760 میلیارد تومان تسهیلات خسارت کرونا در لرستان پرداخت شد


760 میلیارد تومان تسهیلات خسارت کرونا در لرستان پرداخت شد

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: 760 میلیارد تومان تسهیلات جبران بخشی از خسارت‌های کرونا امسال در استان پرداخت شده است.

به گزارش ایرنا سید موسی خادمی شامگاه سه‌شنبه به خبرنگاران اعلام کرد: اقدامات خوبی در لرستان به منظور مقابله با کرونا انجام شده است و برخلاف محدودیت و کمبودهای بهداشت و درمان، تاکنون شرایط سختی در استان ایجاد و تخت های بیمارستانی بطور کامل پر نشده است.

وی اظهار داشت: تا ماه های اخیر وضعیت استان خوب بود و مرگ و میر روزانه به صفر رسید اما شیوع ویروس انگلیسی در خوزستان، لرستان را به یکی از استان های پرخطر تبدیل کرده چراکه عمده ارتباطات خوزستان از طریق لرستان است.

خادمی با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در لرستان گفت: در ۲ روز اخیر وضعیت ۲ شهر استان از زرد تبدیل به نارنجی شده است و در صورت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی ممکن است شرایط تا وضعیت قرمز نیز پیش رود.

وی ادامه داد: علاوه بر تهدید جان مردم، بسیاری از فعالیت های اقتصادی نیز باید تعطیل و محدودیت های زیادی اعمال شود که بعدها آثار اقتصادی و روانی برای مردم خواهد داشت.

استاندار لرستان بر لزوم رعایت پروتکل ها و پرهیز از برگزاری مراسم عزا، عروسی و پنجشنبه آخر سال تاکید کرد و گفت: نباید با بی توجهی نسبت به پروتکل های بهداشتی، شرایط استان را سخت و بحرانی کرد.

خادمی با بیان اینکه باید از ورود به موج چهارم شیوع کرونا پرهیز کرد افزود: در آستانه عید نوروز، مردم باید بیشتر رعایت کنند چراکه با ورود به موج جدید، وضعیت نسبت به قبل سخت تر خواهد بود.

استاندار لرستان با اشاره به سفر رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی به استان اظهار داشت: در سفر محمدباقر نوبخت، اعتباراتی برای تعدادی از طرح های نیمه تمام لحاظ شد که تا پایان سال مالی۱۴۰۰ تکمیل خواهند شد.

خادمی در خصوص سرمایه گذاری در استان افزود: حضور نهادهای عمومی غیردولتی در استان کمک بسیار خوبی به فعال شدن طرح های اقتصادی خواهد بود و یکی از سیاست های اصلی استان حضور این نهادها است.

وی با بیان اینکه شستا تاکنون پنج هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان در لرستان سرمایه گذاری کرده است ادامه داد: در تاریخ اقتصادی ایران، سال ۹۹ به دلیل تحریم ها، مشکلات مالی فراوان و بیماری جهانی کووید ۱۹ سال خاصی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بیماری کووید ۱۹ می توانست برای اقتصاد، کارهای عمرانی و تولید، سال سختی باشد اظهار داشت: برخلاف این مشکلات، دولت بخش عمده ای از وظایف خود را انجام داد و لرستان نیز از این موضوع استثنا نبوده و اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ۳۰۰ میلیارد تومان برای ساخت دیواره ساحلی پلدختر هزینه شده است عنوان کرد: این دیواره، پلدختر را به یک شهر امن در مقابل بارندگی های شدید تبدیل کرده است و روستاهای اطراف نیز از طرح های مقاوم سازی بهره مند شدند.

استاندار لرستان همچنین گفت: در راستای بحث جهش تولید، ۳۳ واحد راکد به مدار فعالیت برگشته است و بخشی از طرح های اقتصادی مثل پالایشگاه پلدختر و کاشی بروجرد در استان فعال شد.

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه لرستان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!



بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


تست هوش تشخیص دو خواهر : کدام پسر 2 خواهر دارد؟