پریودهای نامنظم و درمان های ساده خانگی برای رفع آن

پریودهای نامنظم و درمان های ساده خانگی برای رفع آن

هر زنی علائم قاعدگی متفاوتی را تجربه می کند، اما برخی از علائم متداول آن شامل گرفتگی شکم، درد در پاها، کمردرد، خونریزی بیش از حد و حساسیت در پستان ها است. بر اساس نتایج یک مطالعات انجام شده، قاعدگی در زنان در بازه سنی بین 11 تا 14 سالگی شروع می شود و تا رسیدن به مرحله یائسگی یعنی تقریبا حدود 50 سال ادامه می یابد.

علائم چرخه قاعدگی سالم

اگر قاعدگی شما هر ماه بین 4 تا 8 روز طول می کشد نشانه داشتن یک چرخه طبیعی و سالم است، اما همه ما می دانیم قاعدگی در همه زنان منظم نیست در حقیقت قاعدگی نامنظم یکی از رایج ترین مشکلات مربوط به دوره است. عوامل مختلفی از جمله استرس، مسائل هورمونی و موارد دیگر بر منظم بودن دوره های قاعدگی تاثیر می گذارد. به طور منظم پریود نشدن منجر به بروز مشکلات مختلفی پیرامون سلامتی فرد می شود، بنابراین باید تاریخ آخرین قاعدگی خود را ثبت کرده و بررسی کنید آیا ماه بعد به موقع پریود می شوید یا خیر. به گزارش تایمزسوفاندیا، در اینجا چند روش درمانی ساده خانگی برای رفع پریودهای نامنظم در خانه توضیح داده شده است:

دارچین

هنگام صحبت از مشکلات قاعدگی می توان از دارچین به عنوان یک معجزه گر نام برد. دارچین حتی در درمان سندرم تخمدان پلی‌کیستیک نیز موثر است، ضمن کمک به منظم شدن قاعدگی درد ناشی از پریود را نیز کاهش می دهد.

زنجبیل

زنجبیل به تسکین علائم سندرم پیش از قاعدگی یا PMS و منظم شدن قاعدگی کمک می کند. بر این اساس پیشنهاد می شود 7 روز قبل از موعد مقرر مصرف زنجبیل را شروع کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید، همچنین به کاهش خون از دست رفته طی دوره ها نیز کمک می کند.

آناناس

آناناس یک درمان خانگی عالی برای تنظیم عادت ماهانه های نامنظم است. آناناس حاوی بروملین، آنزیمی که نرم کننده پوشش رحم است و به تنظیم دوره ها کمک می کند، همچنین به دلیل دارا بودن ماهیت ضد التهابی به تسکین درد پریود نیز کمک می کند.

سرکه سیب

نوشیدن سرکه سیب به تنظیم چرخه قاعدگی و درمان سندرم تخمدان پلی‌کیستیک کمک می کند. فقط دقت داشته باشید سرکه سیب را حتما به صورت رقیق شده با آب بنوشید.

زیره

زیره با انقباض عضلات رحم به رفع پریودهای نامنظم کمک می کند. زیره را یک شبانه روز در آب خیس کرده سپس آن را هر روز صبح با آب گرم بخورید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

مترجم: الهه زارعی