برپایی هرگونه چادر مسافرتی در مهاباد ممنوع شد


برپایی هرگونه چادر مسافرتی در مهاباد ممنوع شد

مهاباد- ایرنا- سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد گفت: برپایی چادر در بوستان‌ها، سواحل و اماکن عمومی سطح شهرستان در ایام نوروز ممنوع است.

ناصر صدفی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به گردشگرپذیر بودن این شهرستان در ایام نوروز افزود: طبق بخشنامه ستاد ملی خدمات سفر و در راستای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا برپایی هرگونه چادر در اماکن عمومی توسط مسافران در این ایام با هر وضعیت رنگی ممنوع اعلام شده است.

وی ادامه داد: تردد و ورود مسافران با خودروهای شخصی به شهرهای با وضعیت زرد و آبی تنها به شرط اقامت در مراکز تایید شده توسط اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امکان پذیر است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد اظهار داشت: طبق بخشنامه اعلام شده، مسافرت به شهرهای با وضعیت نارنجی و قرمز نیز با ظرفیت ۵۰ درصدی وسایل حمل و نقل عمومی و تنها در قالب تورهای گردشگری امکان پذیر است.

صدفی، با اشاره به اینکه هم اکنون وضعیت مقابله با کرونا در مهاباد به رنگ زرد است، گفت: روز پنجشنبه هفته جاری آخرین وضعیت رنگ بندی مقابله با کرونا در مهاباد اعلام و نسبت به آن دستورالعمل اجرایی صادر خواهد شد.

وی اضافه کرد: هم اکنون پنج دفتر گردشگری، پنج هتل، یک هتل آپارتمان، سه مهمان پذیر و سه واحد بوم گردی آماده ارایه خدمات به مسافران نوروزی هستند.

صدفی با بیان اینکه مسافران برای راهنمایی بیشتر می توانند با شماره ۴۲۲۳۳۴۹۰ تماس برقرار کنند، اظهار داشت: به مناسبت فرا رسیدن سال جدید پاکسازی و نظافت چند محوطه و اثر تاریخی شهرستان مهاباد انجام شده است.

برپایی هرگونه چادر مسافرتی در مهاباد ممنوع شد

مهاباد با ۲۴۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و جز شهرهای گردشگرپذیر شمالغرب کشور محسوب می‌شود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


اظهارات جدید رئیس موساد درباره توافق با حماس برای مبادله اسرا