3 پیست دوچرخه سواری در کرمانشاه احداث می‌شود


3 پیست دوچرخه سواری در کرمانشاه احداث می‌شود

رئیس هیات دوچرخه سواری استان کرمانشاه از انجام فرآیندهای مقدماتی برای احداث سه پیست دوچرخه سواری در کرمانشاه خبر داد.

ایوب محمودی در نشست هم اندیشی مسئولین هیات دوچرخه سواری استان با اصحاب رسانه که امروز(26 اسفند) در سالن هادیان مجموعه ورزشی آزادی کرمانشاه برگزار شد، بااشاره به گذشت حدود یکسال از شیوع بیماری کرونا، اظهارکرد: طی این مدت بسیاری از مسابقات، اردوها و همایش های رشته های ورزشی مختلف از جمله دوچرخه سواری تعطیل شد و نتوانستیم به مانند گذشته فعالیت گسترده ای داشته باشیم.

وی تصریح کرد: تلاش کردیم تا تهدید کرونا را به فرصت تبدیل کنیم و در این مدت توسعه و تقویت زیرساخت های دوچرخه سواری کرمانشاه را در دستورکار قرار دهیم که خوشبختانه نتایج خوبی هم گرفتیم.

رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه جدی شدن احداث سه پیست دوچرخه سواری را از جمله این اقدامات دانست و افزود: اجرای پیست چند منظوره در مجموعه ورزشی 15 خرداد با اعتبار دو میلیارد تومان، احداث مسیر کوهستان در سراب قنبر و یک مسیر کوهستان دیگر در چالابه را در برنامه قرار داده ایم و اهتمام داریم که هرچه سریعتر آنها را اجرایی کنیم.

وی در ادامه بااشاره به مشکلات مالی که هیات دوچرخه سواری کرمانشاه طی سالهای اخیر با آن دست و پنجه نرم کرده، اعلام کرد: در این راستا، کمیته اقتصادی که در حال حاضر در بسیاری از هیات های ورزشی به آن توجه نمی شود را در هیات دوچرخه سواری کرمانشاه راه اندازی کردیم تا بتوانیم از ظرفیت بخش خصوصی استان برای کمک به این رشته استفاده کنیم که تاکنون شرکت سپهر آسانسور را پای کار آورده ایم.

محمودی که حدود دو ماهی است ریاست هیات دوچرخه سواری کرمانشاه را برعهده گرفته و پیش از آن در سمت دبیری هیات فعالیت می کرد، افزود: همچنین برای رشد هرچه بیشتر هیات بحث آموزش را بصورت جدی در دستور کار قرار دادیم و برای تحقق این هدف در کنار تقویم آموزشی فدراسیون، تقویم آموزشی داخل استان را هم تدوین کردیم تا با برگزاری دوره های مربیگری، داوری و کارگاه های دانش افزایی سطح علمی و دانش مربیان و داوران این رشته را در استان بالا ببریم.

وی در ادامه با بیان اینکه دوچرخه سواری کرمانشاه علیرغم شیوع بیماری کرونا طی یکسال اخیر روند قابل قبولی را طی کرده، اظهار کرد: در این مدت سه دوچرخه سوار کرمانشاهی، پارسا شفیعی، رامین اکبری و علیرضا شیری به اردوی تیم ملی سرعت دعوت شدند تا سال آینده به مسابقات آسیایی قزاقستان اعزام شوند. همچنین احمد جباری نیز در رشته تریال چندین سالی است که عضو تیم ملی ایران است.

رئیس هیات دوچرخه سواری کرمانشاه در ادامه از برنامه ریزی این هیات برای ارتقاط سطح دوچرخه سواری کرمانشاه خبر داد و گفت: در این راستا، تعامل هرچه بیشتر با فدراسیون را آغاز کردیم و توانستیم با استفاده از این رویکرد میزبانی سه مسابقه مهم کشوری را برای سال آینده بگیریم.

وی در بخش دیگری از سخنانش به غفلتی که طی سالهای گذشته نسبت به توجه به دوچرخه سواری در شهرستانها شده هم اشاره ای داشت و افزود: متاسفانه تاکنون نگاه به دوچرخه سواری در استان معطوف به خود شهر کرمانشاه بوده و کمتر به شهرستان ا توجه شده است، بنابراین برای فعال کردن دوچرخه سواری شهرستانها طی ماه های آینده تورهای منطقه ای را در شهرستان های مختلف استان برگزار خواهیم کرد.

محمودی در ادامه به رویکرد هیات دوچرخه سواری کرمانشاه در بحث استعدادیابی نیز اشاره کرد و گفت: بنا داریم برای پشتوانه سازی قهرمانانی که اکنون در دوچرخه سواری کرمانشاه داریم و توجه به بحث قهرمان پروری، در آینده ای نزدیک در همه شهرستان ها برنامه استعدادیابی ها را اجرا کنیم.

جا افتادن فرهنگ دوچرخه سواری بانوان در کرمانشاه

در ادامه این نشست الهام آزاد نایب رئیس هیات دوچرخه سواری استان هم بااشاره به فراهم بودن زیرساخت های لازم برای فعالیت دوچرخه سواری بانوان در کرمانشاه، عنوان کرد: یک پیست خوب دوچرخه سواری مخصوص بانوان در مجموعه ورزشی کوثر وجود دارد که بانوان می توانند دوره آموزش دوچرخه سواری را در این پیست بگذارنند.

وی در ادامه بااشاره افزایش روزافزون تعداد بانوان دوچرخه سوار در کرمانشاه، اظهار کرد: طی سالهای اخیر فرهنگ دوچرخه سواری در کرمانشاه بخوبی جا افتاده و اکنون بسیاری از بانوان بدون مشکل چندانی به این رشته روی می آورند.

مهدی مرادی مدیرعامل شرکت سپهر آسانسور به عنوان اسپانسر و حامی مالی دوچرخه سواری کرمانشاه نیز از علاقمندی اش برای کمک به ورزش دوچرخه سواری کرمانشاه گفت و افزود: باتوجه به تفاهم نامه ای که با هیات دوچرخه سواری استان منعقد کرده ایم، از این پس در زمینه خرید وسایل و تجهیزات دوچرخه به هیات کمک خواهیم کرد و در بحث تعمیرات و تجهیز ساختمان هیات نیز حمایت هایی داریم.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه کرمانشاه

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


یک خبر ناامیدکننده از آیفون17 پلاس!