290 نخبه علمی ایلام از حمایت کمیته امداد برخوردارند


290 نخبه علمی ایلام از حمایت کمیته امداد برخوردارند

ایلام - ایرنا - مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) ایلام گفت: هم اکنون 290 نخبه دانش آموز، دانشجو و دانش آموخته مددجو این استان در حوزه های تحصیلی، ورزشی و دینی از حمایت های ویژه کمیته امداد برخوردار هستند.

به گزارش ایرنا، قنبر موسی نژاد شامگاه سه شنبه در آیین تجلیل از نخبگان این نهاد افزود: از این تعداد ۷۰ نفر در مقطع دکتری تحصیل می کنند که از بین این افراد ۱۵ نفر دانشجوی رشته های پزشکی هستند.

وی افزود: نخبگان مورد حمایت این نهاد اگرچه که از لحاظ اقتصادی در تنگنا بوده اند اما از لحاظ علمی و داشتن استعدادهای درخشان در سطح بالایی قرار دارند.

مدیرکل کمیته امداد استان ایلام اشتغال این نخبگان را از دغدغه های اصلی آنان برشمرد و گفت: امیدواریم آموزش و پرورش و دیگر دستگاه ها در این استان زمینه استفاده از توان و ظرفیت این قشر و استفاده از توان علمی آنان را فراهم کنند.

موسی نژاد تاکید کرد: هم اکنون بیش از ۹ هزار دانشجو و دانش آموز از خدمات فرهنگی و آموزشی این نهاد برخوردار هستند.

مدیرکل آموزش وپرورش استان ایلام نیز در این همایش گفت: کمیته امداد بهترین و اثرگذارترین نوع خدمت را به قشر تحصیل کرده و مددجو در استان ایلام ارائه می دهد.

امیر مهردادی افزود: استفاده از ظرفیت نخبگان در بدنه مدیریتی و اداری باعث رشد و توسعه استان می شود و نیازمند این هستیم که دستگاه های اجرایی استان سهمیه خاصی را برای بکارگیری و اشتغال نخبگان تحصیل کرده تعیین و ردیف خاصی را برای استخدام آنان در نظر بگیرند.

به گفته وی، خوشبختانه در استان ایلام قشر نخبه و تحصیل کرده مورد حمایت کمیته امداد توانسته اند به مدارج بالای علمی، مدیریتی و اداری دست پیدا کنند.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان ایلام نیز در این همایش اظهار کرد: تأثیرگذاری خدمات علمی، آموزش و فرهنگی کمیته امداد به مردم به عینه در جامعه قابل لمس است.

حجت الاسلام محمد فتاحی افزود: کمیته امداد از دستگاه هایی است که در زمینه های فرهنگی ، آموزشی، دینی و مذهبی بهترین نوع خدمات را به نیازمندان و مددجویان ارائه می دهد.

وی گفت: ارتباط خوب و موثر کمیته امداد با قشر نخبه و تحصیل کرده مورد حمایت این نهاد زمینه رشد و بالندگی و پیشرفت این قشر را فراهم کرده است.

رئیس بنیاد نخبگان استان ایلام نیز در این آیین با عنوان اینکه کمیته امداد با حمایت خوب از قشر تحصیل کرده از دستگاه هایی است که بهترین نوع همکاری را با بنیاد نخبگان استان دارد، گفت: برای امضا تفاهم نامه در زمینه حمایت بیشتر از مددجویان نخبه آماده همکاری با کمیته امداد هستیم.

مژگان صالحی پور ادامه داد: شناسایی و توانمند کردن استعدادهای برتر علمی و تبدیل آنان به نخبه از وظایف اصلی بنیاد نخبگان است تا این قشر به افرادی اثربخش در جامعه تبدیل شوند.

وی افزود: طرح ملی شهاب در بنیاد نخبگان ظرفیت بسیار مهمی برای شناسایی نخبگان و رسیدن آنان به قله های پیشرفت و کسب مدارج بالای علمی است.

بیش از ۷۰ هزار نفر در استان ایلام از خدمات کمیته امداد برخوردارند.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه ایلام

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید
منتخب امروز

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


استایل عاشقانه گوگوش با جذابترین شوهرش + عکس ها ، بیوگرافی گوگوش و 4 شوهر رسمی اش