تنش آبی سه منطقه شهرستان حاجی آباد رفع شد


تنش آبی سه منطقه شهرستان حاجی آباد رفع شد

بندرعباس- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب وفاضلاب هرمزگان گفت: تنش آبی سه منطقه فارغان، طاشکوئیه و مزرعه شهرستان حاجی آباد در آستانه سال جدید رفع شد.

امین قصمی روز سه‌شنبه با اعلام این خبر به رسانه‌ها فزود: طرح آبرسانی به شهر فارغان و مزرعه حاجی آباد با هزینه‌ای افزون بر ۲۰ میلیارد ریال اجرا شده است.
وی بیان داشت: در اجرای این طرح، یک حلقه چاه جدید حفر، هفت هزار و ۱۰۰ متر لوله گذاری، ۴۰۰ متر شبکه برق و یک مخزن ۱۰۰ مترمکعبی احداث شده است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان اظهارداشت:
برای آبرسانی و رفع مشکل دائمی آب شرب به روستای طاشکوئیه نیز، یک حلقه چاه جدید به عمق ۲۱۰ متر در دشت (طاشکوئیه) حفاری و عملیات اجرایی شامل احداث ۱۰ کیلومتر خط انتقال، تجهیز چاه، احداث موتورخانه و احداث شبکه برق با هزینه ای افزون بر ۸۰ میلیارد ریال اجرا شده است.
قصمی ادامه داد: شهر فارغان و روستای مزرعه و طاشکوئیه در سال‌های گذشته به دلیل خشک شدن چاه ها، با مشکل جدی آب مواجه بودند که با برنامه ریزی و اجرای طرح‌های در دستورکار توانستیم چالش کم آبی این مناطق را در آستانه نوروز رفع کنیم.
وی با بیان اینکه تامین آب مناطق دوردست بویژه روستاها با اولویت و جدیت دنبال می‌شود، بیان داشت: با رفع مشکل آب این مناطق وضعیت آب شهرستان حاجی آباد به نقطه مطلوبی رسیده که امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم توسعه شبکه آب رسانی را به دیگر مناطق به پایان برسانیم.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان ابراز امیدواری کرد: اجرای این طرح‌ها آغازی برای رفع مساله آب شهرستان حاجی آباد در شمال استان باشد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تغییر تیپ و چهره دومین بازیگر نقش «نجلا» / محیا دهقانی جنجال کرد!