32 نفر در حوادث چهارشنبه سوری یزد مصدوم شدند


32 نفر در حوادث چهارشنبه سوری یزد مصدوم شدند

یزد- ایرنا- رییس سازمان اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی یزد گفت: 32 نفر در حوادث مختلف آخرین چهارشنبه (سوری) سال 1399 در شهرهای استان مصدوم شدند.

دکتر احمد دهقان روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره اینکه بیشتر مصدومان را نوجوانان و جوانان تشکیل می‌دهند، افزود: این افراد دچار سوختگی دست و صورت، شکستگی و پارگی دست، آسیب چشمی، تشنج به دنبال ترسیدن از صدای ترقه و سوختگی اندام تحتانی شدند.

وی با اشاره به اقدام به موقع اورژانس و آمادگی نیروها در انجام ماموریت‌های محوله با همکاری مردم و مسوولان ، ادامه داد: مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال برای درمان بعد از اطلاع‌رسانی به بیمارستان‌های مختلف استان منتقل شدند.

نیروهای اورژانس استان در چهارشنبه آخر سال در حال آماده باش کامل بودند و تعداد پایگاه‌های اورژانس یزد ۵۴ مورد و در هر ۳۰ تا ۵۰ کیلومتر جاده‌های اصلی این استان پایگاه اورژانس مستقر است.

۲۸ اسفندماه سال ۱۳۹۸ رییس مرکز فوریت‌های پزشکی یزد گفته بود که در آخرین چهارشنبه سال‌ در ۱۰ شهرستان استان حادثه‌ خطرناک و آسیب‌زایی گزارش نشد و تنها چهار مورد در سامانه پایش مراقبت درمان هم مربوط به افرادی است که مستقیما به بیمارستان مراجعه کردند.

دهقان در گفت و گو با ایرنا افزود: از این تعداد ، ۲ مورد آسیب سطحی بود که به صورت سرپایی درمان شدند و بقیه مربوط به ۲ نوجوان ۱۴ و ۱۶ ساله بود که به خاطر آسیب جدی‌تر بستری شدند و آسیب وارده به این نوجوانان را، شکستگی و سوختگی دست و پا و آسیب به چشم ذکر کرد.

همچنین ۲۶ اسفندماه جاری مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان یزد گفته بود که برای پیشگیری از حوادث آخرین چهارشنبه سال ۱۳۹۹ و برای رفاه حال شهروندان، کارکنان ۱۲ پایگاه به همراه کشیک شعبه و تیم های واکنش سریع با مدیریت سامانه اضطراری پایگاه پشتیبانی در حال آماده باش کامل هستند.

محسن حرازی زاده در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: همانند پارسال تمامی پایگاه های امداد و نجات و شعبه های جمعیت هلال احمر استان آمادگی دارند در صورت درخواست دستگاه های امدادی دیگر خدمات مورد نیاز را ارایه کنند.
وی تصریح کرد: ۶۵ نفر از امدادگران و داوطلبان به صورت ۲۴ ساعت در حالت آماده باش برای پوشش امدادی هستند تا در صورت وقوع حادثه و اعلام نیاز به منطقه مورد نظر اعزام شوند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۰۰ هزارنفر جمعیت در مرکز جغرافیایی کشور قرار دارد که ۸۷ درصد جمعیت آن در ۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها زندگی می کنند .

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه یزد

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


پرستار سنگدل پس از قتل فجیع پیرزن پسر معلولش را در اتاق زندانی کرد / کشف جسد در کمد دیو...