تضمین حضور هواداران در ورزشگاه‌ها شرط یوفا برای حفظ میزبانی یورو 2020


تضمین حضور هواداران در ورزشگاه‌ها شرط یوفا برای حفظ میزبانی یورو 2020

تهران- ایرنا- سازمان‌دهندگان یورو 2020 در صورتی که شهرهای میزبان نتوانند حضور هواداران را در ورزشگاه‌ها تضمین کنند، میزبانی را از آن شهرها خواهند گرفت.

به گزارش ایرنا، دوبلین، گلاسکو و بیلبائو سه شهر میزبانی هستند که در جمع ۱۲ شهر میزبان اروپا، به احتمال فراوان امتیاز میزبانی خود را از دست خواهند داد.

«الکساندر چفرین» رییس اتحادیه فوتبال اروپا (یوفا) در این باره گفت: سناریوی ایده‌آل این است که این تورنمنت در ۱۲ شهر که در برنامه‌ریزی اولیه مشخص شده بودند، برگزار شود اما اگر این اتفاق ممکن نباشد و یک یا چند شهر میزبان نتوانند شرایط مورد نیاز را برآورده کنند، آن‌گاه مسابقات در ۱۰ یا ۱۱ شهر باقی‌مانده برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: چندین سناریو داریم اما ضمانتی که می‌توانیم بدهیم این است که گزینه برگزاری حتی یک بازی یورو ۲۰۲۰ در ورزشگاه خالی روی میز نیست. تمام شهرهای میزبان باید ضمانت کنند که هواداران در ورزشگاه‌ها حاضر خواهند شد.

تمایل یوفا برای کاهش شهرهای میزبان، احتمال پذیرفته شدن پیشنهاد انگلستان را برای میزبانی از دیدارهای بیشتر یورو ۲۰۲۰ افزایش می‌دهد.

یوفا در نظر دارد تا پیش از نهایی کردن برنامه بازی‌ها، تا ماه آینده منتظر بماند.

تضمین حضور هواداران در ورزشگاه‌ها شرط یوفا برای حفظ میزبانی یورو 2020

دوبیلن، گلاسکو و بیلبائو تاکنون از دادن ضمانت برای حضور هواداران در ورزشگاه‌ها در چارچوب مقررات مرتبط با کووید-۱۹ ناکام بوده‌اند.

گفته می‌شود یوفا از شهرهای میزبان خواسته است تا ورزشگاه‌ها را برای استفاده از دست کم یک چهارم ظرفیت اصلی مهیا کنند.

ورزشگاه ومبلی لندن قرار است از سه دیدار مرحله گروهی تیم ملی انگلیس بعلاوه یک دیدار یک هشتم و دو نیمه نهایی و دیدار فینال میزبانی کند.

«بوریس جانسون» نخست وزیر بریتانیا تاکید کرده است که در صورت نیاز، لندن آماده میزبانی از بازی‌های بیشتر است.

مطابق نقشه راه دولت انگلستان در دوران پساقرنطینه، هواداران مجازند تا از ۱۷ ماه مه با شمار محدود، در رویدادهای ورزشی زنده حضور پیدا کنند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ورزشی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


دانلود کتاب کار دیکته شب اول ابتدایی - کتاب گاج