6 هزار و 430 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در آذربایجان‌غربی پرداخت شد


6 هزار و 430 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال در آذربایجان‌غربی پرداخت شد

مهاباد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی گفت: امسال در راستای حفظ و پایداری اشتغال و اشتغالزایی در استان 6 هزار و 430 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده است.

ابوالفضل عبادی روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این میزان هزار و ۸۵۰ میلیارد ریال تسهیلات ۱۲ درصد بابازپرداخت ۲ ساله به واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و اصناف برای حفظ اشتغال ۱۹ هزار و ۶۰۰ نفر پرداخت شده است.

وی افزود: برای اشتغال‌های جدید نیز چهار میلیارد و ۵۸۰ میلیون ریال از محل وام‌های اشتغال پایدار روستایی پرداخت شده که برای حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز از این طریق اشتغال ایجاد شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی اضافه کرد: امسال برای ایجاد اشتغال جدید و حفظ اشتغال های موجود سه طرح مشوق بیمه‌ای، طرح کارورزی و طرح یارانه دستمزد در استان اجرا شده است.

عبادی با بیان اینکه در طرح یارانه دستمزد، هزار و ۲۲۵ نفر سهمیه استان بود که بیش از این سهمیه جذب شد افزود: در این طرح کسانی که با حفظ اشتغال موجود افراد را از طریق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی جذب کنند دولت ۳۰ درصد حداقل دستمزد را به عنوان یارانه به کارفرما به مدت یکسال پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: در طرح مشوق بیمه‌ای نیز کارفرمایانی که از طریق اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیروز جذب می‌کنند به شرط حفظ اشتغال قبلی، از طریق دولت سهم بیمه کارگران پرداخت می‌شود و حداقل مدرک لازم برای بهره‌مندی از این طرح دیپلم است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی افزود: در طرح کارورزی نیز که از سال ۱۳۹۶ اجرای آن آغاز شده و در خصوص جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است به ازای جذب هر لیسانس ۵۰۰ هزار تومان، فوق لیسانس ۶۰۰ هزار تومان و دکترا ۷۰۰ هزار تومان دولت به کارفرمایان به مدت سه ماه پرداخت می‌کند که در این مدت در صورت توافق کارفرما با کارورز تا ۲۱ ماه قراداد بسته می‌شود و دولت در این مدت سهم ۲۳ درصد بیمه بیکاری سهم کارفرما را پرداخت می‌کند.

وی اضافه کرد: اشتغال یکی از اساسی‌ترین نیازهای جامعه به خصوص جوانان و گره‌گشای بسیاری از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی است و همواره به عنوان یکی مطالبات مهم مردم از مسوولان مطرح می شود که این مطالبه باید با تلاش مجریان و دست اندرکاران تحقق یابد.

عبادی همچنین از فعال سازی ۵۳ شرکت تعاونی غیر فعال استان در ۶ ماهه دوم سال جاری خبر داد و اضافه کرد: این اقدام با هدف شناسایی تعاونی های غیر فعال، بررسی و شناخت مشکلات شرکت های تعاونی غیر فعال و طبقه بندی آنها بر حسب رشته فعالیت، استفاده از نتایج بدست آمده برای پیشگیری از رکود شرکت های تعاونی فعال وسیاست گزاری برای حمایت از شرکت های تعاونی، سیاست گزاری و برنامه ریزی برای فعال کردن تعاونی های غیر فعال و سرعت بخشی به فرایند انحلال آنها و شفاف کردن آمار و اطلاعات بخش تعاون استان انجام گرفت.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


ببینید | باران سنگین و وقوع سیلاب در شهرستان دلیجان