اعتراض یک نماینده به بی‌اطلاعی نمایندگان از جداول بودجه 


اعتراض یک نماینده به بی‌اطلاعی نمایندگان از جداول بودجه 

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس نسبت به بی‌اطلاعی نمایندگان از جداول بودجه اعتراض کرد و گفت: در فضای ابهام آمیز بدون اطلاع از جداول، ماده واحده نباید رأی‌گیری شود.

به گزارش ایسنا، محسن زنگنه در اخطاری مستند به اصل ۵٢ قانون اساسی در جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس، گفت: همان طور که مستحضرید بخش عمده بودجه در جداول و تبصره هایی است که آنها جداولی را شامل می‌شود. همکاران و کمیسیون تلفیق قول دادند که همه جدول را به صورت ریز در اختیار نمایندگان قرار دهند و نمایندگان طبق آن رأی می‌دهند. متأسفانه هیچ جدولی به دست ما نرسیده است، نه تبصره ۱۴ که بحث بسیار مهمی است و نه جداول دیگر در اختیار ما قرار نگرفت.

وی افزود: اینکه امروز ماده واحده با جداول رأی‌گیری می شود مشکل ایجاد می‌کند چرا که ما هیچ اطلاعی از جداول نداریم. خواهش می‌کنم اگر می‌خواهید ماده واحده‌ای را رأی‌گیری کنیم، کلمه جداول را بردارید و اصل مبلغ را رأی‌گیری کنیم و سقف آن را مشخص کنیم اما همکاران کمیسیون تلفیق امروز بعد از ظهر جداول را به طور کامل در اختیار نمایندگان قرار دهند. در فضای ابهام آمیز بدون اطلاع از جداول، ماده واحده نباید رأی‌گیری شود.

نادران در توضیحاتی در این رابطه گفت: ضمن تشکر از آقای زنگنه در پیوست مصوبه کمیسیون که تقدیم مجلس شد قبل از اینکه کلیات آن رد شود جدول درآمدها و هزینه‌ها و از جمله جدول تبصره (۱۴) در پیوست بوده است، اگر همکاران محل آن را نتوانستند پیدا کنند باید به فناوری مراجعه کنند.

وی ادامه داد: آنچه ما به شورا تقدیم کردیم جداول، درآمد، هزینه‌ها و تغییرات متفرقه آن فرستاده شده است و شورا ایراد گرفته است و در آنجا قرار بر این شد که شورا اصلاحات را انجام دهد، الان که آن را می‌فرستیم اصلاحات جداول و ردیف ها را فرستاده‌ایم تا فردا و قبل از ابلاغ بودجه به دولت تمام ردیف‌ها، جداول، تغییرات متفرقه و همه اصلاحات، احکام بودجه انجام شده و مصوب است و شورای نگهبان نظر می‌دهد و ریاست مجلس آن را می‌فرستد.

رئیس کمیسیون تلفیق در توضیح جداول محرومیت‌زدایی نیز گفت: ما جداول را استان به استان و شهرستان به شهرستان برای حاشیه شهرها، محلات آسیب‌پذیر، روستاها و شهرهای محروم ارائه کردیم که در هر استان یک شهر وجود دارد، برای آنها بودجه پیش‌بینی شده است. این جداول آماده است و از آنجا که حجم آنها زیاد است، جداول هر مجمع استانی به رئیس مجمع همان استان تقدیم می‌شود تا در اختیار اعضای آن قرار گیرد ولی برای کلیت مجلس با توجه به حجم بالای جداول که بیش از ۱۰۰ صفحه است، آن را منتشر نکردیم. در هر استان هم برای شهرستان ها و بابت پیوست‌های شهرستان‌های خودش به مجامع استانی تقدیم می‌کنیم.

‫انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اقتصادی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ماجرای ترک یک برنامه تلویزیونی توسط زهرا شجاعی