نخستین اطلس علمی و فرهنگی هرمزگان تدوین می‌شود


نخستین اطلس علمی و فرهنگی هرمزگان تدوین می‌شود

بندرعباس- ایرنا- معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان گفت: نخستین اطلس علمی و فرهنگی استان توسط سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح تدوین می‌شود.

علی رئوفی عصر سه‌شنبه در نشست تدوین اولین اطلس علمی و فرهنگی و دستاوردهای ۴۰ ساله انقلاب اسلامی ویژه استان هرمزگان، اظهارداشت: تدوین نخستین اطلس علمی و فرهنگی استان هرمزگان توسط سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح نشان دهنده اهمیت و جایگاه استان است و استانداری از تدوین آن استقبال می‌کند.

وی به اهمیت دستاوردهای انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب برای کشور حفظ تمامیت ارضی کشور بود و با وجود جنگ هشت ساله تحمیلی حتی یک وجب از خاک کشور جدا نشد و این مهم یکی از افتخارات بزرگ انقلاب است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان با بیان اینکه این اطلس علمی و فرهنگی تاثیر بسزایی در بهبود بهره‌وری در بخش‌های علمی و فرهنگی دارد، افزود: رکن مهم تدوین نخستین اطلس علمی و فرهنگی استان هرمزگان انجام پژوهش‌های علمی است.

رئوفی یکی از دستاوردهای مهم تدوین نخستین اطلس علمی و فرهنگی استان انتقال دستاوردها به صورت مکتوب و مستند به نسل‌های آینده و درامان ماندن از تحریف دانست و خواستار بهره‌گیری از ظرفیت دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه شد.

وی یادآورشد: تدوین اطلس فرهنگی و علمی استان هرمزگان فرصتی برای جامعه علمی و دانشگاهی است تا دستاوردهای خود را مکتوب و مستند کنند.

استان هرمزگان، جنوبی ترین استان ایران، در ساحل خلیج فارس و دریای عمان با جمعیت ۱ میلیون ۵۷۸ هزار و ۱۸۳ نفر و مساحتی حدود ۶۸ هزار و ۴۷۶ کیلومتر مربع قرار دارد. این استان از شمال و شمال شرقی با استان کرمان، از شمال غربی و غرب با استان های فارس و بوشهر و از شرق با استان سیستان و بلوچستان همسایه بوده و جنوب آن را آبهای گرم خلیج فارس و دریای عمان به صورت نواری به طول تقریبی ۹۰۰ کیلومتر در بر گرفته است.

استان هرمزگان دارای ۴۶شهرستان و بخش بوده که ازاین تعداد ۱۳شهرستان و ۳۳ شهر است. مرکز استان هرمزگان، بندرعباس است.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه هرمزگان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پست عجیب یکتا ناصر پس از جشن تولد شوهرش منوچهر هادی + ع کس