ورزشکار بوکانی مقام سوم مسابقات بین‌المللی مجازی کونگ‌فو را کسب کرد


ورزشکار بوکانی مقام سوم مسابقات بین‌المللی مجازی کونگ‌فو را کسب کرد

مهاباد- ایرنا- رییس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی بوکان گفت: معین قادرپور ورزشکار این شهرستان موفق به کسب عنوان سوم و مدال برنز مسابقات بین المللی مجازی فرم کونگ‌فو شد.

محمد قادرپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مسابقات بین‌المللی سازمان جهانی اژدهای سرخ با حضور ۱۱ کشور به صورت مجازی برگزار شد.

وی ادامه داد: در این مسابقات کشورهای قدرتمندی مانند مکزیک، آذربایجان، پاکستان، ترکیه، عراق ، ایران، افغانستان، سوئد، هندوستان و کشورهای صاحب سبک این رشته حضور داشتند.

رییس هیات کونگ فو و هنرهای رزمی بوکان افزود: برای حضور در این رقابت ها ۲ هزار و ۵۰۰ ویدیو ارسال شده بود که ۲۵۰ اثر توانست به بخش مسابقه راه پیدا کند که نفرات برتر از میان این آثار انتخاب شدند.

وی افزود: این مسابقات به صورت مجازی برای سنین هشت تا ۴۰ سال در بخش مردان و بانوان در ۲ بخش فرم و سلاح سرد برگزار شد که این ورزشکار بوکانی در بخش فرم بعد از یک ورزشکار از مکزیک و یک ورزشکار دیگر از اردبیل در جایگاه سوم قرار گرفت.

کونگ‌فو به انگلیسی kung fu/kungfu یک اصطلاح مشهور چینی است که به معنای مهارت است و برای ماهر بودن در یک کاری استفاده می‌شود اما در حال حاضر به عنوان یک کلمه بین‌المللی تبدیل شده‌است که برای هنرهای‌ رزمی ‌چینی (ووشو) به کار می رود.

بوکان یکی از قطب های مهم رشته های رزمی در آذربایجان غربی به شمار می رود.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه آذربایجان غربی

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


نماینده مجلس: در زمینه تعمیم سهام عدالت با بی عدالتی مواجه هستیم / قیمت خرید مسکن و اجا...