توزیع مرغ گرم و منجمد تا شب عید ادامه دارد


رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ملایر به توزیع 15 تا 20 تن مرغ منجمد بصورت روزانه در سطح شهرستان اشاره کرد و گفت: صف های ایجاد شده در سطح شهر، به علت اختلاف قیمت مرغ در شهرستان ملایر و استان همدان با دیگر شهرها است.

کامران زنگنه چهارشنبه ۲۷ اسفندماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه مرغ گرم و منجمد به اندازه نیاز مردم و حتی بیشتر از سنوات گذشته در استان همدان و همین طور شهرستان ملایر توزیع می شود، اظهار کرد: امسال عرضه مرغ گرم و منجمد بیش از اسفند ماه سال گذشته بوده بطوریکه روز گذشته ۳۵ تن مرغ گرم و ۱۳.۵ تن مرغ منجمد در سطح شهرستان ملایر توزیع شده است.

وی اولویت اداره صمت برای توزیع مرغ را مردم و خانواده ها دانست و ادامه داد: مرغ گرم و منجمد به اندازه کافی و حتی بیش از نیاز مردم موجود است و صف های ایجاد شده در سطح شهر، به علت اختلاف قیمت در شهرستان ملایر و استان همدان با دیگر شهرها است.

زنگنه با بیان اینکه تامین مرغ به عهده جهاد کشاورزی و نظارت بر خرده فروشی ها به عهده اداره صنعت، معدن و تجارت است، گفت: بازرسان اداره صمت با نظارت جدی بر فرایند توزیع مرغ از کشتارگاه تا عرضه در خرده فروشی ها، از بروز هر گونه نشتی در فرایند توزیع مرغ جلوگیری می کنند.

وی به توزیع ۱۵ تا ۲۰ تن مرغ گرم و منجمد بصورت روزانه در سطح شهرستان اشاره و تصریح کرد: سهمیه شهرستان ملایر ۲۰ تا ۲۵ تن مرغ بصورت روزانه است اما این میزان بدلیل وجود سه کشتارگاه روزانه به ۵۰ تن نیز می رسد و تا شب عید نیز توزیع ادامه دارد.

توزیع میوه شب عید در ۱۰ نقطه از شهرستان

رئیس اداره صمت شهرستان ملایر همچنین از توزیع میوه شب عید از ۲۷ اسفند ماه خبر داد و افزود: ۱۰۰ تن پرتقال با قیمت هر کیلو ۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان، ۱۵ تن سیب سرخ با قیمت هر کیلو ۱۰ هزار و ۷۰۰ تومان و ۱۵ تن سیب سفید با قیمت هر کیلو ۸۰۰۰ تومان از ۲۶ اسفند ماه در ۱۰ نقطه از شهرستان و همچنین در روستاهای پرجمعیت و شهرهای جوکار، سامن، ازندریان، زنگنه و اسلامشهر آق گل توزیع می شود.

زنگنه در ادامه از تشکیل ۲۲۷ پرونده تخلف و گران فروشی طی یک ماه اخیر خبر داد و افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان به اندازه توانایی و ظرفیت خود و با تشکیل هشت تیم بازرسی و نظارت بر حوزه های مختلف شامل آرد و نان و تنظیم بازار و با همکاری اتاق اصناف شهرستان، با گران فروشی در سطح شهر برخورد می کند.

تذکرات بهداشتی؛ ۸۰ درصد تخلفات واحدهای صنفی طی یکسال گذشته

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد تخلفات واحدهای صنفی طی یکسال گذشته تذکرات بهداشتی و رعایت محدودیت ها و پروتکل های بهداشتی بوده است، مطرح کرد: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه با ۲۱ هزار و ۸۹۳ بازرسی از واحدهای مختلف صنفی، ۲۵۰۰ پرونده با ارزش ریالی ۸۸ میلیارد ریال تشکیل شده و بازرسی ها همچنان تا شب عید و بصورت روزانه و مستمر ادامه دارد.

رئیس اداره صمت شهرستان ملایر در بخش دیگری به تولید و عرضه بیش از شش میلیون ماسک و نیز توزیع ۸۰۰ هزار ماسک رایگان از ابتدای شیوع کرونا در سطح شهرستان اشاره و اظهار کرد: ماسک های تولید شده در چهار کارگاه صنعتی در سطح شهرستان، با قیمت هر عدد ۶۰۰ تومان، ۲۰۰ تا ۳۰۰ تومان کمتر از قیمت مصوب در سطح کشور، به فروش می رسد.

زنگنه با بیان اینکه شهرستان ملایر بواسطه سرمایه گذاری های انجام شده در بخش صنعت، در کل استان همدان پیشگام است، گفت: آغاز عملیات اجرایی کارخانه ۶۰ مگاواتی فروسیلیسیوم با سرمایه گذاری ۵۰۰ میلیارد تومان و هشت طرح بزرگ صنعتی در حوزه صنایع معدنی با سرمایه گذاری دو هزار و ۸۰ میلیارد تومان و ایجاد ۱۴۹۵ مورد اشتغال زایی، از پروژه های در دست اجرا در حوزه صنعت شهرستان است که در سال های ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱ به بهره برداری می رسند.

وی به ۲۰۲ واحد صنعتی معتبر در سطح شهرستان و پرداخت ۷۰۰ و ۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به این واحدها، اشاره و خاطرنشان کرد: احیای ۱۰ واحد صنعتی با ایجاد ۱۳۲ مورد اشتغالزایی و صدور ۹ پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری ۲۰۶ میلیارد تومان و اشتغالزایی ۱۰۸ مورد، از دیگر اقدامات اداره صنعت، معدن و تجارت در حوزه صنعت است.

انتهای پیام

حتما بخوانید: سایر مطالب گروه همدان

برای مشاهده فوری اخبار و مطالب در کانال تلگرام ما عضو شوید!


روی کلید واژه مرتبط کلیک کنید

بیشترین بازدید یک ساعت گذشته


باده فروش...