چهارهزار و 897 مجوز الکترونیکی تردد بین استانی درقم صادر شده‌است


چهارهزار و 897 مجوز الکترونیکی تردد بین استانی درقم صادر شده‌است

قم- ایرنا- مدیر فناوری اطلاعات، امنیت مجازی و شبکه دولت استانداری قم گفت:‌ از ابتدای اجرای طرح صدور مجوز تردد بین استانی تا 19 اسفندماه جاری، چهار هزار و 897 مجوز به‌صورت الکترونیکی در این استان صادر شده‌است.

اکرم روح‌پرور روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا،‌ افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و اعمال قانون منع تردد به استان‌هایی با شرایط قرمز و نارنجی، استان قم جزو معدود استان‌هایی است که مجوز تردد را به‌صورت الکترونیکی صادر می‌کند.

وی اضافه کرد: سامانه الکترونیکی مجوز ترددها دی‌ماه امسال با همکاری مرکز توسعه دولت الکترونیک وزارت کشور راه‌اندازی و با هماهنگی اداره کل امنیتی استانداری و همکاری اداره کل روابط عمومی استانداری از تاریخ ۲۷ دی‌ماه اجرایی شد.

وی ادامه داد: تعداد مجوزهای درخواست شده تا ۱۹ اسفندماه جاری، پنج هزار و ۶۸۶ مجوز بوده که چهار هزار و ۸۹۷ مورد تایید و از طریق پیامک به شهروندان اطلاع‌رسانی شده است.

به گفته روح‌پرور، دسترسی به این خدمت از طریق پورتال وزارت کشور و استانداری به آدرس https://www.ghom.ir – https://taradod.moi.ir امکان‌پذیر می‌باشد.

وی در ادامه به راه‌اندازی میز خدمت الکترونیکی استان و ایجاد پنجره واحد خدمات استان از طریق پرتال استانی اشاره کرد و گفت: با همکاری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان،‌ اداره کل روابط عمومی استانداری و ادارات مرتبط در راستای اجرای میز خدمت الکترونیکی استان، میز خدمت الکترونیکی در دستگاه‌های اجرایی ایجاد شد.

وی افزود: در سال ۹۸ لینک خدمات دستگاه‌های اجرایی به‌صورت متمرکز برای دسترسی آسان مردم بر روی پورتال استان به آدرس https://www.qomportal.ir بارگذاری و به‌روزرسانی شد.

مدیر فناوری اطلاعات استانداری قم همچنین بیان کرد: در حال حاضر ۲۱۰ خدمت در دفاتر پیشخوان با همکاری اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ارائه می‌شود.

به گفته وی، خدمات ۱۹ دستگاه اجرایی در دفاتر پیشخوان ارائه می‌شود و در حال حاضر ۷۳ دفتر پیشخوان در استان قم فعال است که هفت دفتر در سال جاری ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: امسال با هماهنگی مرکز فناوری اطلاعات نهاد ریاست جمهوری و همکاری اداره کل ارتباطات استان، طرح مکاتبات اداری ارباب‌رجوع از طریق دفاتر پیشخوان منتخب اجرا و به دستگاه‌های اجرایی استان برای بهره‌برداری ابلاغ شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه قم

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اولین واکنش منوچهر هادی به ویدئوی جنجالی یکتا ناصر