رکوردشکنی کرونا در برزیل؛دولت برای چهارمین‌بار وزیر بهداشت را تغییرداد


رکوردشکنی کرونا در برزیل؛دولت برای چهارمین‌بار وزیر بهداشت را تغییرداد

تهران- ایرنا- شبکه خبری فرانس24 از انتخاب یک وزیربهداشت دیگر توسط «ژائیر بولسانارو» رئیس‌جمهوری برزیل خبر داد و نوشت: دولت این کشور در پی رکوردشکنی کووید-19 وزیر بهداشت خود را برای چهارمین‌بار از زمان آغاز همه‌گیری کرونا تغییر داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از تارنمای این شبکه خبری فرانسوی، ساعاتی پس از آنکه وزیر بهداشت کنونی برزیل از جانشینی خود توسط یک پزشک خبر داد، «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهوری این کشور این خبر را تائید کرد.

«مارسلو کئروگا» (Marcelo Queiroga) متخصص قلب قرار است جایگزین «ژنرال ادواردو پازوئلو» (General Eduardo Pazuello) شود و چهارمین وزیر بهداشت برزیل از زمان آغاز همه گیری کرونا باشد.

گفته می شود مقام پازوئلو به عنوان وزیر بهداشت پس از یک هفته رکوردشکنی مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در برزیل در خطر بود. تاکنون بیش از ۲۷۹ هزار برزیلی در اثر همه گیری کرونا جان خود را از دست داده اند.

بولسونارو پس از تائید این خبر به خبرنگاران گفت که کئروگا دستورالعمل پازوئلو را در وزارت بهداشت دنبال خواهد کرد و دولت تلاشش را برای اجرای واکسیناسیون گسترده علیه ویروس کرونا مضاعف خواهد کرد. وی افزود این جایگزینی یک یا دو هفته طول می کشد.

پازوئلو یک ژنرال ارتش بدون داشتن مدرک پزشکی، به دلیل فقدان تخصص در حوزه بهداشت عمومی و حمایت از فشار بولسونارو برای استفاده از داروهای اثبات نشده در مقابله با کووید-۱۹ مورد انتقاد قرار گرفته بود و نیاز به فاصله اجتماعی را کم اهمیت می دانست.

پیش از پازوئلو در سال گذشته دو وزیر بهداشت دیگر برزیل از سمت خود استعفا داده بودند، زیرا به عنوان پزشک معالج بیماران مبتلا به ویروس کرونا را با داروی ضد مالاریای «هیدروکسی کلروکین» تایید نمی کردند.

اما پس از روی کار آمدن پازوئلو، دسترسی به هیدروکسی کلروکین گسترش یافت و وی اجازه داد برای تمامی افراد مبتلا به ویروس کرونا این داروی ضدمالاریا تجویز شود.

در برزیل تاکنون بیش از ۱۱ میلیون و ۵۲۵ هزار نفر به کووید-۱۹ مبتلا شده و بالغ بر ۲۷۹ هزا نفر جان خود را از دست داده اند و رتبه دوم را پس از آمریکا از نظر میزان مبتلایان و جانباختگان کرونایی دارا است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اندوه