دفاع ابتکار از ارتقای سطوح مدیریتی زنان در ایران


دفاع ابتکار از ارتقای سطوح مدیریتی زنان در ایران

نیویورک- ایرنا- معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده گفت دستور روحانی راه و زمینه حضور زنان در سطوح مختلف پست‌های تصمیم‌گیری را هموار کرد.

به گزارش ایرنا، معصومه ابتکار روز سه‌شنبه در میزگرد عالی‌رتبه نشست مقام زن که به طور مجازی در سازمان ملل متحد برگزار شد، این مطلب را مطرح کرد.

وی با یادآوری دستور حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در ۱۳۹۶ مبنی بر اختصاص ۳۰ درصد از پست‌های تصمیم‌گیری به زنان، افزود: این مصوبه راه و زمینه‌های حضور زنان در سطوح مختلف پست‌های تصمیم‌گیری دولتی را هموار کرد.

معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده ادامه داد: ما هر ساله پس از این دستور، کارت نمره‌ای برای وزرا و فرمانداران هر استان ارائه می دهیم تا بتوانیم پیشرفتی را که از نظر ارتقای زنان در سطوح مختلف مدیریتی در دولت خود داشتیم را بسنجیم و ارتقا دهیم.

ابتکار اضافه کرد: همچنین دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی را برای زنان در سطوح مختلف دولت ارتقا دادیم که روی مهارت‌های مدیریتی آنها کار می‌کنند و دولت را قادر می‌سازد تا مشارکت زنان را در سطوح مختلف افزایش دهد.

وی توضیح داد: در حال حاضر، هشت هزار رئیس و مدیر زن جدید که در مراحل مختلف تصمیم‌گیری وارد شده‌اند از جمله حدود ۹۶ زن در سطح معاونان وزیر، ۱۶ زن در سطح معاونان فرماندار و همچنین سفرا و در بسیاری از وزارتخانه ها، ما زنان را می‌بینیم که پست‌های مهم تصمیم‌گیری را در کشور ما عهده‌دار می‌شوند.

معاون رئیس جمهوری ایران اظهار کرد: بنابراین ما از حدود پنج درصد از مدیران زن در حدود ۷ سال پیش به ۲۵ درصد در حال حاضر رسیدیم و هنوز هم در حال پیشرفت هستیم و امیدواریم که به زودی سهمیه ۳۰ درصدی را به دست آوریم.

ابتکار خاطرنشان کرد: حوزه دیگری که برای مشارکت و تصمیم‌گیری در جامعه ما بسیار مهم است، جامعه مدنی است. ظرفیت سازی سازمان‌های مردم نهاد در کشور ما در حال انجام است.

وی با بیان اینکه ۲ هزار و ۷۰۰ سازمان غیردولتی با تمرکز بر موضوع زنان و خانواده‌ها فعالیت دارند و برای طرح‌های آموزشی این سازمان‌ها تلاش کرده‌اند، گفت: یکهزار سازمان غیردولتی، پیش از همه‌گیری در کارگاه‌های منطقه‌ای آموزش دیده‌اند و هزار سازمان غیردولتی دیگر پس از همه‌گیری آموزش آنلاین دریافت کرده‌اند.

معاون رئیس جمهوری ایران در امور زنان و خانواده افزود: همه این اقدامات، سازمان‌های غیردولتی را قادر می‌سازد تا نقش فعال‌تری در جامعه مدنی ما داشته باشند. همچنین ما پروژه‌های زیادی با این سازمان‌ها داریم که در حال ارتقای اهدافشان در ابعاد مختلف توسعه اجتماعی ما هستند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه بین‌الملل

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


35 تصویر زمینه دخترانه جدید از عکس های شیک کیوت و با کلاس 2022