لایحه نظام رتبه بندی معلمان به مجلس رفت: آیا رویایی دیرینه فرهنگیان در 1400 تحقق می‌یابد؟!


لایحه نظام رتبه بندی معلمان به مجلس رفت: آیا رویایی دیرینه فرهنگیان در 1400 تحقق می‌یابد؟!

سه شنبه هفته گذشته فرج کمیجانی دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و عضو کارگروه پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان و مطالبات معلمان شاغل است در لایو اینستاگرام نواندیش از پیگیری های انجام شده برای تحقق مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان گفت، او در این گفتگو بیش از یک ساعته وعده داد که این طرح به زودی راهی مجلس شده و ابراز امیدواری کرد تا هر چه سریع تر...

نواندیش- رضا امیری: سه شنبه هفته گذشته فرج کمیجانی دبیر کل مجمع فرهنگیان ایران اسلامی و عضو کارگروه پیگیری همسان سازی حقوق بازنشستگان و مطالبات معلمان شاغل است در لایو اینستاگرام نواندیش از پیگیری های انجام شده برای تحقق مطالبات فرهنگیان و بازنشستگان گفت، او در این گفتگو بیش از یک ساعته وعده داد که این طرح به زودی راهی مجلس شده و ابراز امیدواری کرد تا هر چه سریع تر مراحل تصویب طی شود.

حالا با گذشت کمتر از یک هفته لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان به مجلس رفت تا این امیدواری به وجود آید که در سال 1400 بالاخره رویای بیش از ده ساله معلمان و فرهنگیان تحقق می یابد.

لایحه نظام رتبه بندی معلمان به مجلس رفت: آیا رویایی دیرینه فرهنگیان در 1400 تحقق می‌یابد؟!

معاون پارلمانی رییس جمهوری از تقدیم لایحه نظام رتبه‌بندی معلمان به مجلس خبر داد و گفت: برای افزایش انگیزه شغلی و متناسب‌سازی نظام پرداخت‌ها و نتایج عملکرد رقابتی معلمان این لایحه به مجلس ارائه شد.

گفتگو فرج کمیجانی با نواندیش درباره آخرین وضعیت همسان سازى حقوق بازنشستگان و رتبه بندى و مطالبات فرهنگیان را اینجا بخوانید.

به گزارش ایسنا، حسینعلی امیری در توضیح ضرورت تقدیم لایحه رتبه بندی معلمان گفت: در اجرای جزء (۲) بند (الف) ماده (۶۳) قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران - مصوب ۱۳۹۵- و به منظور ایجاد ساز و کار قانونی برای افزایش انگیزه شغلی، کسب و ارتقای صلاحیت‌های معلمی و همچنین متناسب‌سازی نظام پرداخت‌ها و بر اساس شایستگی‌ها و نتایج عملکرد رقابتی معلمان، لایحه تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است.

وی افزود: معلمان توسط کانون‌های ارزیابی در یک بازه زمانی معین بر اساس نظام سنجش صلاحیت‌های عمومی، تخصصی و حرفه‌ای سنجیده می‌شوند که متناسب با نتایج حاصله افراد موفق به کسب، ارتقا، توقف و تنزل رتبه و تغییر مسیر شغلی می‌شوند و متناسب با آن از مزایای مالی تحت عنوان فوق العاده رتبه‌بندی بهره‌مند می‌شوند.

معاون پارلمانی رییس جمهور خاطرنشان کرد: در این لایحه ۵ رتبه پیشنهاد که امکان بهره‌مندی حائزین رتبه های ۱ تا ۵ به ترتیب از ۵۰ تا ۲۱۰ درصد امتیازات حق شغل و شاغل تحت عنوان فوق العاده رتبه‌بندی میسور است.

به گفته امیری از نقاط قوت این لایحه می‌توان به موضوع گواهینامه صلاحیت معلمی که پیش شرط اشتغال به حرفه معلمی می‌باشد و حداکثر هر ۵ سال به روزآوری می‌شود، اشاره کرد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه اجتماعی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


بهترین ساعت‌ هوشمند پیشنهادی بر اساس قیمت (اردیبهشت 1403)