رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نهاوند به 50 درصد کاهش یافته است


رعایت پروتکل‌های بهداشتی در نهاوند به 50 درصد کاهش یافته است

همدان- ایرنا- سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در شهرستان نهاوند به طرز چشمگیری کاهش یافته به نحوی که میانگین رعایت دستوالعمل های ابلاغی وزارت بهداشت توسط آحاد مردم و صنوف شهرستان حدود 50 درصد است.

دکتر محمد طاهری روز چهارشنبه در گفت و گو با خرنگار ایرنا اظهار داشت: کاهش محسوس رعایت پروتکل های بهداشتی در نهاوند موجب شیوع ویروس و افزایش شمار مبتلایان به کرونا در این شهرستان شده است.

وی تصریح کرد: همین کم توجهی موجب شده تا شهرستان نهاوند در وضعیت نارنجی کرونا قرار بگیرد.

دکتر طاهری بیان کرد: طبق آخرین بررسی های انجام شده ۳۰ درصد اهالی شهرستان نهاوند از ماسک استفاده نمی کنند، ضمن اینکه رعایت فاصله گذاری اجتماعی در این شهرستان نیز به ۳۰ درصد کاهش یافته است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان مهمترین علت افزایش شمار مبتلایان به کرونا در نهاوند را رعایت نکردن فاصله اجتماعی، برگزاری تجمع و دورهمی و حضور پرشمار مردم در بازار برای خریدهای نوروزی عنوان کرد.

طاهری افزود: از منظر علمی شاهد جهش جدید ویروس کرونا در شهرستان نهاوند خواهیم بود بنابراین از اهالی این شهرستان برای کاهش شمار مبتلایان انتظار می رود در تجمع ها حضور نیابند.

به گزارش ایرنا در استان همدان، شهرستان نهاوند در وضعیت نارنجی، شهرستان اسدآباد در وضعیت آبی و هشت شهرستان دیگر استان در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


«اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»، بهترین دعا و ظهور بزرگ‌ترین جایزه لیله الرغائب...