آماده باش پلیس برای امشب/کشف بیش از دو تُن مواد پیش‌ساز محترقه در پایتخت


آماده باش پلیس برای امشب/کشف بیش از دو تُن مواد پیش‌ساز محترقه در پایتخت

رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با ارائه توصیه‌ها و هشدارهایی در مورد چهارشنبه سوری از کشف بیش از دو تُن مواد پیش‌ساز مواد محترقه در پایتخت خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ جلیل موقوفه‌ای ، با اشاره به فرارسیدن چهارشنبه سوری اظهارکرد: امسال به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا توصیه می‌شود مراسم چهارشنبه سوری بدون حضور در تجعمات و اماکن پرتردد برگزار شود.

وی با بیان اینکه لازم است که خانواده‌ها فرزندان خود را نسبت به عواقب خطرناک بازی با مواد منفجره و آتش زا آگاه کنند، گفت: صدای ناشی از انفجار برای نوزادان، خانمهای باردار، بیماران و سالمندان بسیار خطرناک است و افرادی که برای چند ثانیه هیجان، دست به چنین اقداماتی می‌زنند باید بدانند که ممکن است هیجان لحظه‌ای آنان زندگی یک فرد یا خانواده‌ای را نابود کند.
رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با بیان اینکه خانواده‌ها در صورت اطلاع از خرید و فروش و توزیع مواد آتش زا مراتب را به مرکز فوریتهای پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند، گفت: والدین باید از نگهداری مواد آتش زا و نیز تهیه و ساخت این وسایل از سوی فرزندانشان خودداری کرده و نظارت بر موضوع را جدی بگیرند.
موقوفه‌ای از شهروندان خواست که مراقب رفتارهای خطرناک و ناهنجار افراد بوده و در صورت لزوم مراتب را به واحدهای گشتی نیروی انتظامی و یا پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.
وی با بیان اینکه پلیس پیشگیری و تمام کلانتری‌ها برای چهارشنبه سوری درآماده باش هستند، گفت: این آماده باش از چندین هفته قبل نیز وجود داشته ودر همین راستا از ابتدای اسفند سال جاری ماموران ما در کلانتری های شهر تهران موفق شدند از منزل و مخفیگاه فروشندگان و توزیع کنندگان مواد محترقه حدود ۲۱۰۰ کیلوگرم مواد پیش ساز محترقه از نوع اکلیل و سرنج و نیز قریب به ۱۰۰ هزار عدد مواد محترقه غیرمجاز را کشف و ضبط کنند.
به گفته رییس پلیس پیشگیری تهران بزرگ، این کشفیات تنها مربوط به پلیس پیشگیری بوده و در مجموع آن ۲۵ نفر نیز دستگیر شده‌اند که برای آنان پرونده‌ای تشکیل شده و برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شده‌اند.
انتهای پیام/
منبع: ایسنا

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود آهنگ خاص و بی نظیر اجتماعی سارینا از شاهین نجفی