی برگزاری انتخابات شفاف و بی طرفانه را وظیفه مهم وزارت کشور اعلام کرد و افزود: فرمانداران نباید رفتار جناحی در انتخابات داشته باشند و برای فرمانداران و بخشداران فرقی نداشه باشد که چه فردی کاندیداست و وظیفه فرمانداران بی طرفی در انتخابات باشد.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه سیرجان که تنها شهر دارای وضعیت نارنجی استان بود که خوشبختانه به وضعیت زرد رسید، تصریح کرد: در حال حاضر 13 شهر آبی و 10 شهر زرد داریم، امیدواریم روند شیوع بیماری در استان که در دو ماه گذشته ثابت بود، ادامه یابد و با توزیع بیشتر واکسن امیدواریم پایان بهار و تابستان با آرامش بیشتری در کشور داشته باشیم.

ادامه داد

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


انواع فونت و متن بسم الله الرحمن الرحیم برای بیو اینستا